Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dag
    • Online Proefstuderen
    • Meelopen
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Samen Divers
  • Bezieling en Professionaliteit
  • Christelijke Professie
  • Jeugd en Gezin
  • Journalistiek & Communicatie
  • Mens en Organisatie
  • Talenten en Opbrengsten
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Zorg voor Voeding en Gezondheid
  • Geloven in Context
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg

Publicatiedatum

  • 2021 (1)
  • 2020 (25)
  • (-) 2019 (44)
  • 2018 (42)
  • 2017 (27)
  • (-) 2016 (14)
  • 2015 (7)
  • 2014 (16)
  • 2013 (7)
  • 2012 (29)
  • 2011 (23)
  • 2010 (3)
  • 2009 (23)
  • 2008 (1)
  • 2006 (2)
  • (-) 2005 (2)
  • 2004 (1)
  • 2001 (2)
  • 2000 (4)
  • (-) 1999 (2)
  • (-) 1998 (2)
  • (-) 1997 (1)
  • 1995 (1)
  • 1994 (1)
1 - 6 van 65

Zin in Elke Dag (Samenvatting proefschrift)

  • Jeugd en Gezin
  • Gert Vierwind
  • Gepubliceerd op 31 december 2019

De studie ‘Zin in elke dag’ beschrijft de aard en het karakter van het leven en samenleven van adolescenten die wonen in de vrijwillige residentiële jeugdhulp. Als onderzoeksmethode is gebruik gemaakt van participerende observatie. Het perspectief van waaruit het onderzoek plaatsvond is dat van de ritual studies. Onderzocht is hoe in alledaags ritueel handelen zingevingsprocessen onder de jongeren vorm krijgen en welke de rol van pedagogisch medewerkers daarbij is.

A context analysis on how oral care is delivered in hospitalised patients: A mixed‐methods study

  • Harm van Noort
  • Ben Witteman
  • Ria den Hertog-Voortman
  • Babette Everaars
  • Hester Vermeulen
  • Getty Huisman-de Waal
  • Gepubliceerd op 03 december 2019

Aims and Objectives:
To analyse oral care delivery in one hospital through exploring experiences from both nurses’ and patients’ perspectives and examining patients’ oral health.

Background:
Oral health problems are associated with undernutrition and other general health outcomes. Although oral care belongs to the essentials of nursing, it is often neglected. Improving oral health may require behaviour change of both nurses and patients. Defining tailored strategies need a clear view on the context.

Talenten en Opbrengsten

  • Talenten en Opbrengsten
  • Gert-Jan Veerman
  • Hans Bakker
  • Derjan Havinga - Heijs
  • Jan Kaldeway
  • Gepubliceerd op 04 november 2019

In dit magazine worden de ontdekkingen van het lectoraat Talenten en Opbrengsten van de afgelopen vier jaar gepresenteerd. Daarnaast worden de Pedagogisch-didactische toepassingen waaraan is gewerkt beschreven.

Over de grens

  • Jan Martijn Abrahamse
  • Gepubliceerd op 01 november 2019

Een eerste verkenning van blasfemie in relatie tot theologie als 'sprekend over God' door het Derde Gebod en de veroordeling van Jezus op basis van blasfemie.

Rapportage 2 - ‘Jouw Gezin, Mijn Zorg?’ Hoe gezinshuisouders en ouders constructief kunnen samenwerken

  • Jeugd en Gezin
  • Heleen Hospes
  • Martine Noordegraaf
  • Ellen Schep
  • Gepubliceerd op 01 november 2019

In deze rapportage wordt verslag gedaan van de tweede fase van het onderzoek ‘Jouw Gezin, Mijn Zorg?’ (januari 2018- februari 2019). Door middel van dertien casestudies is in deze fase zicht gekregen op concrete samenwerkingsrelaties van gezinshuisouders en ouders. Er is antwoord verkregen op de volgende onderzoeksvragen:
1.Wat zijn de kenmerken van de deelnemende cases?
2.Welke belemmerende en bevorderende factoren voor de constructiviteit van desamenwerking zijn te ontwaren in de cases?

‘Centraal voor het kind’

  • Jeugd en Gezin
  • Ellen Schep
  • Martine Noordegraaf
  • Yvonne Aartsen
  • Gepubliceerd op 01 oktober 2019

Voor het programma ‘Versterken van de kracht van pleegouders’ hebben het Lectoraat Jeugd en Gezin van de Christelijke Hogeschool Ede, Entrea Lindenhout, Jeugdbescherming Gelderland en Stichting Samen voor het kind (ouders en pleegouders die vanuit hun eigen ervaring willen helpen om ouders en pleegouders goed met elkaar te laten samenwerken) de handen ineen geslagen voor het project 'Samenwerken tussen ouders en pleegouders'. Het doel van deze samenwerking was om te verhelderen waar een goede samenwerking tussen pleegouders en ouders uit bestaat.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Pagina 6
  • …
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Open Dag
  • Online Proefstuderen
  • Online meet & greet
  • Studeren op de CHE

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws
  • SCHERP
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • snapchat
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven
  • Informatie coronavirus