Publicaties Op basis van praktijkgericht onderzoek Kruimelpad Home Publicaties Lectoraat Mens en Organisatie (1) Christelijke Professie (1) Journalistiek & Communicatie (16) (-) Docent en Talent (15) Geestelijk Leiderschap (1) Geloven in Context (2) (-) Talenten en Opbrengsten (5) Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg (9) Publicatiedatum 2019 (5) 2018 (3) 2017 (1) 2016 (4) (-) 2015 (5) (-) 2014 (3) 2013 (1) (-) 2012 (12) 2006 (1) 1 - 6 van 20 Leer jij jouw leerlingen hun talenten kennen?… en levert dat ook wat op? Talenten en Opbrengsten dr. Hans Bakker Gepubliceerd op 14 december 2015 Onderdeel van lectorale redes J.J.Bakker & J.Kaldeway, bij installatie Lectoraat ‘Talenten en Opbrengsten’ Bekijk de publicatie De vliegende tijd Talenten en Opbrengsten Jan Kaldeway Gepubliceerd op 14 december 2015 Lectorale redes J.J.Bakker & J.Kaldeway, bij installatie Lectoraat ‘Talenten en opbrengsten’ Bekijk de publicatie Onderwijs tussen de speelse Kairos en de efficiënte Chronos Talenten en Opbrengsten Jan Kaldeway Gepubliceerd op 20 oktober 2015 Dit is een verkorte en bewerkte weergave van de rede die op 28 oktober 2015 werd uitgesproken ter gelegenheid van de installatie van het lectoraat ‘Talenten en Opbrengsten’ Bekijk de publicatie Praten over onderwijs met behulp van een gespreksprotocol in een leergemeenschap Docent en Talent Ellen Aanen-Zilvold drs. Christine de Heer-Booij dr. Jacquelien Bulterman-Bos Gepubliceerd op 07 april 2015 Dit onderzoek geeft een inkijkje in hoe een professionele leergemeenschap vorm gegeven kan worden en biedt een instrument om de kwaliteit van de gesprekken tussen leraren te bevorderen met behulp van een gespreksprotocol. De leergemeenschap is geïnspireerd op de kennisspiraal van Nonaka en Takeuchi waarbij wordt uitgegaan van een gezamenlijke leervraag. Bekijk de publicatie OGO en beleid: laveren tussen ‘droom en daad’ Talenten en Opbrengsten dr. Hans Bakker Gepubliceerd op 01 januari 2015 In het schoolbeleid van veel OGO-scholen heerst het streven om als schoolorganisatie een lerende organisatie te zijn. Maar wat zijn nu kenmerken van OGO-scholen als lerende organisaties? Bekijk de publicatie Gelijke kansen in de klas Talenten en Opbrengsten Gert-Jan Veerman Gepubliceerd op 30 december 2014 Hoe meer etnische groepen op school, hoe groter de kans op ontregeling tijdens de les, blijkt uit promotieonderzoek. Maar er is hoop. Bekijk de publicatie Paginering Huidige pagina 1 Pagina 2 Pagina 3 Pagina 4 Volgende pagina Laatste pagina Deel deze pagina Twitter Facebook Linkedin
Leer jij jouw leerlingen hun talenten kennen?… en levert dat ook wat op? Talenten en Opbrengsten dr. Hans Bakker Gepubliceerd op 14 december 2015 Onderdeel van lectorale redes J.J.Bakker & J.Kaldeway, bij installatie Lectoraat ‘Talenten en Opbrengsten’ Bekijk de publicatie
De vliegende tijd Talenten en Opbrengsten Jan Kaldeway Gepubliceerd op 14 december 2015 Lectorale redes J.J.Bakker & J.Kaldeway, bij installatie Lectoraat ‘Talenten en opbrengsten’ Bekijk de publicatie
Onderwijs tussen de speelse Kairos en de efficiënte Chronos Talenten en Opbrengsten Jan Kaldeway Gepubliceerd op 20 oktober 2015 Dit is een verkorte en bewerkte weergave van de rede die op 28 oktober 2015 werd uitgesproken ter gelegenheid van de installatie van het lectoraat ‘Talenten en Opbrengsten’ Bekijk de publicatie
Praten over onderwijs met behulp van een gespreksprotocol in een leergemeenschap Docent en Talent Ellen Aanen-Zilvold drs. Christine de Heer-Booij dr. Jacquelien Bulterman-Bos Gepubliceerd op 07 april 2015 Dit onderzoek geeft een inkijkje in hoe een professionele leergemeenschap vorm gegeven kan worden en biedt een instrument om de kwaliteit van de gesprekken tussen leraren te bevorderen met behulp van een gespreksprotocol. De leergemeenschap is geïnspireerd op de kennisspiraal van Nonaka en Takeuchi waarbij wordt uitgegaan van een gezamenlijke leervraag. Bekijk de publicatie
OGO en beleid: laveren tussen ‘droom en daad’ Talenten en Opbrengsten dr. Hans Bakker Gepubliceerd op 01 januari 2015 In het schoolbeleid van veel OGO-scholen heerst het streven om als schoolorganisatie een lerende organisatie te zijn. Maar wat zijn nu kenmerken van OGO-scholen als lerende organisaties? Bekijk de publicatie
Gelijke kansen in de klas Talenten en Opbrengsten Gert-Jan Veerman Gepubliceerd op 30 december 2014 Hoe meer etnische groepen op school, hoe groter de kans op ontregeling tijdens de les, blijkt uit promotieonderzoek. Maar er is hoop. Bekijk de publicatie