Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • (-) Journalistiek & Communicatie
  • (-) Docent en Talent
  • Geloven in Context
  • (-) Media, Religie en Cultuur
  • (-) Talenten en Opbrengsten
  • (-) Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg

Publicatiedatum

  • 2021 (3)
  • 2020 (6)
  • 2019 (8)
  • 2018 (11)
  • 2017 (14)
  • 2016 (8)
  • 2015 (5)
  • (-) 2014 (14)
  • (-) 2013 (4)
  • 2012 (26)
  • 2006 (1)
1 - 6 van 18

Gelijke kansen in de klas

  • Talenten en Opbrengsten
  • Gert-Jan Veerman
  • Gepubliceerd op 30 december 2014

Hoe meer etnische groepen op school, hoe groter de kans op ontregeling tijdens de les, blijkt uit promotieonderzoek. Maar er is hoop.

Sociale wetenschappen en geloof: een conceptuele analyse

  • Journalistiek & Communicatie
  • Jan van der Stoep
  • Gepubliceerd op 14 september 2014

Sociale wetenschappen worden door gelovigen
vaak met scepsis bekeken. Ze richten zich niet op de
inhoud van het geloof, maar op de manier waarop
mensen samen religieuze gemeenschappen vormen.
Daarmee zouden ze een seculariserend effect
hebben. In dit artikel heeft de auteur zoveel mogelijk recht proberen te doen aan de eigen inbreng van de sociale wetenschappen bij de bestudering van religieuze praktijken.
De sociale wetenschappen worden gekenmerkt door
een diversiteit aan disciplines en benaderingen en

Naar verpleegkundig eigenaarschap van kwaliteit

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Tjitze Hoekstra
  • Marlies van Hell-Cromwijk
  • Tineke Holwerda
  • Bart Cusveller
  • Gepubliceerd op 02 september 2014

De Kwaliteitswet Zorginstellingen verplicht zorginstellingen om gegevens te verzamelen over de kwaliteit van de geleverde zorg. Verpleegkundigen vervullen een rol door registratie van complicatierisico’s. Wat hebben zij nodig om deze registratie goed uit te voeren? In dit artikel beschrijven wij een onderzoek naar de factoren die het registratiegedrag van verpleegkundigen beïnvloeden en houden wij een pleidooi om de motivatie van verpleegkundigen te vergroten.

A Calvinist account of nursing ethics

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Bart Cusveller
  • Gepubliceerd op 11 juni 2014

A relatively small but intellectually robust strand in the Christian religion is the Reformed tradition. Especially, its Calvinist sensibilities inform this Protestant stance towards human culture in general and vocations in particular. Correspondingly, there are some small but robust contributions to academic discourse in nursing ethics. So far there has been no attempt to bring those together as a distinct approach. This article suggests such a Reformed Christian, especially Calvinist, account of nursing ethics.

Rekenen in een combinatieklas

  • Docent en Talent
  • Eward Cozijnsen
  • Henk Rietdijk
  • Jacquelien Bulterman-Bos
  • Gepubliceerd op 05 juni 2014

Omgaan met combinatieklassen en dan óók nog recht doen aan de onderwijsbehoeften rekenen is een hele toer. Eward Cozijnsen, leerkracht in groep 7/8 en Henk Rietdijk, opleidingsdocent reken-wiskunde, doen verslag van de werkwijze die zij ontwikkelden in een Pedagogische Proefpraktijk waarin mentoren, studenten en opleidingsdocenten samenwerken. Vanuit Handelingsgerichtwerken en inzichten uit de rekendidactiek hebben de auteurs een aanpak ontwikkeld voor combinatieklassen.

Beginnende verpleegkundige onder de loep!

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Jojanneke Briek
  • Auke Bos
  • Sanne Mulder
  • Gepubliceerd op 27 mei 2014

Binnen de Hogeschool Ede is een verkennend onderzoek onder beginnende en ervaren verpleegkundigen verricht. De onderzoeksvraag is als volgt: ‘Welke persoonlijke factoren van beginnende verpleegkundigen beïnvloeden positief of negatief het professioneel handelen?’ Het onderzoek heeft plaatsgevonden in het psychiatrisch werkveld.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Update Coronavirus
  • Beste Hogeschool van NL

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • SCHERP magazine
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven
  • Informatie coronavirus