Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
  • Studiekeuze
    • Open Dag
    • Proefstudeerdag
    • Meelopen
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Gemeenteopbouw (6)
  • Jeugd en Gezin (11)
  • Journalistiek & Communicatie (2)
  • Mens en Organisatie (17)
  • Talenten en Opbrengsten (9)
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg (2)
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen (4)
  • Zorg voor Voeding en Gezondheid (4)

Publicatiedatum

  • (-) 2019 (22)
  • (-) 2018 (31)
  • 2017 (25)
  • 2016 (15)
  • 2015 (6)
  • 2014 (16)
  • 2013 (6)
  • 2012 (29)
  • 2011 (8)
  • (-) 2009 (9)
  • 2008 (1)
  • 2006 (2)
  • 2005 (2)
  • 2004 (1)
  • 2001 (2)
  • 2000 (4)
  • (-) 1999 (2)
  • 1998 (2)
  • 1997 (1)
  • 1995 (1)
  • 1994 (1)
1 - 6 van 64

Where Hope Resides

  • dr. Jaap van der Meiden
  • Gepubliceerd op 18 november 2019

This thesis presents a qualitative research on contextual theory and therapy according to Ivan Boszormenyi-Nagy. It encompasses a reconstruction of contextual theory, an analysis of contextual therapy practice and the development of a model for contextual therapy.

Moeten we ons schuldig voelen?

  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Dr. Sake Stoppels
  • Gepubliceerd op 01 januari 2019

Dit artikel gaat over de vraag of we kunnen spreken over vergeving van milieuschuld en wat dat concreet betekent.

Oefenen bij het leven

  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Dr. Sake Stoppels
  • Gepubliceerd op 01 januari 2019

Dit artikel begint met een bespreking van drie katholieke praktijksituaties die aanleiding geven voor bezinning en het zoeken naar vernieuwing. We zullen in de kerk terug moeten naar de basale vragen die raken aan de fundamenten van ons geloof. We gaan het niet redden met enkel cosmetische veranderingen. Deze beweging wordt uitgewerkt in vier richtingen. Allereerst is er aandacht voor het oefenen van receptiviteit. Hoe ontvankelijk is de parochie voor de stem van Godswege? Hiermee verbonden is er in de tweede plaats bezinning nodig op de plek van de Bijbel binnen de geloofsgemeenschap.

Talenten en Opbrengsten

  • Talenten en Opbrengsten
  • dr. Hans Bakker
  • drs. Jan Kaldeway
  • dr. Gert-Jan Veerman
  • Derjan Havinga - Heijs MA
  • Gepubliceerd op 04 november 2019

In dit magazine worden de ontdekkingen van het lectoraat Talenten en Opbrengsten van de afgelopen vier jaar gepresenteerd. Daarnaast worden de Pedagogisch-didactische toepassingen waaraan is gewerkt beschreven.

Rapportage 2 - ‘Jouw Gezin, Mijn Zorg?’ Hoe gezinshuisouders en ouders constructief kunnen samenwerken

  • Jeugd en Gezin
  • Heleen Hospes MSc
  • Ellen Schep MSc
  • Dr. Martine Noordegraaf
  • Gepubliceerd op 01 november 2019

In deze rapportage wordt verslag gedaan van de tweede fase van het onderzoek ‘Jouw Gezin, Mijn Zorg?’ (januari 2018- februari 2019). Door middel van dertien casestudies is in deze fase zicht gekregen op concrete samenwerkingsrelaties van gezinshuisouders en ouders. Er is antwoord verkregen op de volgende onderzoeksvragen:
1.Wat zijn de kenmerken van de deelnemende cases?
2.Welke belemmerende en bevorderende factoren voor de constructiviteit van desamenwerking zijn te ontwaren in de cases?

De vakmansschapslijn van de opleiding leraar basisonderwijs van de Christelijke Hogeschool Ede onder de loep

  • Lydia Mons - van der Vlist
  • Gepubliceerd op 14 juni 2018

Het doel van dit rapport is het evalueren van de vakmanschapslijn van het huidige curriculum van de opleiding leraar basisonderwijs van de Christelijke Hogeschool Ede op de aansluiting met de vereisten waarover startende leraren moeten beschikken in het toekomstig onderwijs volgens de literatuur en het werkveld en het geven van mogelijke adviezen als startpunt voor het aanpassen van het curriculum. Hierbij is allereerst een literatuuronderzoek uitgevoerd naar de benodigde vereisten voor de startende leraar. Dit resulteerde in criteria.

Pagination

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Pagina 6
  • …
  • Volgende pagina
  • Last page

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Open Dag
  • Proefstudeerdag
  • Meeloopdag
  • Studeren op de CHE

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws
  • SCHERP
  • Identiteit en missie

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • snapchat
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven