Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Christelijke Professie
  • Informele netwerken en laatmoderniteit
  • Jeugd en Gezin
  • Journalistiek & Communicatie
  • (-) Mens en Organisatie
  • (-) Docent en Talent
  • Geloven in Context
  • (-) Talenten en Opbrengsten
  • (-) Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg

Publicatiedatum

  • 2022 (2)
  • 2021 (2)
  • 2020 (3)
  • 2019 (9)
  • 2018 (18)
  • (-) 2017 (4)
  • (-) 2016 (9)
  • (-) 2015 (6)
  • (-) 2014 (12)
  • 2013 (3)
  • 2012 (12)
  • 2006 (1)
1 - 6 van 31

Persoonsgericht afstemmen in de verpleegkundige zorgpraktijk

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Ria den Hertog-Voortman
  • Theo Niessen
  • Gepubliceerd op 09 oktober 2017

Protocollair gestuurde zorg en individuele afstemming van verpleegkundige zorg lijken op gespannen voet te staan met elkaar, maar is dit ook zo? In de evidence-based practice (EBP) zijn drie componenten belangrijk voor een zorgvuldige besluitvorming: bewijs uit wetenschappelijk onderzoek, kennis over best practices en kennis over voorkeuren en waarden van zorgvragers. Veel belang wordt toegekend aan bewijs uit wetenschappelijk onderzoek dat vooral zichtbaar is in de toepassing in richtlijnen en protocollen.

Welke factoren beïnvloeden het registreren van kwaliteitsindicatoren?

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Bart Cusveller
  • Marlies van Hell-Cromwijk
  • Gepubliceerd op 21 augustus 2017

Verpleegkundigen hebben de verantwoordelijkheid om gegevens te registreren over de kwaliteit van zorg. Potentiele verpleegproblemen als ondervoeding, valincidenten, decubitus, pijn, en delier zijn daarvoor indicatoren. Verpleegkundigen en verzorgenden vinden dit weliswaar belangrijk, maar ervaren het scoren van zulke complicatierisico’s vaak ook als een administratieve last. Welke factoren er nu precies voor zorgen dat ze meer of minder geneigd zijn om die kwaliteitsgegevens te verzamelen, was onbekend. Dit onderzoek moet daar meer licht op werpen.

Leerstijlen en leerinhouden

  • Talenten en Opbrengsten
  • Jan Kaldeway
  • Gepubliceerd op 01 januari 2017

Leerstijlen staan ter discussie. Er lijkt geen coherent raamwerk voor leerstijlen te zijn en wetenschappelijk bewijs ontbreekt dat matching, het aanpassen van de didactiek aan de leerstijl, leidt tot betere leerresultaten. Bij nadere inspectie blijkt het bestaan van leerstijlen niet zozeer onderwerp van kritiek, maar wel het aanpassen van lessen aan leerstijlen. Wat betreft de matchinghypothese blijkt het te gaan om een specifieke variant van inspelen op leerstijlen.

Spiritual Dynamics in Social Innovation

  • Mens en Organisatie
  • Eelco van den Dool
  • Gepubliceerd op 01 januari 2017

Social innovation and spirituality are often associated with each other. This association is one the main reasons for this study, especially because it has not been studied very much. Therefore the goal of this study is to explore the different levels and aspects of spirituality in the field of social innovation to set them into relation with each other. In doing so this study wants to make a contribution to the area of spirituality in organizations as a sub-discipline of spirituality research and to management science.

Leesgesprekken

  • Talenten en Opbrengsten
  • M. Zaat
  • J. Prenger
  • Derjan Havinga - Heijs
  • Gepubliceerd op 16 november 2016

In 2013 zijn door SLO, in samenwerking met basisschool De Gielguorde en Stichting Taalvorming leesgesprekken opgenomen op vier basisscholen. Hieruit bleek dat leerlingen veel vertellen over hun leesproces en dat er vaak verrassende uitkomsten zijn voor de leerkracht. Leerkrachten kunnen door het voeren van leesgesprekken het leesonderwijs stimuleren. De gesprekken die binnen dit project verzameld zijn, zijn ontsloten op een website.

“Juf je hebt geen idee, ik doe zo mijn best!”

  • Talenten en Opbrengsten
  • Grethe Koster
  • dr. Hans Bakker
  • Gepubliceerd op 08 november 2016

Op academische basisschool De Hoeksteen in Nijkerk heeft groep 5 een lastige loopbaan achter de rug. Er wordt angst en paniek gezaaid, waarbij er door rivaliteit een strijd om aandacht ontstaat. Het is ieder voor zich. Het vertrouwen in elkaar ontbreekt en de cohesie is ver te zoeken. Totdat er gezamenlijk een mission statement wordt opgesteld. Dit artikel is een weergave van wat er in het groepsproces gebeurt bij het opstellen van een mission statement.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Pagina 6
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Topopleidingen en tevredenheid

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • SCHERP magazine
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • facebook
  • twitter
  • Instagram
  • whatsapp
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven