Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • Jan Luyken Instituut
  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Bezieling en Professionaliteit (6)
  • Mens en Organisatie (5)
  • Professioneel Opvoeden (1)
  • Diversiteit en Professionaliteit (1)
  • Christelijke Professie (3)
  • Informele netwerken en laatmoderniteit (10)
  • (-) Jeugd en Gezin (36)
  • Journalistiek & Communicatie (27)
  • Samen Divers (6)
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen (9)
  • Zorg voor Voeding en Gezondheid (3)
  • Docent en Talent (12)
  • (-) Geestelijk Leiderschap (2)
  • (-) Geloven in Context (7)
  • (-) Gemeenteopbouw (6)
  • (-) Sociale Innovatie (5)
  • (-) Talenten en Opbrengsten (5)
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg (6)

Publicatiedatum

  • 2023 (5)
  • (-) 2022 (10)
  • 2021 (4)
  • 2020 (11)
  • 2019 (12)
  • 2018 (17)
  • (-) 2017 (12)
  • (-) 2016 (8)
  • 2015 (4)
  • 2014 (3)
  • (-) 2012 (1)
  • (-) 2011 (19)
  • 2010 (3)
  • (-) 2009 (11)
  • 2008 (1)
1 - 6 van 61

“Shared care” through instant messaging updates in youth care; an interaction analysis (Post-print)

  • Jeugd en Gezin
  • Keun Young Sliedrecht
  • Wyke Stommel
  • Ellen Schep
  • Gepubliceerd op 22 december 2022

In this paper we present an analysis of WhatsApp interactions in youth care. In family-style group care young people temporarily live in the family of professional foster parents (PFP), while they regularly visit their birth parents (BPs). Our data consist of instant messaging conversations between 11 pairs of PFPs and BPs during two months. Using Conversation Analysis (CA), we focused on the social interaction between BPs and PFPs, achieved in and through multi-modally constructed sequences of updates - responses.

Constructing Parental Team Spirit

  • Jeugd en Gezin
  • Martine Noordegraaf
  • Carol van Nijnatten
  • Gepubliceerd op 19 november 2022

In a micro-analysis of two cases from the Netherlands, Instant Messaging conversations between birth parents and professional foster parents were studied. The study reveals there are three types of activity in Instant Messaging: aligning dialogues, exhchange of information, and relationship building. Aligning dialogues are the most common. These are aimed at coordinating (daily) matters around the youngster’s situation. Following aligning initiations, the conversations may change into the two other activity types: (background) exchange of information and relationship building.

Ertoe doen

  • Informele netwerken en laatmoderniteit
  • Jeugd en Gezin
  • Professioneel Opvoeden
  • Wim Dekker
  • Daniëlle van de Koot - Dees
  • Jaap van der Meiden
  • Martine Noordegraaf
  • Gert Vierwind
  • Gepubliceerd op 01 september 2022

Deze integrale kennisagenda is voor de CHE-opleiding Sociale Studies een mijlpaal. Het is voor het eerst dat het onderzoek dat gedaan wordt binnen Sociale Studies aan elkaar is verbonden nadat vanaf het cursusjaar 2017-2018 steeds stappen zijn gezet om al het onderzoek onder te brengen in Professionele Leergemeenschappen (PLG’s). Het gaat om onderzoek van studenten van de voltijd en deeltijd bachelor Social Work, van de masters Contextuele Benadering en Speltherapie en van de lectoraten Professioneel Opvoeden, Informele Netwerken en Laatmoderniteit en Jeugd en Gezin.

Betere samenwerking tussen ouders en opvoeders door ‘relationele route’

  • Jeugd en Gezin
  • Martine Noordegraaf
  • Ellen Schep
  • Gepubliceerd op 01 september 2022

Een goede relatie en goede samenwerking tussen ouders en pleeg- en gezinshuisouders is goed voor de ontwikkeling van een pleegkind. Want ook na een uithuisplaatsing spelen ouders een onmisbare rol in het leven van hun kind. Maar samenwerken is soms ingewikkeld en de rol die ouders hebben in het leven van hun kind wordt vaak niet erkend. Sinds 2014 doet het lectoraat Jeugd en Gezin van de Christelijke Hogeschool Ede onderzoek naar samenwerkingsrelaties tussen opvoeders en ouders. Ze ontwikkelden de methodiek ‘de relationele route tot gedeeld opvoederschap’.

Bouwstenen als kompas

  • Jeugd en Gezin
  • Martine Noordegraaf
  • Daniëlle van de Koot - Dees
  • Gepubliceerd op 22 augustus 2022

In dit artikel wordt verslag gedaan van een onderzoek naar de opvattingen over praktijkgericht onderzoek van lectoren van de Christelijke Hogeschool Ede (CHE) die als gezamenlijk onderzoeksprofiel hebben gekozen voor de kracht van relaties. In focusgroepen met maximaal drie lectoren is besproken welk type relaties bestudeerd worden, met welke methoden van onderzoek wordt gewerkt en hoe relationeel de onderzoekers zelf te werk gaan. De uitkomsten van de focusgroepen zijn voorgelegd aan de directeur onderzoek en besproken met alle lectoren samen.

Systematic review of common and specific factors in play therapy for young people with intellectual disability

  • Jeugd en Gezin
  • Dineke Bent-Lenselink
  • René Schalk
  • Tine Van Regenmortel
  • Martine Noordegraaf
  • Gepubliceerd op 22 juni 2022

Background: The target group of this study concerns young people with a mild intellectual disability. The central research question is: What evidence can be found in the literature for common and specific factors for a play therapy intervention for young people with a mild intellectual disability struggling with aggression regulation.

Method: The criteria used for selecting articles are presented according to the PRISMA, and the PRISMA guidelines for writing a review have been applied.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Pagina 6
  • …
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Start Studiejaar 2023
  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Topopleidingen en tevredenheid

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • SCHERP magazine
  • Green Office
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • facebook
  • twitter
  • Instagram
  • whatsapp
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven