Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Bezieling en Professionaliteit
  • Samen Divers
  • (-) Christelijke Professie
  • Informele netwerken en laatmoderniteit
  • Jeugd en Gezin
  • Journalistiek & Communicatie
  • Mens en Organisatie
  • (-) Talenten en Opbrengsten
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Zorg voor Voeding en Gezondheid
  • Geloven in Context
  • (-) Gemeenteopbouw
  • (-) Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Sociale Innovatie

Publicatiedatum

  • 2021 (2)
  • 2019 (7)
  • (-) 2018 (6)
  • (-) 2017 (3)
  • 2016 (8)
  • 2015 (5)
  • 2014 (10)
  • 2013 (2)
  • (-) 2009 (6)
  • (-) 2008 (1)
1 - 6 van 16

Proces Communicatie Model (PCM) en SI (sensorische informatieverwerking), een waardevolle combinatie voor leerkrachten!

  • Talenten en Opbrengsten
  • Derjan Havinga - Heijs
  • Gepubliceerd op 01 januari 2018

In dit artikel worden twee modellen met elkaar verbonden die allebei ingaan op de werkelijkheid waarin mensen met elkaar samenwerken en op elkaar afstemmen. In onderwijscontexten is het van belang dat de omgeving is afgestemd op de behoeften van de lerende om optimaal tot leren te komen. Deze behoeften liggen zowel op fysiek als psychologisch vlak.

Het kind als toetssteen van het schoolsysteem

  • Talenten en Opbrengsten
  • Hans Bakker
  • Dorian de Haan
  • Gepubliceerd op 01 januari 2018

Dirk De Wachter is hoogleraar psychiatrie aan de KU in Leuven en expert in de wereld van het menselijk tekort. In dit interview maakt hij ons deelgenoot van zijn ideeën over omgaan met verschillen in een wereld waarin succes het ultieme doel lijkt.

Zonder relatie geen prestatie

  • Talenten en Opbrengsten
  • Hans Bakker
  • Hilbertine Bos
  • Gepubliceerd op 01 januari 2018

Op 6 maart 2018 nam prof. dr. Luc Stevens officieel afscheid als directeur van het NIVOZ (Nederlands Instituut voor Onderwijs- en opvoedingszaken). Hilbertine Bos en Hans Bakker hadden een gesprek met hem om te polsen hoe zijn gedachtegoed te verbinden is met de visie van Ontwikkelingsgericht Onderwijs.

‘Komt een verpleegkundige bij de kerk’

  • Christelijke Professie
  • Simon Polinder
  • Gepubliceerd op 01 januari 2018

Het introduceren van de diaconaal verpleegkundige in kerken biedt kansen om verbindingen te leggen met zorgorganisaties en meer expliciet oog te krijgen voor zingevingsvragen en sociale verbanden van de cliënt. Het zou een welkome innovatie zijn in de christelijke zorg maar introductie dient wel zorgvuldig en context sensitief te gebeuren.

Bewegen als interventie voor het bevorderen van zelfredzaamheid

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Ria den Hertog-Voortman
  • Gepubliceerd op 01 januari 2018

In dit praktijkonderzoek is gebleken dat bewegen door patiënten in het ziekenhuis een eenvoudige interventie is die hen een welkom rendement oplevert. Waar mogelijk wordt functieverlies voorkomen en wordt de weg naar herstel actief gestimuleerd. Voor de beroepspraktijk is het van belang dat niet langer heen en weer geschoven wordt met verwachtingen wie dit gaat oppakken, maar dat dit een gedeelde verantwoording is in het multidisciplinaire overleg.

Excellente zorg en eigenaarschap van kwaliteitsindicatoren

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Marlies van Hell-Cromwijk
  • Ria den Hertog-Voortman
  • Gert Schaaij
  • Gepubliceerd op 01 januari 2018

Eigenaarschap van de verpleegkundige kwaliteitsindicatoren is een belangrijke voorwaarde om de kwaliteit van de verpleegkundige zorg te handhaven en verbeteren. Studenten hbo-v onderzochten in praktijkonderzoek in hoeverre een omgeving van ‘Excellente Zorg’ van invloed is op dit eigenaarschap.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Update Coronavirus
  • Beste Hogeschool van NL

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • SCHERP magazine
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • snapchat
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven
  • Informatie coronavirus