Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • (-) Journalistiek & Communicatie
  • Mens en Organisatie
  • (-) Docent en Talent
  • Geloven in Context
  • (-) Media, Religie en Cultuur
  • (-) Talenten en Opbrengsten
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg

Publicatiedatum

  • 2022 (1)
  • 2021 (3)
  • 2020 (7)
  • 2019 (8)
  • 2018 (9)
  • 2017 (12)
  • (-) 2016 (4)
  • 2015 (5)
  • (-) 2014 (5)
  • (-) 2013 (2)
  • 2012 (26)
  • (-) 2006 (1)
1 - 6 van 12

Leesgesprekken

  • Talenten en Opbrengsten
  • M. Zaat
  • J. Prenger
  • Derjan Havinga - Heijs
  • Gepubliceerd op 16 november 2016

In 2013 zijn door SLO, in samenwerking met basisschool De Gielguorde en Stichting Taalvorming leesgesprekken opgenomen op vier basisscholen. Hieruit bleek dat leerlingen veel vertellen over hun leesproces en dat er vaak verrassende uitkomsten zijn voor de leerkracht. Leerkrachten kunnen door het voeren van leesgesprekken het leesonderwijs stimuleren. De gesprekken die binnen dit project verzameld zijn, zijn ontsloten op een website.

“Juf je hebt geen idee, ik doe zo mijn best!”

  • Talenten en Opbrengsten
  • Grethe Koster
  • dr. Hans Bakker
  • Gepubliceerd op 08 november 2016

Op academische basisschool De Hoeksteen in Nijkerk heeft groep 5 een lastige loopbaan achter de rug. Er wordt angst en paniek gezaaid, waarbij er door rivaliteit een strijd om aandacht ontstaat. Het is ieder voor zich. Het vertrouwen in elkaar ontbreekt en de cohesie is ver te zoeken. Totdat er gezamenlijk een mission statement wordt opgesteld. Dit artikel is een weergave van wat er in het groepsproces gebeurt bij het opstellen van een mission statement.

Verschillen tussen pabostudenten in interesse, motivatie en denkstijlen

  • Talenten en Opbrengsten
  • Jan Kaldeway
  • Christine de Heer - Booij
  • Annelize van Tilburg - Takken
  • Gepubliceerd op 06 oktober 2016

Voorjaar 2014 werd van de pabostudenten van de Christelijke Hogeschool Ede (CHE) een
aantal studentkenmerken in kaart gebracht. Zowel tussen studenten met verschillende
vooropleidingen als tussen mannen en vrouwen konden opvallende verschillen worden
vastgesteld. Ook werd gezocht naar samenhangen tussen de verschillende kenmerken.
Op basis van de resultaten konden twee oriëntaties worden onderscheiden:
‘experimenters’, met een grotere interesse voor wereldoriëntatie, een sterkere extrinsieke

Formatief evalueren met leesgesprekken

  • Talenten en Opbrengsten
  • Derjan Havinga - Heijs MA
  • Joanneke Prenger
  • Gepubliceerd op 05 juli 2016

Formatief evalueren binnen het leesonderwijs is waar¬devol (Hattie, 2013; Damhuis, 2015). Deze evaluatievorm blijkt effectief voor het verbeteren van het leerproces van kinderen. Om zo’n leerproces in kaart te brengen kan een leraar kind- of leergesprekken voeren. Leesgesprek¬ken zijn een uitgewerkte vorm van zo’n leergesprek. Het zijn gesprekken over lezen die je als leraar (of andere gespreksleider) voert met individuele leerlingen of met groepjes leerlingen.

Gelijke kansen in de klas

  • Talenten en Opbrengsten
  • Gert-Jan Veerman
  • Gepubliceerd op 30 december 2014

Hoe meer etnische groepen op school, hoe groter de kans op ontregeling tijdens de les, blijkt uit promotieonderzoek. Maar er is hoop.

Sociale wetenschappen en geloof: een conceptuele analyse

  • Journalistiek & Communicatie
  • dr. Jan van der Stoep
  • Gepubliceerd op 14 september 2014

Sociale wetenschappen worden door gelovigen
vaak met scepsis bekeken. Ze richten zich niet op de
inhoud van het geloof, maar op de manier waarop
mensen samen religieuze gemeenschappen vormen.
Daarmee zouden ze een seculariserend effect
hebben. In dit artikel heeft de auteur zoveel mogelijk recht proberen te doen aan de eigen inbreng van de sociale wetenschappen bij de bestudering van religieuze praktijken.
De sociale wetenschappen worden gekenmerkt door
een diversiteit aan disciplines en benaderingen en

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Topopleidingen en tevredenheid

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • SCHERP magazine
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • facebook
  • twitter
  • Instagram
  • whatsapp
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven