Publicaties

Filters

42 resultaten gevonden

Normative Dimensions of Corporate Communication

In this chapter, it is argued that corporate communication is not an arbitrary affair, but an activity with its own intrinsic normativity. Communication is part of a creation order, which means that one has to obey specific norms and rules in order to present oneself in a convincing way. First of all, organisations need to have a clear sense of self and have to be accountable for their actions. They have to know ‘who’ they are, and to which principles they stick (directional dimension). Secondly, organisations must have a clear sense of the intrinsic good that is at stake in their professional field. They need to have a clear understanding of ‘what’ they are doing (structural dimension). Thirdly organisations must have a clear understanding of what is required in their specific context. They must have a sense of ‘why’ they exist in a particular time and place (contextual dimension). All three normative dimensions are important. If they lose sight of any one of these dimensions, organizations risk losing their credibility.

Bezieling en Professionaliteit |

Hoop betekent: handen uit de mouwen

In dit artikel wil ik onderzoeken wat hoop betekent voor de politieke praktijk. Om burgers bij de politiek te betrekken, is een perspectief van hoop nodig. Hoop is een motor voor maatschappelijk participatie. Burgers moeten het besef hebben dat hun stem ertoe doet en dat ze een reële bijdrage kunnen leveren. En ook politici zelf hebben hoop nodig. Om hun werk in het politieke bedrijf goed te kunnen doen, moeten ze een reële verwachting hebben dat hun inspanningen niet voor niets zijn. In het publieke debat lijken echter wantrouwen, cynisme en angst te overheersen. Er is daarom werk aan de winkel. Heel terecht dus dat hoop tegenwoordig een belangrijk thema is in de politiek.

Bezieling en Professionaliteit | 02-01-2019