Nieuwsbericht / Gepubliceerd op 08-09-2025

Christelijke Hogeschool Ede lanceert nieuwe website

De Christelijke Hogeschool Ede start dit collegejaar met een volledig vernieuwde website. Daarmee is de toegankelijkheid van informatie voor studiekiezers, werkveldpartners en andere bezoekers sterk verbeterd. Met de nieuwe website voert de CHE direct een huisstijlupdate door. 

CHE.Nl Homepage 1

Voor veel studiekiezers start het oriƫntatieproces op de websites van onderwijsinstellingen. Voor een goede studiekeuze is het daarom belangrijk dat alle informatie goed vindbaar is en de website je helpt met overzicht houden. De CHE voegde daarom een opvallende nieuwe functionaliteit toe: De studievergelijker. Hier kun je als bezoeker verschillende opleidingen overzichtelijk naast elkaar zetten en zo je verschillende opties goed vergelijken. De nieuwe website is 'mobile first' ontworpen, wat wil zeggen dat de website is geoptimaliseerd voor websitebezoekers die een telefoon of tablet gebruiken. Naast studie-informatie is op de website informatie terug te vinden over onderzoek, samenwerkingen, nieuws en evenementen.

Digitale toegankelijkheid

De nieuwe website voldoet aan de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG), de internationale richtlijnen voor digitale toegankelijkheid. Dit houdt in dat de website toegankelijk en gebruiksvriendelijk is voor iedereen, waaronder mensen met een beperking. Zo zijn de teksten op de site in eenvoudig Nederlands geschreven en zijn de teksten door het gebruik van kleur en contrast onder alle omstandigheden goed leesbaar.

Onderzoek en Ontwerp

De vorige website was sinds 2017 in gebruik en toe aan vernieuwing. Voorafgaand aan het nieuwe ontwerp, deed de CHE uitgebreid onderzoek naar de behoeften van studiekiezers ten aanzien van gebruikersgemak en online informatie.  Samen met partners Online Department (ontwerp), Xuntos (realisatie), heeft de CHE deze week de nieuwe website opgeleverd en is deze voortaan te vinden via che.nl.

Huisstijlupdate

Met het nieuwe websiteontwerp voert de CHE direct een update van haar huisstijl door. De CHE staat bekend om haar  sterke identiteit, kwaliteit en persoonlijke betrokkenheid. Het merk CHE was toe aan een huisstijlupdate die deze waarden op eigentijdse manier zichtbaar maakt.  Het logo uit 2006 kreeg een facelift en huisstijlkleuren en fotografie zijn gemoderniseerd. Hiermee is de presentatie van de CHE voor de komende jaren herkenbaar als kwalitatieve en persoonlijke hogeschool.