Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
  • Studiekeuze
    • Open Dag
    • Proefstudeerdag
    • Meelopen
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Docent en Talent (2)
  • Geestelijk Leiderschap (1)
  • Jeugd en Gezin (4)
  • Mens en Organisatie (1)
  • Talenten en Opbrengsten (4)
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg (2)

Publicatiedatum

  • 2019 (26)
  • 2018 (31)
  • 2017 (25)
  • 2016 (15)
  • (-) 2015 (6)
  • 2014 (16)
  • (-) 2013 (6)
  • 2012 (29)
  • (-) 2011 (8)
  • 2009 (9)
  • 2008 (1)
  • 2006 (2)
  • 2005 (2)
  • 2004 (1)
  • 2001 (2)
  • (-) 2000 (4)
  • 1999 (2)
  • 1998 (2)
  • (-) 1997 (1)
  • (-) 1995 (1)
  • 1994 (1)
1 - 6 van 26

Dienstbaar organiseren in de regio in sociaal en economisch perspectief

  • Mens en Organisatie
  • dr. ir. H. (Henk) Kievit
  • Gepubliceerd op 12 juni 2015

Deze tekst gaat als eerste in op de veranderende paradigma’s in de samenleving. Welke samenlevingsruimtes worden ontwikkeld en hoe overlappen de grenzen van die ruimtes, waardoor nieuwe samenhangen ontstaan? Dit wordt geanalyseerd met behulp van het model van de Zweedse socioloog Pestoff. Daarna wordt nagegaan hoe de transities in samenleving en staat op gang zijn gebracht in de tweede helft van de twintigste eeuw. Hoe betekenen zij de afbouw van de verzorgingsstaat en de opbouw van de participatiesamenleving met de daarbij behorende transactiestaat.

Gebruik filmpjes in de pedagogische proefpraktijk

  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • Henk Rietdijk
  • Thona Klaasssen
  • drs. Ellen Aanen-Zilvold
  • Gepubliceerd op 10 april 2013

De pedagogische proefpraktijk is een samenwerkingsverband tussen de Christelijke school Ede (CHE) en het werkveld. Door middel van dit PPP-model wordt vormgegeven aan een professionele leergemeenschap. Leraren van diverse scholen van schoolvereniging CNS putten komen samen om meer te leren over over handelingsgericht werken (HGW). De CHE zorgt voor theoretische input, leraren proberen HGW uit in de praktijk en delen hun ervaringen met elkaar. Door middel van filmpjes die ze maken van hun eigen praktijk, vindt collegiale consultatie plaats. Wat vinden leraren het meest leerzaam?

Van ‘meetlast’ naar eigenaarschap : Verpleegkundige Kwaliteitsindicatoren

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Tineke Holwerda MScN
  • dr. Bart Cusveller
  • drs. Marlies van Hell - Cromwijk
  • Gepubliceerd op 13 september 2013

Van verpleegkundigen wordt verwacht dat zij de kwaliteit van hun zorgverlening objectief meten aan de hand van kwaliteitsindicatoren.
Het scoren van de kwaliteitsindicatoren ervaren veel verpleegkundigen als een last.
Deze meetlast wordt doorbroken wanneer verpleegkundigen weten en ervaren wat het nut is van een kwaliteitsindicator en wanneer zij de ruimte hebben om zelf te bepalen wanneer meten relevant is.
Ondertussen is het van belang om oog te hebben voor de niet of moeilijk meetbare kwaliteit van de verpleegkundige zorg, zoals bejegening, luisteren en observeren.

Praten over onderwijs met behulp van een gespreksprotocol in een leergemeenschap

  • Docent en Talent
  • drs. Ellen Aanen-Zilvold
  • drs. Christine de Heer-Booij
  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • Gepubliceerd op 07 april 2015

Dit onderzoek geeft een inkijkje in hoe een professionele leergemeenschap vorm gegeven kan worden en biedt een instrument om de kwaliteit van de gesprekken tussen leraren te bevorderen met behulp van een gespreksprotocol. De leergemeenschap is geïnspireerd op de kennisspiraal van Nonaka en Takeuchi waarbij wordt uitgegaan van een gezamenlijke leervraag.

Talentontwikkeling als speerpunt van opleidingsdidactiek?

  • Docent en Talent
  • drs. Christine de Heer - Booij
  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • drs. Jan Kaldeway
  • Gepubliceerd op 26 maart 2013

De centrale vraag voor dit onderzoek is: Wat is kenmerkend voor onderwijs dat is gericht op talentontwikkeling en hoe verhoudt dit onderwijs zich tot respectievelijk een meer opbrengstgerichte en een meer ontplooiingsgerichte onderwijsstijl?
Het onderzoek omvat een kwantitatieve analyse op basis van de tweedeling opbrengsgericht en ontplooiingsgericht werken, en een kwalitatieve analyse op het specifieke punt van talentontwikkeling.
Voorgesteld wordt in het onderwijs vorm te geven aan de dynamiek van leerkrachtaffiniteiten, onderwijsbehoeften en vragen vanuit de samenleving.

De cognitieve switch in het licht van talentdiversiteit

  • drs. Jan Kaldeway
  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • Gepubliceerd op 09 april 2013

In het onderwijs lijkt sprake te zijn van een ‘cognitieve switch’: hernieuwde aandacht voor een goede beheersing van taal- en rekenvaardigheden en meer algemeen voor inhoud en kennis. Deze trend roept zowel instemmende reacties op, bijvoorbeeld bij critici van het 'nieuwe leren', als afwijzende reacties, bijvoorbeeld vanuit de kunst- en cultuursector. Beide reacties worden in kaart gebracht onder de noemers opbrengstgericht en ontplooiingsgericht werken. Er wordt voor gepleit bij de keuze voor een onderwijsvisie rekening te houden met ‘afwijkende talenten’.

Pagination

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Volgende pagina
  • Last page

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Open Dag
  • Proefstudeerdag
  • Meeloopdag
  • Studeren op de CHE

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws
  • SCHERP
  • Identiteit en missie

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • snapchat
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven