Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Bezieling en Professionaliteit
  • Diversiteit en Professionaliteit
  • (-) Christelijke Professie
  • Informele netwerken en laatmoderniteit
  • Jeugd en Gezin
  • Journalistiek & Communicatie
  • (-) Mens en Organisatie
  • Samen Divers
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Zorg voor Voeding en Gezondheid
  • Docent en Talent
  • Geestelijk Leiderschap
  • (-) Geloven in Context
  • (-) Sociale Innovatie
  • (-) Talenten en Opbrengsten
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg

Publicatiedatum

  • 2022 (3)
  • 2021 (3)
  • (-) 2020 (3)
  • 2019 (12)
  • (-) 2018 (23)
  • 2017 (5)
  • (-) 2016 (9)
  • (-) 2015 (6)
  • 2014 (3)
  • (-) 2011 (1)
  • 2010 (2)
  • 2009 (4)
1 - 6 van 42

Regio Foodvalley: naar een toekomstbestendige arbeidsmarkt

  • Mens en Organisatie
  • Bertineke Boon - Bart
  • Henk Kievit
  • Gepubliceerd op 01 juli 2020

De centrale vraag in dit onderzoek is hoe het reguliere opleidingsaanbod op mbo-, en hbo-niveau (en voor de aandachtsector ICT ook op wo-niveau) aansluit bij de vraag vanuit de arbeidsmarkt Regio Foodvalley voor de periode van 2020 -2022? In dit rapport bekijken we de structuur van Regio Foodvalley en schetsen we waar de grootste onzekerheden met betrekking tot de aansluiting van het onderwijs op de arbeidsmarkt zitten. Er wordt gekeken naar welke langetermijneffecten de coronacrisis mogelijk in versnelling zal brengen.

Shaping Sustainable Business through Living Labs

  • Mens en Organisatie
  • Robert van der Linden
  • Gepubliceerd op 22 juni 2020

In the last decade, the number of living labs focusing on environmental sustainability has risen in order to cope with the need for environmentally sustainable innovation. Although these multi-actor approaches allow for innovation, this alone does not suffice a society’s transition to becoming environmentally sustainable. Organizations should focus on innovation internally as well, but in practice, this lacks often because environmentally sustainable values are not integrated into the organizational policy.

Cross-sectorale circulaire innovatie

  • Mens en Organisatie
  • Bertineke Boon - Bart
  • Henk Kievit
  • Gepubliceerd op 01 januari 2020

Het doel van het whitepaper is tweeledig:
- Een bijdrage leveren aan de visievorming rondom regionale ontwikkeling door middel van innovatie. Dit vanuit het perspectief van de transitie van een lineaire naar een circulaire economie.
- Een kader te schetsen waarbinnen praktijkonderzoek en plaats kan vinden rondom de vraag: ‘Hoe organiseren we concreet samenwerking rondom innovatie die dienstbaar is aan en zorgt voor impact op de circulaire economie’?

Column: Loslaten als oefening voor oudjaar

  • Mens en Organisatie
  • Henk Kievit
  • Gepubliceerd op 31 december 2018

Deze column gaat in op de betekenis van loslaten.

Het Expertisecentrum Levensbeschouwing en Religie in het Voortgezet Onderwijs

  • Geloven in Context
  • Tuur de Beer
  • Tacco Visser
  • Markus Davidsen
  • Monique van Dijk-Groeneboer
  • Jan Marten Praamsma
  • Gepubliceerd op 01 december 2018

In deze uitzonderlijke bijdrage aan dit Narthex-nummer, uitzonderlijk qua omvang en qua relevantie, beschrijven wij eerst kernachtig het waarom, de doelen en de samenstelling van het zogenaamde Expertisecentrum Levensbeschouwing en Religie in het Voortgezet Onderwijs. Vervolgens geven we in een longread de onderliggende vakinhoudelijke basisnotitie van dit centrum, dat tevens bedoeld is als een pleidooi om het belang van goede levensbeschouwelijke educatie te benadrukken.

Het vakgebied levensbeschouwing en religie in het voortgezet onderwijs

  • Geloven in Context
  • Tacco Visser
  • Jan Marten Praamsma
  • Monique van Dijk-Groeneboer
  • Markus Davidsen
  • Tuur de Beer
  • Gepubliceerd op 01 december 2018

In deze tekst beschrijven wij een gezamenlijk fundament om in het onderwijscurriculum van het voortgezet onderwijs systematisch aandacht te besteden aan levensbeschouwing en religie door middel van een algemeen vormend kerncurriculum levensbeschouwing en religie. Wij geven daarvoor drie redenen die onderwijspedagogisch samenhangen: een pedagogische reden (persoonsvorming), een maatschappijwetenschappelijke reden (kennis over levensbeschouwing en religie(s)) en een vakspecifieke reden (de aard van levensbeschouwing en religie begrijpen), die met elkaar één geheel vormen.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Pagina 6
  • …
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Update Coronavirus
  • Beste Hogeschool van NL

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • SCHERP magazine
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven
  • Informatie coronavirus