Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
  • Studiekeuze
    • Open Dag
    • Proefstudeerdag
    • Meelopen
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Docent en Talent (1)
  • Geestelijk Leiderschap (1)
  • Jeugd en Gezin (4)
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg (2)

Publicatiedatum

  • 2019 (22)
  • 2018 (31)
  • 2017 (25)
  • 2016 (15)
  • 2015 (6)
  • 2014 (16)
  • (-) 2013 (6)
  • 2012 (29)
  • (-) 2011 (8)
  • 2009 (9)
  • 2008 (1)
  • 2006 (2)
  • 2005 (2)
  • 2004 (1)
  • 2001 (2)
  • 2000 (4)
  • 1999 (2)
  • 1998 (2)
  • 1997 (1)
  • 1995 (1)
  • 1994 (1)
1 - 6 van 14

Gebruik filmpjes in de pedagogische proefpraktijk

  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • Henk Rietdijk
  • Thona Klaasssen
  • drs. Ellen Aanen-Zilvold
  • Gepubliceerd op 10 april 2013

De pedagogische proefpraktijk is een samenwerkingsverband tussen de Christelijke school Ede (CHE) en het werkveld. Door middel van dit PPP-model wordt vormgegeven aan een professionele leergemeenschap. Leraren van diverse scholen van schoolvereniging CNS putten komen samen om meer te leren over over handelingsgericht werken (HGW). De CHE zorgt voor theoretische input, leraren proberen HGW uit in de praktijk en delen hun ervaringen met elkaar. Door middel van filmpjes die ze maken van hun eigen praktijk, vindt collegiale consultatie plaats. Wat vinden leraren het meest leerzaam?

Van ‘meetlast’ naar eigenaarschap : Verpleegkundige Kwaliteitsindicatoren

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Tineke Holwerda MScN
  • dr. Bart Cusveller
  • drs. Marlies van Hell - Cromwijk
  • Gepubliceerd op 13 september 2013

Van verpleegkundigen wordt verwacht dat zij de kwaliteit van hun zorgverlening objectief meten aan de hand van kwaliteitsindicatoren.
Het scoren van de kwaliteitsindicatoren ervaren veel verpleegkundigen als een last.
Deze meetlast wordt doorbroken wanneer verpleegkundigen weten en ervaren wat het nut is van een kwaliteitsindicator en wanneer zij de ruimte hebben om zelf te bepalen wanneer meten relevant is.
Ondertussen is het van belang om oog te hebben voor de niet of moeilijk meetbare kwaliteit van de verpleegkundige zorg, zoals bejegening, luisteren en observeren.

Talentontwikkeling als speerpunt van opleidingsdidactiek?

  • Docent en Talent
  • drs. Christine de Heer - Booij
  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • drs. Jan Kaldeway
  • Gepubliceerd op 26 maart 2013

De centrale vraag voor dit onderzoek is: Wat is kenmerkend voor onderwijs dat is gericht op talentontwikkeling en hoe verhoudt dit onderwijs zich tot respectievelijk een meer opbrengstgerichte en een meer ontplooiingsgerichte onderwijsstijl?
Het onderzoek omvat een kwantitatieve analyse op basis van de tweedeling opbrengsgericht en ontplooiingsgericht werken, en een kwalitatieve analyse op het specifieke punt van talentontwikkeling.
Voorgesteld wordt in het onderwijs vorm te geven aan de dynamiek van leerkrachtaffiniteiten, onderwijsbehoeften en vragen vanuit de samenleving.

De cognitieve switch in het licht van talentdiversiteit

  • drs. Jan Kaldeway
  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • Gepubliceerd op 09 april 2013

In het onderwijs lijkt sprake te zijn van een ‘cognitieve switch’: hernieuwde aandacht voor een goede beheersing van taal- en rekenvaardigheden en meer algemeen voor inhoud en kennis. Deze trend roept zowel instemmende reacties op, bijvoorbeeld bij critici van het 'nieuwe leren', als afwijzende reacties, bijvoorbeeld vanuit de kunst- en cultuursector. Beide reacties worden in kaart gebracht onder de noemers opbrengstgericht en ontplooiingsgericht werken. Er wordt voor gepleit bij de keuze voor een onderwijsvisie rekening te houden met ‘afwijkende talenten’.

Verbindingen smeden

  • Jeugd en Gezin
  • C. Verduijn
  • Gepubliceerd op 18 november 2011

De EFT is in eerste instantie een vorm van partnerrealtietherapie, die onderbouwd is vanuit de hechtingstheorie van Bowlby, de experientiële benadering van Rogers en de systeemtherapie. Het contextuele gedachtegoed helpt te onderzoeken wie er in de relatie nog meer recht op de sleutel heeft en welk delegaten echoën in de relatie. Het gaat niet alleen om je te kunnen en duven te verbinden, maar ook de vrijheid te verwerven om die verbinding aan te gaan.

Religieuze levensbeschouwing in de psychosociale hulverlening : Over het belang van aandacht voor levensbeschouwing in de psychosociale hulpverlening

  • Jeugd en Gezin
  • Dr. Gert Vierwind
  • Gepubliceerd op 17 oktober 2011

In dit artikel ga ik in op de relatie tussen religieuze levensbeschouwing en onze bestaanswerkelijkheid en trek daarbij enkele consequenties voor de psychosociale hulpverlening.

Pagination

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Volgende pagina
  • Last page

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Open Dag
  • Proefstudeerdag
  • Meeloopdag
  • Studeren op de CHE

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws
  • SCHERP
  • Identiteit en missie

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • snapchat
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven