Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Samen Divers
  • (-) Bezieling en Professionaliteit
  • Christelijke Professie
  • Informele netwerken en laatmoderniteit
  • Jeugd en Gezin
  • Journalistiek & Communicatie
  • (-) Mens en Organisatie
  • (-) Talenten en Opbrengsten
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Zorg voor Voeding en Gezondheid
  • (-) Docent en Talent
  • Geloven in Context
  • (-) Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg

Publicatiedatum

  • 2021 (6)
  • (-) 2020 (4)
  • 2019 (12)
  • 2018 (18)
  • 2017 (4)
  • (-) 2016 (9)
  • (-) 2015 (6)
  • (-) 2014 (12)
  • 2013 (3)
  • 2012 (12)
  • 2006 (1)
1 - 6 van 31

Bouwen aan een neosociaal perspectief

  • Bezieling en Professionaliteit
  • Robert van Putten
  • Gepubliceerd op 28 september 2020

Dat neoliberalisme dit jaar opnieuw als afzetpunt zou dienen bij de Algemene Politieke Beschouwingen viel te verwachten. De coronacrisis heeft politici van links tot rechts nog sterker de schaduwzijden van neoliberale politiek doen inzien. De vraag is nu hoe de neosociale wending kan worden bevorderd.

Regio Foodvalley: naar een toekomstbestendige arbeidsmarkt

  • Mens en Organisatie
  • Bertineke Boon - Bart
  • Henk Kievit
  • Gepubliceerd op 01 juli 2020

De centrale vraag in dit onderzoek is hoe het reguliere opleidingsaanbod op mbo-, en hbo-niveau (en voor de aandachtsector ICT ook op wo-niveau) aansluit bij de vraag vanuit de arbeidsmarkt Regio Foodvalley voor de periode van 2020 -2022? In dit rapport bekijken we de structuur van Regio Foodvalley en schetsen we waar de grootste onzekerheden met betrekking tot de aansluiting van het onderwijs op de arbeidsmarkt zitten. Er wordt gekeken naar welke langetermijneffecten de coronacrisis mogelijk in versnelling zal brengen.

Shaping Sustainable Business through Living Labs

  • Mens en Organisatie
  • Robert van der Linden
  • Gepubliceerd op 22 juni 2020

In the last decade, the number of living labs focusing on environmental sustainability has risen in order to cope with the need for environmentally sustainable innovation. Although these multi-actor approaches allow for innovation, this alone does not suffice a society’s transition to becoming environmentally sustainable. Organizations should focus on innovation internally as well, but in practice, this lacks often because environmentally sustainable values are not integrated into the organizational policy.

Cross-sectorale circulaire innovatie

  • Mens en Organisatie
  • Bertineke Boon - Bart
  • Henk Kievit
  • Gepubliceerd op 01 januari 2020

Het doel van het whitepaper is tweeledig:
- Een bijdrage leveren aan de visievorming rondom regionale ontwikkeling door middel van innovatie. Dit vanuit het perspectief van de transitie van een lineaire naar een circulaire economie.
- Een kader te schetsen waarbinnen praktijkonderzoek en plaats kan vinden rondom de vraag: ‘Hoe organiseren we concreet samenwerking rondom innovatie die dienstbaar is aan en zorgt voor impact op de circulaire economie’?

Leesgesprekken

  • Talenten en Opbrengsten
  • M. Zaat
  • J. Prenger
  • Derjan Havinga - Heijs
  • Gepubliceerd op 16 november 2016

In 2013 zijn door SLO, in samenwerking met basisschool De Gielguorde en Stichting Taalvorming leesgesprekken opgenomen op vier basisscholen. Hieruit bleek dat leerlingen veel vertellen over hun leesproces en dat er vaak verrassende uitkomsten zijn voor de leerkracht. Leerkrachten kunnen door het voeren van leesgesprekken het leesonderwijs stimuleren. De gesprekken die binnen dit project verzameld zijn, zijn ontsloten op een website.

“Juf je hebt geen idee, ik doe zo mijn best!”

  • Talenten en Opbrengsten
  • Grethe Koster
  • Hans Bakker
  • Gepubliceerd op 08 november 2016

Op academische basisschool De Hoeksteen in Nijkerk heeft groep 5 een lastige loopbaan achter de rug. Er wordt angst en paniek gezaaid, waarbij er door rivaliteit een strijd om aandacht ontstaat. Het is ieder voor zich. Het vertrouwen in elkaar ontbreekt en de cohesie is ver te zoeken. Totdat er gezamenlijk een mission statement wordt opgesteld. Dit artikel is een weergave van wat er in het groepsproces gebeurt bij het opstellen van een mission statement.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Pagina 6
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Update Coronavirus
  • Beste Hogeschool van NL

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • SCHERP magazine
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • snapchat
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven
  • Informatie coronavirus