Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Bezieling en Professionaliteit
  • Diversiteit en Professionaliteit
  • Christelijke Professie
  • Informele netwerken en laatmoderniteit
  • Jeugd en Gezin
  • (-) Journalistiek & Communicatie
  • Mens en Organisatie
  • Samen Divers
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Zorg voor Voeding en Gezondheid
  • (-) Docent en Talent
  • Geloven in Context
  • (-) Media, Religie en Cultuur
  • Talenten en Opbrengsten
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg

Publicatiedatum

  • 2022 (1)
  • (-) 2021 (3)
  • 2020 (7)
  • 2019 (3)
  • 2018 (6)
  • 2017 (11)
  • 2015 (1)
  • (-) 2014 (4)
  • (-) 2013 (2)
  • 2012 (26)
  • (-) 2006 (1)
1 - 6 van 10

Meaning-making on the ground: an empirical study on interactional framing in environmental conflicts

  • Journalistiek & Communicatie
  • Korien van Vuuren - Verkerk
  • Noelle Aarts
  • Jan van der Stoep
  • Gepubliceerd op 21 september 2021

Purpose:
The study aims to explain the communicative basis of conflicts in which actors stand in opposition in defining a negotiated situation and to deepen knowledge of environmental conflict development, in particular on how frames are (re)shaped through discursive choices in interaction.

Design/methodology/approach:
This study adopts an interactional approach to framing and 1) identifies the frames shaped and reshaped in four environmental debates and 2) analyzes how framing activities affect the course of the debates.

Groene activiteiten: Een impuls voor kerken en samenleving

  • Journalistiek & Communicatie
  • Tjirk van der Ziel
  • Gepubliceerd op 01 april 2021

Sinds 2011 kunnen kerken zich aanmelden bij de GroeneKerken, een initiatief van Tearfund, Kerk in Actie en inmiddels ook Maatschappij van Welstand. Een kerk laat daarmee zien dat het ernst wil maken met de verduurzaming van de geloofsgemeenschap. Na een gestage groei van het aantal deelnemende kerken in de afgelopen jaren nam in 2020 de stijging sterker toe. De groei bevestigt het beeld dat milieu en klimaat voor steeds meer gemeenten belangrijke onderwerpen zijn. Van de gemeenten die zich geen groene kerk noemen is nog maar weinig bekend hoe zij met duurzaamheid omgaan.

Kuyper als journalist

  • Journalistiek & Communicatie
  • drs. Johan Snel
  • Gepubliceerd op 01 februari 2021

Kuyper was onze eerste democraat die deze naam verdient, volgens Johan Snel. Voordat hij premier werd in 1901, had hij zich al ruim dertig jaar als hoofdredacteur ingespannen voor het publieke debat en een pluriforme pers om dat debat mogelijk te maken. De vereniging voor journalisten werd pas door Kuypers invloed een serieuze vakvereniging. Liberale collegajournalisten droegen hem op handen.

Sociale wetenschappen en geloof: een conceptuele analyse

  • Journalistiek & Communicatie
  • dr. Jan van der Stoep
  • Gepubliceerd op 14 september 2014

Sociale wetenschappen worden door gelovigen
vaak met scepsis bekeken. Ze richten zich niet op de
inhoud van het geloof, maar op de manier waarop
mensen samen religieuze gemeenschappen vormen.
Daarmee zouden ze een seculariserend effect
hebben. In dit artikel heeft de auteur zoveel mogelijk recht proberen te doen aan de eigen inbreng van de sociale wetenschappen bij de bestudering van religieuze praktijken.
De sociale wetenschappen worden gekenmerkt door
een diversiteit aan disciplines en benaderingen en

Rekenen in een combinatieklas

  • Docent en Talent
  • Eward Cozijnsen
  • Henk Rietdijk
  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • Gepubliceerd op 05 juni 2014

Omgaan met combinatieklassen en dan óók nog recht doen aan de onderwijsbehoeften rekenen is een hele toer. Eward Cozijnsen, leerkracht in groep 7/8 en Henk Rietdijk, opleidingsdocent reken-wiskunde, doen verslag van de werkwijze die zij ontwikkelden in een Pedagogische Proefpraktijk waarin mentoren, studenten en opleidingsdocenten samenwerken. Vanuit Handelingsgerichtwerken en inzichten uit de rekendidactiek hebben de auteurs een aanpak ontwikkeld voor combinatieklassen.

Opbrengstgericht of talentgericht werken?

  • Docent en Talent
  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • drs. Christine de Heer - Booij
  • Jan Kaldeway
  • Gepubliceerd op 13 mei 2014

Zoals veel opleidingen is ook de pabo van de Christelijke Hogeschool Ede (CHE-Pabo) een proces ingegaan van bezinning op de onderwijsvisie: waar staan we voor en hoe willen we

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Topopleidingen en tevredenheid

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • SCHERP magazine
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • facebook
  • twitter
  • Instagram
  • whatsapp
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven