Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
  • Studiekeuze
    • Open Dag
    • Proefstudeerdag
    • Meelopen
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Docent en Talent (4)
  • Geloven in Context (6)
  • Journalistiek & Communicatie (2)
  • Mens en Organisatie (2)
  • Talenten en Opbrengsten (10)
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg (13)

Publicatiedatum

  • 2019 (26)
  • 2018 (31)
  • 2017 (25)
  • (-) 2016 (15)
  • (-) 2015 (6)
  • (-) 2014 (16)
  • 2013 (6)
  • 2012 (29)
  • 2011 (8)
  • 2009 (9)
  • 2008 (1)
  • (-) 2006 (2)
  • 2005 (2)
  • 2004 (1)
  • (-) 2001 (2)
  • 2000 (4)
  • 1999 (2)
  • 1998 (2)
  • 1997 (1)
  • (-) 1995 (1)
  • 1994 (1)
1 - 6 van 42

De ICT-Arbeidsmarkt

  • Mens en Organisatie
  • Bertineke Boon - Bart
  • Gepubliceerd op 01 januari 2016

Het doel van dit onderzoek is om de vraag vanuit de FoodValley naar gekwalificeerd ICT-personeel naar opleidingsniveau voor de jaren 2016 – 2018 in kaart te brengen, de uitstroom van gediplomeerden op mbo-niveau 3/ 4 en hbo-niveau in of in de nabijheid van de FoodValley vast te stellen en aan de hand van deze gegevens te kijken hoe vraag en aanbod op elkaar afgestemd zijn.

Dienstbaar organiseren in de regio in sociaal en economisch perspectief

  • Mens en Organisatie
  • dr. ir. H. (Henk) Kievit
  • Gepubliceerd op 12 juni 2015

Deze tekst gaat als eerste in op de veranderende paradigma’s in de samenleving. Welke samenlevingsruimtes worden ontwikkeld en hoe overlappen de grenzen van die ruimtes, waardoor nieuwe samenhangen ontstaan? Dit wordt geanalyseerd met behulp van het model van de Zweedse socioloog Pestoff. Daarna wordt nagegaan hoe de transities in samenleving en staat op gang zijn gebracht in de tweede helft van de twintigste eeuw. Hoe betekenen zij de afbouw van de verzorgingsstaat en de opbouw van de participatiesamenleving met de daarbij behorende transactiestaat.

Afstemmen op de patiënt

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Dr. Ria den Hertog-Voortman
  • Gepubliceerd op 01 oktober 2016

Ria den Hertog onderzocht hoe verpleegkundigen in het ziekenhuis in hun besluitvorming rekening houden met de voorkeuren van patiënten. Welke kennis zetten zij daarvoor in? En wat zegt de bestaande literatuur erover?

Verbondenheid: de betekenis van een (zorg)relatie

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Dr. Ria den Hertog-Voortman
  • Gepubliceerd op 01 januari 2016

Afstemmingskennis is een nieuw begrip in de professionele kennis van verpleegkundigen en moet in elke nieuwe situatie actief opgehaald worden. Dit onderzoek naar afstemmingskennis geeft een impuls binnen de opleiding Hbov om nader vorm te geven aan de vorming van moreel sensitieve competenties van verpleegkundigen (in opleiding).

Gelijke kansen in de klas

  • Talenten en Opbrengsten
  • dr. Gert-Jan Veerman
  • Gepubliceerd op 30 december 2014

Hoe meer etnische groepen op school, hoe groter de kans op ontregeling tijdens de les, blijkt uit promotieonderzoek. Maar er is hoop.

Leesgesprekken

  • Talenten en Opbrengsten
  • M. Zaat
  • Derjan Havinga - Heijs
  • J. Prenger
  • Gepubliceerd op 16 november 2016

Leesgesprekken zijn gesprekken over lezen die je als leraar voert met individuele leerlingen of met (kleine) groepjes leerlingen. Doel van deze gesprekken is meer zicht te krijgen op de leesontwikkeling van kinderen. Wat vertellen leerlingen over lezen en hoe zien zij zichzelf als lezer? In deze gesprekken vertelt de leerling hoe hij leest, over hoe hij leert lezen, over hoe de leerkracht leesonderwijs geeft, en over hoe de leerling dat leesonderwijs ervaart.

Pagination

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Pagina 6
  • …
  • Volgende pagina
  • Last page

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Open Dag
  • Proefstudeerdag
  • Meeloopdag
  • Studeren op de CHE

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws
  • SCHERP
  • Identiteit en missie

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • snapchat
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven