Publicaties Op basis van praktijkgericht onderzoek Kruimelpad Home Publicaties Lectoraat Mens en Organisatie (13) (-) Diversiteit en Professionaliteit (1) Christelijke Professie (4) Informele netwerken en laatmoderniteit (1) Jeugd en Gezin (11) Journalistiek & Communicatie (8) Docent en Talent (2) Geloven in Context (5) (-) Talenten en Opbrengsten (4) Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg (11) Publicatiedatum 2023 (3) 2022 (1) 2021 (2) 2019 (5) (-) 2018 (4) 2017 (1) 2016 (4) 2015 (4) (-) 2014 (1) 2011 (1) 2010 (2) 2009 (4) 1 - 5 van 5 Diversiteit en Professionaliteit Diversiteit en Professionaliteit Bernhard Reitsma Gepubliceerd op 07 februari 2018 Dit is de lectorale rede van Bernhard Reitsma voor het lectoraat Diversiteit en Professionaliteit. Allereerst wordt hierin de thematiek verkend. Waar hebben het we het nu precies over als het gaat over diversiteit en professionaliteit? Vervolgens wordt er een kader geschetst waarbinnen er op de CHE kan worden nagedacht over diversiteit en professionaliteit. Is er een verhaal dat de CHE typeert en dat de grote diversiteit intern weet te verbinden en vervolgens ook extern een weg wijst? Bekijk de publicatie Proces Communicatie Model (PCM) en SI (sensorische informatieverwerking), een waardevolle combinatie voor leerkrachten! Talenten en Opbrengsten Derjan Havinga - Heijs Gepubliceerd op 01 januari 2018 In dit artikel worden twee modellen met elkaar verbonden die allebei ingaan op de werkelijkheid waarin mensen met elkaar samenwerken en op elkaar afstemmen. In onderwijscontexten is het van belang dat de omgeving is afgestemd op de behoeften van de lerende om optimaal tot leren te komen. Deze behoeften liggen zowel op fysiek als psychologisch vlak. Bekijk de publicatie Het kind als toetssteen van het schoolsysteem Talenten en Opbrengsten Hans Bakker Dorian de Haan Gepubliceerd op 01 januari 2018 Dirk De Wachter is hoogleraar psychiatrie aan de KU in Leuven en expert in de wereld van het menselijk tekort. In dit interview maakt hij ons deelgenoot van zijn ideeën over omgaan met verschillen in een wereld waarin succes het ultieme doel lijkt. Bekijk de publicatie Zonder relatie geen prestatie Talenten en Opbrengsten Hans Bakker Hilbertine Bos Gepubliceerd op 01 januari 2018 Op 6 maart 2018 nam prof. dr. Luc Stevens officieel afscheid als directeur van het NIVOZ (Nederlands Instituut voor Onderwijs- en opvoedingszaken). Hilbertine Bos en Hans Bakker hadden een gesprek met hem om te polsen hoe zijn gedachtegoed te verbinden is met de visie van Ontwikkelingsgericht Onderwijs. Bekijk de publicatie Gelijke kansen in de klas Talenten en Opbrengsten Gert-Jan Veerman Gepubliceerd op 30 december 2014 Hoe meer etnische groepen op school, hoe groter de kans op ontregeling tijdens de les, blijkt uit promotieonderzoek. Maar er is hoop. Bekijk de publicatie Deel deze pagina Twitter Facebook Linkedin
Diversiteit en Professionaliteit Diversiteit en Professionaliteit Bernhard Reitsma Gepubliceerd op 07 februari 2018 Dit is de lectorale rede van Bernhard Reitsma voor het lectoraat Diversiteit en Professionaliteit. Allereerst wordt hierin de thematiek verkend. Waar hebben het we het nu precies over als het gaat over diversiteit en professionaliteit? Vervolgens wordt er een kader geschetst waarbinnen er op de CHE kan worden nagedacht over diversiteit en professionaliteit. Is er een verhaal dat de CHE typeert en dat de grote diversiteit intern weet te verbinden en vervolgens ook extern een weg wijst? Bekijk de publicatie
Proces Communicatie Model (PCM) en SI (sensorische informatieverwerking), een waardevolle combinatie voor leerkrachten! Talenten en Opbrengsten Derjan Havinga - Heijs Gepubliceerd op 01 januari 2018 In dit artikel worden twee modellen met elkaar verbonden die allebei ingaan op de werkelijkheid waarin mensen met elkaar samenwerken en op elkaar afstemmen. In onderwijscontexten is het van belang dat de omgeving is afgestemd op de behoeften van de lerende om optimaal tot leren te komen. Deze behoeften liggen zowel op fysiek als psychologisch vlak. Bekijk de publicatie
Het kind als toetssteen van het schoolsysteem Talenten en Opbrengsten Hans Bakker Dorian de Haan Gepubliceerd op 01 januari 2018 Dirk De Wachter is hoogleraar psychiatrie aan de KU in Leuven en expert in de wereld van het menselijk tekort. In dit interview maakt hij ons deelgenoot van zijn ideeën over omgaan met verschillen in een wereld waarin succes het ultieme doel lijkt. Bekijk de publicatie
Zonder relatie geen prestatie Talenten en Opbrengsten Hans Bakker Hilbertine Bos Gepubliceerd op 01 januari 2018 Op 6 maart 2018 nam prof. dr. Luc Stevens officieel afscheid als directeur van het NIVOZ (Nederlands Instituut voor Onderwijs- en opvoedingszaken). Hilbertine Bos en Hans Bakker hadden een gesprek met hem om te polsen hoe zijn gedachtegoed te verbinden is met de visie van Ontwikkelingsgericht Onderwijs. Bekijk de publicatie
Gelijke kansen in de klas Talenten en Opbrengsten Gert-Jan Veerman Gepubliceerd op 30 december 2014 Hoe meer etnische groepen op school, hoe groter de kans op ontregeling tijdens de les, blijkt uit promotieonderzoek. Maar er is hoop. Bekijk de publicatie