Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dag
    • Online Proefstuderen
    • Meelopen
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Samen Divers
  • Bezieling en Professionaliteit
  • Christelijke Professie
  • Jeugd en Gezin
  • Journalistiek & Communicatie
  • Mens en Organisatie
  • Talenten en Opbrengsten
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Zorg voor Voeding en Gezondheid
  • Geloven in Context
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg

Publicatiedatum

  • 2021 (3)
  • 2020 (17)
  • (-) 2019 (28)
  • (-) 2018 (33)
  • 2017 (22)
  • (-) 2016 (10)
  • 2015 (7)
  • 2014 (15)
  • 2013 (7)
  • 2012 (29)
  • 2011 (23)
  • 2010 (3)
  • 2009 (23)
  • 2008 (1)
  • 2006 (2)
  • 2005 (2)
  • 2004 (1)
  • 2001 (2)
  • 2000 (4)
  • 1999 (2)
  • (-) 1998 (2)
  • (-) 1997 (1)
  • 1995 (1)
  • 1994 (1)
  • 1970 (45)
1 - 6 van 74

Zin in Elke Dag (Samenvatting proefschrift)

  • Jeugd en Gezin
  • Gert Vierwind
  • Gepubliceerd op 31 december 2019

De studie ‘Zin in elke dag’ beschrijft de aard en het karakter van het leven en samenleven van adolescenten die wonen in de vrijwillige residentiële jeugdhulp. Als onderzoeksmethode is gebruik gemaakt van participerende observatie. Het perspectief van waaruit het onderzoek plaatsvond is dat van de ritual studies. Onderzocht is hoe in alledaags ritueel handelen zingevingsprocessen onder de jongeren vorm krijgen en welke de rol van pedagogisch medewerkers daarbij is.

A context analysis on how oral care is delivered in hospitalised patients: A mixed‐methods study

  • Harm van Noort
  • Ben Witteman
  • Ria den Hertog-Voortman
  • Babette Everaars
  • Hester Vermeulen
  • Getty Huisman-de Waal
  • Gepubliceerd op 03 december 2019

Aims and Objectives:
To analyse oral care delivery in one hospital through exploring experiences from both nurses’ and patients’ perspectives and examining patients’ oral health.

Background:
Oral health problems are associated with undernutrition and other general health outcomes. Although oral care belongs to the essentials of nursing, it is often neglected. Improving oral health may require behaviour change of both nurses and patients. Defining tailored strategies need a clear view on the context.

Talenten en Opbrengsten

  • Talenten en Opbrengsten
  • Hans Bakker
  • Jan Kaldeway
  • Gert-Jan Veerman
  • Derjan Havinga - Heijs
  • Gepubliceerd op 04 november 2019

In dit magazine worden de ontdekkingen van het lectoraat Talenten en Opbrengsten van de afgelopen vier jaar gepresenteerd. Daarnaast worden de Pedagogisch-didactische toepassingen waaraan is gewerkt beschreven.

Spitten en niet moe worden

  • Bezieling en Professionaliteit
  • Jan van der Stoep
  • Gepubliceerd op 27 september 2019

Dit is de lectorale rede van het Lectoraat Bezieling en Professionaliteit. In het lectoraat wordt onderzoek gedaan naar de betekenis van het christelijk geloof voor professioneel handelen. Doel van het lectoraat is om professionals en organisaties toe te rusten om het christelijk geloof gestalte te geven in hun werk. Dit gebeurt door samen met anderen kennis te verzamelen, oefenplekken te creëren, leergemeenschappen in te richten en aan organisatieverandering te werken. In het lectoraat werkt de Christelijke Hogeschool Ede samen met Woord en Daad en Lelie zorggroep.

De kracht van relaties

  • Jan van der Stoep
  • Martine Noordegraaf
  • Wim Dekker
  • Gepubliceerd op 10 september 2019

In dit stuk wordt het onderzoeksprofiel van de Christelijke Hogeschool Ede gepresenteerd. De onderzoekshoofdvraag is: "Hoe kunnen professionals door het versterken van relationele verbanden bijdragen aan het bouwen van een gezonde samenleving waarin mensen een betekenisvol bestaan kunnen leiden?" Het onderzoek wordt in drie clusters verdeeld: zorgen in relatie, samenleven in relatie en werken in relatie.

Nieuw curriculum biedt kansen voor sociale cohesie in de klas

  • Samen Divers
  • Gert-Jan Veerman
  • Gepubliceerd op 01 september 2019

Volgens Gert-Jan Veerman verdient tolerantie een duidelijke plek in het onderwijs van de toekomst. Hij pleit ervoor dat leerkrachten samen met leerlingen misvattingen over tolerantie opsporen in bijvoorbeeld nieuwsitems. En door dialogen in de les kunnen leerkrachten aandacht besteden aan misvattingen die leerlingen misschien zelf hebben over tolerantie. ‘Onderwijs is een soort minisamenleving waarin leerlingen kunnen oefenen om tolerant samen te leven,’ vindt Veerman.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Pagina 6
  • …
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Open Dag
  • Online Proefstuderen
  • Online meet & greet
  • Studeren op de CHE

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws
  • SCHERP
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • snapchat
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven
  • Informatie coronavirus