Publicatie

Leven bij de bron

Over het ‘waarom’ van christelijke organisaties

Christenen en christelijke organisaties maken zich meer dan in het verleden zorgen over de reputatie die ze in de samenleving hebben. Het bezig zijn met de eigen reputatie mag geen doel op zich worden, maar kan wel helpen om opnieuw de vraag naar het ‘waarom’ van christelijke organisaties te stellen. Om mensen aan je te binden, is het belangrijk om op deze vraag een antwoord te kunnen geven. Dat betekent dat je niet van binnen naar buiten, maar van buiten naar binnen moet denken. Je moet goed luisteren naar je omgeving om de relevantie van het Evangelie te ontdekken en op een verrassende manier present te zijn in onze samenleving.

Auteur(s)

Jan van der Stoep

Publicatietype

Artikel

Uitgever

ForumC

Plaats uitgifte

Amersfoort

Pagina (start)

294

Pagina (einde)

302

Trefwoorden

christelijke organisaties, reputatie, identiteit, beeldvorming

Gepubliceerd op datum

02-03-2017 00:00:00