Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
  • Studiekeuze
    • Open Dag
    • Proefstudeerdag
    • Meelopen
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Docent en Talent (2)
  • Geloven in Context (2)
  • Journalistiek & Communicatie (2)
  • Talenten en Opbrengsten (1)
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg (9)

Publicatiedatum

  • 2019 (22)
  • 2018 (31)
  • 2017 (25)
  • 2016 (15)
  • 2015 (6)
  • (-) 2014 (16)
  • 2013 (6)
  • 2012 (29)
  • 2011 (8)
  • 2009 (9)
  • 2008 (1)
  • 2006 (2)
  • 2005 (2)
  • (-) 2004 (1)
  • 2001 (2)
  • 2000 (4)
  • (-) 1999 (2)
  • 1998 (2)
  • 1997 (1)
  • 1995 (1)
  • (-) 1994 (1)
1 - 6 van 20

Gelijke kansen in de klas

  • Talenten en Opbrengsten
  • dr. Gert-Jan Veerman
  • Gepubliceerd op 30 december 2014

Hoe meer etnische groepen op school, hoe groter de kans op ontregeling tijdens de les, blijkt uit promotieonderzoek. Maar er is hoop.

Het gebruik van de ‘Lastmeter’ in de eerste lijn

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Ria den Hertog-Voortman MScn
  • drs. Martin te Lintel Hekkert
  • dr. Bart Cusveller
  • Gepubliceerd op 14 mei 2014

De professionele zorg voor oncologische patiënten is vooral gericht op diagnosestelling en behandeling met de focus op somatische zorg en medicatie. Na de medische behandeling krijgen patiënten thuis vaak ondersteuning van huisarts en/of thuiszorg op het gebied van bijvoorbeeld wondzorg en medicatie. Onbekend is hoeveel aandacht daarbij is voor psycho-sociale zorg. Uit onderzoeken is gebleken dat de behoefte aan psycho-sociale zorg niet altijd wordt onderkend.

VAKbekwaam

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Ria den Hertog-Voortman MScn
  • drs. Marlies van Hell - Cromwijk
  • Gepubliceerd op 18 maart 2014

Gelre ziekenhuizen Apeldoorn/Zutphen, de Hogeschool Saxion Deventer/Enschede en Christelijke Hogeschool Ede ontwikkelden

Naar verpleegkundig eigenaarschap van kwaliteit

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • RN, MScN Tjitze Hoekstra
  • drs. Marlies van Hell - Cromwijk RN
  • MScN Tineke Holwerda
  • dr. Bart Cusveller
  • Gepubliceerd op 02 september 2014

De Kwaliteitswet Zorginstellingen verplicht zorginstellingen om gegevens te verzamelen over de kwaliteit van de geleverde zorg. Verpleegkundigen vervullen een rol door registratie van complicatierisico’s. Wat hebben zij nodig om deze registratie goed uit te voeren? In dit artikel beschrijven wij een onderzoek naar de factoren die het registratiegedrag van verpleegkundigen beïnvloeden en houden wij een pleidooi om de motivatie van verpleegkundigen te vergroten.

Rekenen in een combinatieklas

  • Docent en Talent
  • Eward Cozijnsen
  • Henk Rietdijk
  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • Gepubliceerd op 05 juni 2014

Omgaan met combinatieklassen en dan óók nog recht doen aan de onderwijsbehoeften rekenen is een hele toer. Eward Cozijnsen, leerkracht in groep 7/8 en Henk Rietdijk, opleidingsdocent reken-wiskunde, doen verslag van de werkwijze die zij ontwikkelden in een Pedagogische Proefpraktijk waarin mentoren, studenten en opleidingsdocenten samenwerken. Vanuit Handelingsgerichtwerken en inzichten uit de rekendidactiek hebben de auteurs een aanpak ontwikkeld voor combinatieklassen.

Opbrengstgericht of talentgericht werken?

  • Docent en Talent
  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • drs. Christine de Heer - Booij
  • drs. Jan Kaldeway
  • Gepubliceerd op 13 mei 2014

Zoals veel opleidingen is ook de pabo van de Christelijke Hogeschool Ede (CHE-Pabo) een proces ingegaan van bezinning op de onderwijsvisie: waar staan we voor en hoe willen we

Pagination

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Volgende pagina
  • Last page

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Open Dag
  • Proefstudeerdag
  • Meeloopdag
  • Studeren op de CHE

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws
  • SCHERP
  • Identiteit en missie

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • snapchat
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven