Publicaties

Filters

49 resultaten gevonden

Column: Loslaten als oefening voor oudjaar

Deze column gaat in op de betekenis van loslaten.

Dienstbaar Organiseren |

Column: Duwtje in de goede richting

Deze column gaat in op hoe je als mens keuzes maakt.

Dienstbaar Organiseren |

Column: Drijfveren en kleurenrijkdom

Deze column gaat in op personen met verschillende drijfveren en de gevolgen daarvan op de samenwerking binnen een organisatie.

Dienstbaar Organiseren | 10-10-2018

Column: Biografie en leiderschap

Deze column gaat in op verschillende aspecten van goed leiderschap.

Dienstbaar Organiseren |

Mensgericht prestatiemanagement: werken met KPI's die mensen in beweging brengen

De ervaringen met managementinformatiesystemen vallen tegen, onder andere omdat de menselijke factor veelal wordt genegeerd. Onderzoek naar een model voor ‘mensgericht’ prestatiemanagement laat zien hoe belangrijk de keuze én de grafische vormgeving van KPI’s is voor het verbeteringsvermogen van een organisatie.

Dienstbaar Organiseren | 09-04-2018

Nederland, innovatieland

Nederland doet het goed op het gebied van innovatie. Maar er blijken ook belangrijke kritische kanttekeningen bij de ontwikkelingen te kunnen worden geplaatst. Vooral in goed onderwijs moet Nederland veel investeren om zijn toonaangevende positie te handhaven.

Dienstbaar Organiseren |

Nieuwe chips zijn antwoord op milieuproblemen

De digitalisering in de samenleving kost veel elektriciteit, en dat roept allerlei milieuproblemen op. De oplossing lijkt te liggen in de nieuwe generatie technologie, de fotonica.

Dienstbaar Organiseren | 07-02-2018

De vakmansschapslijn van de opleiding leraar basisonderwijs van de Christelijke Hogeschool Ede onder de loep

Het doel van dit rapport is het evalueren van de vakmanschapslijn van het huidige curriculum van de opleiding leraar basisonderwijs van de Christelijke Hogeschool Ede op de aansluiting met de vereisten waarover startende leraren moeten beschikken in het toekomstig onderwijs volgens de literatuur en het werkveld en het geven van mogelijke adviezen als startpunt voor het aanpassen van het curriculum. Hierbij is allereerst een literatuuronderzoek uitgevoerd naar de benodigde vereisten voor de startende leraar. Dit resulteerde in criteria. Vervolgens is met behulp van interviews achterhaald wat volgens schoolleiders- en bestuurders belangrijke vereisten zijn en hoe deze een plek krijgen in de huidige kritische beroepssituaties (KBS’en). Het rapport sluit af met een conclusie over de aansluiting van de vakmanschapslijn van het huidige curriculum bij de afgeleide vereisten en met een advies waarin handvatten gegeven worden om te starten met de curriculumaanpassing.

Dienstbaar Organiseren |