Samen leren en onderzoeken
Dat gebeurt binnen Learning Communities (LC's); een onderwijsvorm waar groepen studenten, docentonderzoekers en professionals uit de praktijk samen leren, werken en onderzoeken. Al die verschillende perspectieven geven meer mogelijke oplossingen voor de vraagstukken van vandaag.
In LC's worden vraagstukken vertaald naar afstudeerprojecten voor studenten. Geen gesimuleerde opdrachten, maar afstudeerprojecten die direct bijdragen aan de praktijk.
Groeien als onderzoekende professional
In een LC leer jij hoe je kennis toepast in de praktijk. Je ontwikkelt je probleemoplossend vermogen en werkt samen met mensen uit verschillende sectoren en achtergronden. Je ontdekt wat jouw toekomstige beroep van je vraagt en wat je daarin belangrijk vindt. Een kans om je onderzoekende houding te versterken en invloed te hebben op de beroepspraktijk.
Waardevol voor werkveld
Voor werkveldpartners levert het werken in een LC kennisontwikkeling en innovatie op, volledig afgestemd op de vragen en uitdagingen uit de praktijk. De lijnen zijn kort en de samenwerking levert praktische inzichten en tools op die je meteen kunt gebruiken in het dagelijks werk. Zo draag je bij aan vernieuwing in de praktijk en aan de ontwikkeling van toekomstige professionals.
Zoek gericht met metadata
CHE RepositoryLC's in de praktijk
Leren van kunst, ervaringen en praktijken rondom onbegrepen gedrag
Deze Learning Community is onderdeel van de samenwerkplaats Niet Wijken! waarin de regio Gelderland-Midden leert over de aanpak rondom onbegrepen gedrag. We zien steeds meer mensen die onbegrepen gedrag vertonen waarvoor de huidige zorg niet meer toereikend is. Als hulpverlener wil je deze mensen graag de juiste hulp bieden, maar is de situatie zo complex dat het haast onmogelijk lijkt.
Speltherapie bij jeugdigen en volwassenen met een verstandelijke beperking
In deze LC gaat het om de volgende doelgroepen die speltherapie krijgen: kinderen en volwassenen met een verstandelijke beperking en kinderen met niet aangeboren hersenletsel. Aan deze doelgroepen wordt veel speltherapie als individuele behandeling aangeboden soms als een op zichzelf staand traject en soms als onderdeel van een grotere behandeling.
> Lees meer over deze Learning Communities op de Projectpagina van het lectoraat Duurzame Zorg.
Merve Ataman-Tasdan volgde de master Speltherapie en deed onderzoek
Merve maakte deel uit van de learning community rondom speltherapie aan ouder en kind van onderzoeker Sanne de Theije.