Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Bezieling en Professionaliteit
  • Diversiteit en Professionaliteit
  • Christelijke Professie
  • Informele netwerken en laatmoderniteit
  • (-) Jeugd en Gezin
  • Journalistiek & Communicatie
  • Mens en Organisatie
  • Samen Divers
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Zorg voor Voeding en Gezondheid
  • (-) Docent en Talent
  • Geloven in Context
  • Talenten en Opbrengsten
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg

Publicatiedatum

  • (-) 2022 (8)
  • 2021 (4)
  • (-) 2020 (11)
  • 2019 (7)
  • (-) 2018 (11)
  • 2017 (8)
  • (-) 2015 (1)
  • (-) 2014 (2)
  • 2013 (2)
  • 2012 (12)
  • 2011 (17)
  • 2010 (1)
  • 2009 (1)
  • (-) 2006 (1)
1 - 6 van 34

Constructing Parental Team Spirit

  • Jeugd en Gezin
  • Martine Noordegraaf
  • Carol van Nijnatten
  • Gepubliceerd op 19 november 2022

In a micro-analysis of two cases from the Netherlands, Instant Messaging conversations between birth parents and professional foster parents were studied. The study reveals there are three types of activity in Instant Messaging: aligning dialogues, exhchange of information, and relationship building. Aligning dialogues are the most common. These are aimed at coordinating (daily) matters around the youngster’s situation. Following aligning initiations, the conversations may change into the two other activity types: (background) exchange of information and relationship building.

Betere samenwerking tussen ouders en opvoeders door ‘relationele route’

  • Jeugd en Gezin
  • Martine Noordegraaf
  • Ellen Schep
  • Gepubliceerd op 01 september 2022

Een goede relatie en goede samenwerking tussen ouders en pleeg- en gezinshuisouders is goed voor de ontwikkeling van een pleegkind. Want ook na een uithuisplaatsing spelen ouders een onmisbare rol in het leven van hun kind. Maar samenwerken is soms ingewikkeld en de rol die ouders hebben in het leven van hun kind wordt vaak niet erkend. Sinds 2014 doet het lectoraat Jeugd en Gezin van de Christelijke Hogeschool Ede onderzoek naar samenwerkingsrelaties tussen opvoeders en ouders. Ze ontwikkelden de methodiek ‘de relationele route tot gedeeld opvoederschap’.

Bouwstenen als kompas

  • Jeugd en Gezin
  • Martine Noordegraaf
  • Daniëlle van de Koot - Dees
  • Gepubliceerd op 22 augustus 2022

In dit artikel wordt verslag gedaan van een onderzoek naar de opvattingen over praktijkgericht onderzoek van lectoren van de Christelijke Hogeschool Ede (CHE) die als gezamenlijk onderzoeksprofiel hebben gekozen voor de kracht van relaties. In focusgroepen met maximaal drie lectoren is besproken welk type relaties bestudeerd worden, met welke methoden van onderzoek wordt gewerkt en hoe relationeel de onderzoekers zelf te werk gaan. De uitkomsten van de focusgroepen zijn voorgelegd aan de directeur onderzoek en besproken met alle lectoren samen.

Systematic review of common and specific factors in play therapy for young people with intellectual disability

  • Jeugd en Gezin
  • Dineke Bent-Lenselink
  • René Schalk
  • Tine Van Regenmortel
  • Martine Noordegraaf
  • Gepubliceerd op 22 juni 2022

Background: The target group of this study concerns young people with a mild intellectual disability. The central research question is: What evidence can be found in the literature for common and specific factors for a play therapy intervention for young people with a mild intellectual disability struggling with aggression regulation.

Method: The criteria used for selecting articles are presented according to the PRISMA, and the PRISMA guidelines for writing a review have been applied.

Verplicht, maar toch vrijblijvend

  • Jeugd en Gezin
  • Wim van Ieperen
  • Martine Noordegraaf
  • Mark Zanin
  • Gepubliceerd op 01 mei 2022

In dit verkennende onderzoek is zicht gekregen op de meerwaarde van intervisie voor gezinshuisouders. Er is een literatuuronderzoek gehouden naar de werkzame bestanddelen voor intervisiegroepen. Daarnaast is er er een enquête gehouden over het nut van intervisienetwerken voor gezinshuisouders. Hier hebben 70 gezinshuisouders aan meegewerkt. En tenslotte zijn er vervolgens diepte-interviews gehouden met 8 gezinshuisouders.

Bijgevoegd is ook een visuele samenvatting van het rapport.

‘When it comes to relational trauma, you need people at the table’

  • Jeugd en Gezin
  • Aletta Simons
  • Martine Noordegraaf
  • Tine Van Regenmortel
  • Gepubliceerd op 24 maart 2022

This study aims to contribute to the evaluation of online therapy during Covid-19 pandemic lockdowns, by exploring family therapists’ experiences of therapy for twelve Sibling Sexual Abuse (SSA) families in the Netherlands. Seven transcripts of interviews with highly specialised Dutch family therapists were analysed using thematic analysis (TA). Two main findings emerged from this study. First, the Dutch therapists reported no acute worries about their clients’ sexual safety during the pandemic lockdowns.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Pagina 6
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Topopleidingen en tevredenheid

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • SCHERP magazine
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • facebook
  • twitter
  • Instagram
  • whatsapp
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven