Publicaties Op basis van praktijkgericht onderzoek Kruimelpad Home Publicaties Lectoraat Mens en Organisatie (16) Bezieling en Professionaliteit (1) Diversiteit en Professionaliteit (1) Christelijke Professie (4) Informele netwerken en laatmoderniteit (2) Jeugd en Gezin (22) Journalistiek & Communicatie (15) (-) Samen Divers (1) Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen (13) Zorg voor Voeding en Gezondheid (4) Docent en Talent (2) Geloven in Context (5) Gemeenteopbouw (1) (-) Talenten en Opbrengsten (4) Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg (11) Publicatiedatum 2023 (3) 2022 (6) 2021 (1) (-) 2020 (1) 2019 (7) (-) 2018 (3) 2017 (1) 2016 (4) 2015 (4) (-) 2014 (1) 1 - 5 van 5 Samen divers Samen Divers Gert-Jan Veerman Gepubliceerd op 26 oktober 2020 26 oktober 2020 vond de installatie van het CHE-lectoraat Samen Divers plaats. Tijdens de lectorale rede schetste Gert-Jan Veerman de route naar het gezamenlijke onderzoeksthema van de Academische basisscholen van de opleiding leraar basisonderwijs: versterken van sociale cohesie bij diversiteit. Ingegaan werd op hoe dit kan in een samenleving die steeds verder polariseert en of je dit als leerkracht eigenlijk wel wilt vanuit je onderliggende kernwaarden. Bekijk de publicatie Zonder relatie geen prestatie Talenten en Opbrengsten Hans Bakker Hilbertine Bos Gepubliceerd op 01 januari 2018 Op 6 maart 2018 nam prof. dr. Luc Stevens officieel afscheid als directeur van het NIVOZ (Nederlands Instituut voor Onderwijs- en opvoedingszaken). Hilbertine Bos en Hans Bakker hadden een gesprek met hem om te polsen hoe zijn gedachtegoed te verbinden is met de visie van Ontwikkelingsgericht Onderwijs. Bekijk de publicatie Het kind als toetssteen van het schoolsysteem Talenten en Opbrengsten Hans Bakker Dorian de Haan Gepubliceerd op 01 januari 2018 Dirk De Wachter is hoogleraar psychiatrie aan de KU in Leuven en expert in de wereld van het menselijk tekort. In dit interview maakt hij ons deelgenoot van zijn ideeën over omgaan met verschillen in een wereld waarin succes het ultieme doel lijkt. Bekijk de publicatie Proces Communicatie Model (PCM) en SI (sensorische informatieverwerking), een waardevolle combinatie voor leerkrachten! Talenten en Opbrengsten Derjan Havinga - Heijs Gepubliceerd op 01 januari 2018 In dit artikel worden twee modellen met elkaar verbonden die allebei ingaan op de werkelijkheid waarin mensen met elkaar samenwerken en op elkaar afstemmen. In onderwijscontexten is het van belang dat de omgeving is afgestemd op de behoeften van de lerende om optimaal tot leren te komen. Deze behoeften liggen zowel op fysiek als psychologisch vlak. Bekijk de publicatie Gelijke kansen in de klas Talenten en Opbrengsten Gert-Jan Veerman Gepubliceerd op 30 december 2014 Hoe meer etnische groepen op school, hoe groter de kans op ontregeling tijdens de les, blijkt uit promotieonderzoek. Maar er is hoop. Bekijk de publicatie Deel deze pagina Twitter Facebook Linkedin
Samen divers Samen Divers Gert-Jan Veerman Gepubliceerd op 26 oktober 2020 26 oktober 2020 vond de installatie van het CHE-lectoraat Samen Divers plaats. Tijdens de lectorale rede schetste Gert-Jan Veerman de route naar het gezamenlijke onderzoeksthema van de Academische basisscholen van de opleiding leraar basisonderwijs: versterken van sociale cohesie bij diversiteit. Ingegaan werd op hoe dit kan in een samenleving die steeds verder polariseert en of je dit als leerkracht eigenlijk wel wilt vanuit je onderliggende kernwaarden. Bekijk de publicatie
Zonder relatie geen prestatie Talenten en Opbrengsten Hans Bakker Hilbertine Bos Gepubliceerd op 01 januari 2018 Op 6 maart 2018 nam prof. dr. Luc Stevens officieel afscheid als directeur van het NIVOZ (Nederlands Instituut voor Onderwijs- en opvoedingszaken). Hilbertine Bos en Hans Bakker hadden een gesprek met hem om te polsen hoe zijn gedachtegoed te verbinden is met de visie van Ontwikkelingsgericht Onderwijs. Bekijk de publicatie
Het kind als toetssteen van het schoolsysteem Talenten en Opbrengsten Hans Bakker Dorian de Haan Gepubliceerd op 01 januari 2018 Dirk De Wachter is hoogleraar psychiatrie aan de KU in Leuven en expert in de wereld van het menselijk tekort. In dit interview maakt hij ons deelgenoot van zijn ideeën over omgaan met verschillen in een wereld waarin succes het ultieme doel lijkt. Bekijk de publicatie
Proces Communicatie Model (PCM) en SI (sensorische informatieverwerking), een waardevolle combinatie voor leerkrachten! Talenten en Opbrengsten Derjan Havinga - Heijs Gepubliceerd op 01 januari 2018 In dit artikel worden twee modellen met elkaar verbonden die allebei ingaan op de werkelijkheid waarin mensen met elkaar samenwerken en op elkaar afstemmen. In onderwijscontexten is het van belang dat de omgeving is afgestemd op de behoeften van de lerende om optimaal tot leren te komen. Deze behoeften liggen zowel op fysiek als psychologisch vlak. Bekijk de publicatie
Gelijke kansen in de klas Talenten en Opbrengsten Gert-Jan Veerman Gepubliceerd op 30 december 2014 Hoe meer etnische groepen op school, hoe groter de kans op ontregeling tijdens de les, blijkt uit promotieonderzoek. Maar er is hoop. Bekijk de publicatie