Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • Jan Luyken Instituut
  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Mens en Organisatie (18)
  • Bezieling en Professionaliteit (4)
  • Diversiteit en Professionaliteit (2)
  • Christelijke Professie (7)
  • Informele netwerken en laatmoderniteit (1)
  • Jeugd en Gezin (13)
  • (-) Journalistiek & Communicatie (5)
  • Samen Divers (3)
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen (2)
  • Zorg voor Voeding en Gezondheid (12)
  • Docent en Talent (1)
  • Gemeenteopbouw (1)
  • Media, Religie en Cultuur (1)
  • Talenten en Opbrengsten (7)
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg (4)

Publicatiedatum

  • 2022 (1)
  • (-) 2021 (1)
  • 2020 (4)
  • (-) 2018 (4)
  • 2017 (10)
  • 2014 (2)
  • 2012 (14)
1 - 5 van 5

Meaning-making on the ground: an empirical study on interactional framing in environmental conflicts

  • Journalistiek & Communicatie
  • Korien van Vuuren - Verkerk
  • Noelle Aarts
  • Jan van der Stoep
  • Gepubliceerd op 21 september 2021

Purpose:
The study aims to explain the communicative basis of conflicts in which actors stand in opposition in defining a negotiated situation and to deepen knowledge of environmental conflict development, in particular on how frames are (re)shaped through discursive choices in interaction.

Design/methodology/approach:
This study adopts an interactional approach to framing and 1) identifies the frames shaped and reshaped in four environmental debates and 2) analyzes how framing activities affect the course of the debates.

Publieke omroep moet diverser

  • Journalistiek & Communicatie
  • Jan van der Stoep
  • Gepubliceerd op 27 augustus 2018

In het debat over de publieke omroep gaat het om meer dan een paar programma’s of zenders meer of minder. Kernvraag is: wat voor land willen we zijn.

De gelaagde waarheid van de journalistiek

  • Journalistiek & Communicatie
  • Jan van der Stoep
  • Gepubliceerd op 20 april 2018

De recente discussie over nepnieuws en filterbubbels laat zien dat we journalisten hard nodig hebben. Een samenleving kan niet zonder instanties die aan waarheidsvinding doen. Waarheidsvinding is meer dan recht doen aan de feiten of controleur zijn van de macht.

Theorizing government communication with regard to the Dutch nature policy

  • Journalistiek & Communicatie
  • Peter Jansen
  • Jan van der Stoep
  • Henk Jochemsen
  • Gepubliceerd op 28 februari 2018

The implementation of a National Ecological Network poses a significant challenge to the Dutch government. The establishment of this ecological network has led to conflicts among various interest groups in the public sphere, each of which defends its own interests. In this struggle for recognition communication fulfils an important role. This article contends that the discourse about nature is driven by deep frames, is comprised of values and is rooted in world-views.

Lessons Learned

  • Journalistiek & Communicatie
  • Korien van Vuuren - Verkerk
  • Jan van der Stoep
  • Gepubliceerd op 14 februari 2018

Jobs of communication professionals are closely linked to transformations in society and therefore the role of these professionals is changing rapidly. Communication students must be prepared for the new demands put on communication professionals in the field. In Ede, a new curriculum in communication was launched in order to enable students to become relevant partners in dialog with society.
We can identify three areas in the new curriculum where fundamental transitions have been made, in order to meet the expectations of a profession in transition:

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Topopleidingen en tevredenheid

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • Duurzaamheid
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • facebook
  • twitter
  • Instagram
  • whatsapp
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven