Publicaties Op basis van praktijkgericht onderzoek Kruimelpad Home Publicaties Lectoraat Bezieling en Professionaliteit (-) Samen Divers (-) Christelijke Professie Informele netwerken en laatmoderniteit Jeugd en Gezin Journalistiek & Communicatie Mens en Organisatie Talenten en Opbrengsten Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen Zorg voor Voeding en Gezondheid Docent en Talent Geloven in Context Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg Media, Religie en Cultuur Publicatiedatum 2021 (3) 2020 (1) (-) 2019 (4) 2018 (1) 2015 (1) 1 - 4 van 4 Nieuw curriculum biedt kansen voor sociale cohesie in de klas Samen Divers Gert-Jan Veerman Gepubliceerd op 01 september 2019 Volgens Gert-Jan Veerman verdient tolerantie een duidelijke plek in het onderwijs van de toekomst. Hij pleit ervoor dat leerkrachten samen met leerlingen misvattingen over tolerantie opsporen in bijvoorbeeld nieuwsitems. En door dialogen in de les kunnen leerkrachten aandacht besteden aan misvattingen die leerlingen misschien zelf hebben over tolerantie. ‘Onderwijs is een soort minisamenleving waarin leerlingen kunnen oefenen om tolerant samen te leven,’ vindt Veerman. View publication Zonde om het christelijke in de zorg op te geven Christelijke Professie Simon Polinder Gepubliceerd op 27 juni 2019 Een interview met Simon Polinder naar aanleiding van een boek mede van zijn hand over christelijke zorg in een nieuwe context. View publication Burgerschap verrijkt christelijke zorg Christelijke Professie Simon Polinder Bart Cusveller Gepubliceerd op 26 juni 2019 Naastenliefde hoort bij het geven van christelijke zorg. Tegelijk weten christenen, als burgers van twee werelden, dat volmaakte ”shalom” wacht. Dat mag zorgmedewerkers inspireren om de vrede te zoeken voor de stad waarvan men nu burger is. View publication Sociale cohesie in de klas Samen Divers R. Wolff E.J.P.G Denessen S. Severiens Gert-Jan Veerman Gepubliceerd op 01 januari 2019 Het onderzoeksproject 'Sociale cohesie in de klas' richt zich op het versterken van sociale cohesie in de klas. Samen met leraren en leerlingen wordt er gekeken naar huidige en nieuwe manieren om sociale cohesie te versterken en te meten in klassen en scholen met een grote sociaaleconomische en culturele diversiteit. Dit document bevat een kort overzicht over het project en het onderwerp. View publication Deel deze pagina Twitter Facebook Linkedin
Nieuw curriculum biedt kansen voor sociale cohesie in de klas Samen Divers Gert-Jan Veerman Gepubliceerd op 01 september 2019 Volgens Gert-Jan Veerman verdient tolerantie een duidelijke plek in het onderwijs van de toekomst. Hij pleit ervoor dat leerkrachten samen met leerlingen misvattingen over tolerantie opsporen in bijvoorbeeld nieuwsitems. En door dialogen in de les kunnen leerkrachten aandacht besteden aan misvattingen die leerlingen misschien zelf hebben over tolerantie. ‘Onderwijs is een soort minisamenleving waarin leerlingen kunnen oefenen om tolerant samen te leven,’ vindt Veerman. View publication
Zonde om het christelijke in de zorg op te geven Christelijke Professie Simon Polinder Gepubliceerd op 27 juni 2019 Een interview met Simon Polinder naar aanleiding van een boek mede van zijn hand over christelijke zorg in een nieuwe context. View publication
Burgerschap verrijkt christelijke zorg Christelijke Professie Simon Polinder Bart Cusveller Gepubliceerd op 26 juni 2019 Naastenliefde hoort bij het geven van christelijke zorg. Tegelijk weten christenen, als burgers van twee werelden, dat volmaakte ”shalom” wacht. Dat mag zorgmedewerkers inspireren om de vrede te zoeken voor de stad waarvan men nu burger is. View publication
Sociale cohesie in de klas Samen Divers R. Wolff E.J.P.G Denessen S. Severiens Gert-Jan Veerman Gepubliceerd op 01 januari 2019 Het onderzoeksproject 'Sociale cohesie in de klas' richt zich op het versterken van sociale cohesie in de klas. Samen met leraren en leerlingen wordt er gekeken naar huidige en nieuwe manieren om sociale cohesie te versterken en te meten in klassen en scholen met een grote sociaaleconomische en culturele diversiteit. Dit document bevat een kort overzicht over het project en het onderwerp. View publication