Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Bezieling en Professionaliteit
  • Diversiteit en Professionaliteit
  • Christelijke Professie
  • Informele netwerken en laatmoderniteit
  • Jeugd en Gezin
  • (-) Journalistiek & Communicatie
  • Mens en Organisatie
  • Samen Divers
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Zorg voor Voeding en Gezondheid
  • Docent en Talent
  • (-) Geestelijk Leiderschap
  • (-) Geloven in Context
  • Gemeenteopbouw
  • Talenten en Opbrengsten
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg

Publicatiedatum

  • (-) 2021 (3)
  • 2020 (6)
  • 2019 (3)
  • (-) 2018 (9)
  • 2017 (14)
  • (-) 2016 (4)
  • 2014 (4)
  • (-) 2012 (15)
  • 2011 (1)
1 - 6 van 31

Meaning-making on the ground: an empirical study on interactional framing in environmental conflicts

  • Journalistiek & Communicatie
  • Korien van Vuuren - Verkerk
  • Noelle Aarts
  • Jan van der Stoep
  • Gepubliceerd op 21 september 2021

Purpose:
The study aims to explain the communicative basis of conflicts in which actors stand in opposition in defining a negotiated situation and to deepen knowledge of environmental conflict development, in particular on how frames are (re)shaped through discursive choices in interaction.

Design/methodology/approach:
This study adopts an interactional approach to framing and 1) identifies the frames shaped and reshaped in four environmental debates and 2) analyzes how framing activities affect the course of the debates.

Groene activiteiten: Een impuls voor kerken en samenleving

  • Journalistiek & Communicatie
  • Tjirk van der Ziel
  • Gepubliceerd op 01 april 2021

Sinds 2011 kunnen kerken zich aanmelden bij de GroeneKerken, een initiatief van Tearfund, Kerk in Actie en inmiddels ook Maatschappij van Welstand. Een kerk laat daarmee zien dat het ernst wil maken met de verduurzaming van de geloofsgemeenschap. Na een gestage groei van het aantal deelnemende kerken in de afgelopen jaren nam in 2020 de stijging sterker toe. De groei bevestigt het beeld dat milieu en klimaat voor steeds meer gemeenten belangrijke onderwerpen zijn. Van de gemeenten die zich geen groene kerk noemen is nog maar weinig bekend hoe zij met duurzaamheid omgaan.

Kuyper als journalist

  • Journalistiek & Communicatie
  • drs. Johan Snel
  • Gepubliceerd op 01 februari 2021

Kuyper was onze eerste democraat die deze naam verdient, volgens Johan Snel. Voordat hij premier werd in 1901, had hij zich al ruim dertig jaar als hoofdredacteur ingespannen voor het publieke debat en een pluriforme pers om dat debat mogelijk te maken. De vereniging voor journalisten werd pas door Kuypers invloed een serieuze vakvereniging. Liberale collegajournalisten droegen hem op handen.

Het Expertisecentrum Levensbeschouwing en Religie in het Voortgezet Onderwijs

  • Geloven in Context
  • Tuur de Beer
  • Tacco Visser
  • Markus Davidsen
  • Monique van Dijk-Groeneboer
  • Jan Marten Praamsma
  • Gepubliceerd op 01 december 2018

In deze uitzonderlijke bijdrage aan dit Narthex-nummer, uitzonderlijk qua omvang en qua relevantie, beschrijven wij eerst kernachtig het waarom, de doelen en de samenstelling van het zogenaamde Expertisecentrum Levensbeschouwing en Religie in het Voortgezet Onderwijs. Vervolgens geven we in een longread de onderliggende vakinhoudelijke basisnotitie van dit centrum, dat tevens bedoeld is als een pleidooi om het belang van goede levensbeschouwelijke educatie te benadrukken.

Het vakgebied levensbeschouwing en religie in het voortgezet onderwijs

  • Geloven in Context
  • Tacco Visser
  • Jan Marten Praamsma
  • Monique van Dijk-Groeneboer
  • Markus Davidsen
  • Tuur de Beer
  • Gepubliceerd op 01 december 2018

In deze tekst beschrijven wij een gezamenlijk fundament om in het onderwijscurriculum van het voortgezet onderwijs systematisch aandacht te besteden aan levensbeschouwing en religie door middel van een algemeen vormend kerncurriculum levensbeschouwing en religie. Wij geven daarvoor drie redenen die onderwijspedagogisch samenhangen: een pedagogische reden (persoonsvorming), een maatschappijwetenschappelijke reden (kennis over levensbeschouwing en religie(s)) en een vakspecifieke reden (de aard van levensbeschouwing en religie begrijpen), die met elkaar één geheel vormen.

Pierre Bourdieu. Een theorie over praktijken

  • Journalistiek & Communicatie
  • Jan van der Stoep
  • Gepubliceerd op 01 oktober 2018

In wetenschappelijk onderzoek wordt veel aandacht besteed aan professionele praktijken. Een van de eerste auteurs die het praktijkbegrip introduceerde in de sociale wetenschappen is Pierre Bourdieu. Aan de hand van zijn boek Le sens pratique wordt onderzocht wat we van zijn denken kunnen leren. In de praktijktheorie van Bourdieu spelen de concepten habitus, symbolisch kapitaal en veld een belangrijk rol. Het gebruik van deze begrippen is op zich al winst als het gaat om de doordenking van professionele praktijken. Dat is echter slechts een deel van het verhaal.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Pagina 6
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Update Coronavirus
  • Beste Hogeschool van NL

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • SCHERP magazine
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven
  • Informatie coronavirus