Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dag
    • Online Proefstuderen
    • Meelopen
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Samen Divers
  • Jeugd en Gezin
  • Talenten en Opbrengsten
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Geestelijk Leiderschap
  • Geloven in Context
  • Gemeenteopbouw
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Sociale Innovatie

Publicatiedatum

  • (-) 2021 (3)
  • 2020 (16)
  • 2019 (27)
  • 2018 (33)
  • 2017 (22)
  • (-) 2016 (10)
  • 2015 (7)
  • 2014 (15)
  • 2013 (7)
  • 2012 (29)
  • (-) 2011 (23)
  • 2010 (3)
  • (-) 2009 (23)
  • 2008 (1)
  • 2006 (2)
  • 2005 (2)
  • 2004 (1)
  • (-) 2001 (2)
  • 2000 (4)
  • (-) 1999 (2)
  • (-) 1998 (2)
  • 1997 (1)
  • 1995 (1)
  • (-) 1994 (1)
  • 1970 (45)
1 - 6 van 66

School composition and multiple ethnic identities of migrant-origin adolescents in the Netherlands

  • Samen Divers
  • Gert-Jan Veerman
  • Lucinda Platt
  • Gepubliceerd op 15 maart 2021

Ethnic identity is central to many contemporary discussions of belonging and assimilation of migrant-origin youth. Studies typically focus on a single minority identity. Identity theory implies, however, that individuals may hold multiple ethnic identities, or none, and these may find expression to a greater or less extent depending on context. Using a nationally representative, longitudinal study of Dutch teenagers, we investigate the role of classroom ethnic composition in shaping multiple ethnic identity expression.

Bezinning tijdens de overgang van studie naar werk

  • Evelien Gardebroek
  • Kees Verduijn
  • Gepubliceerd op 01 maart 2021

Jonge professionals kunnen in hun laatste studiejaar monastieke inspiratie opdoen in de minor ‘Expeditie Benedictus’. Ook maken ze kennis met meditatietechnieken. Na afloop beschrijven ze hun spirituele reis en geven ze aan wat deze in gang heeft gezet. Ze doen dat in de vorm van een ‘persoonlijke levensregel’. Hun docenten over wat er gebeurt: ‘Ze zijn niet meer thuis maar ook nog niet aangekomen in het nieuwe gebied.’

Klink / Een kerk van mondige makers

  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Dirk van Schepen
  • Sake Stoppels
  • Nadine van Hierden
  • Gepubliceerd op 01 januari 2021

Klink is een kleine, pionierende geloofsgemeenschap in Veenendaal. Ze zoekt naar een interactieve invulling van gemeente-zijn. Een van de oprichter, Dirk van Schepen (verbonden aan de CHE) beschrijft de wording en het eigene van de gemeenschap. Vervolgens reflecteren Nadine van Hierden (PThU) en Sake Stoppels (CHE) op deze casus. Beide artikelen zijn gepubliceerd in Inspirare. Tijdschrift voor charismatische & evangelische theologie, jrg. 3 (2021), nr.1 als aflevering 27 in de rubriek ’Wegen tot vernieuwing. Praktijk berichten uit gemeenten en parochies.

Leesgesprekken

  • Talenten en Opbrengsten
  • M. Zaat
  • J. Prenger
  • Derjan Havinga - Heijs
  • Gepubliceerd op 16 november 2016

In 2013 zijn door SLO, in samenwerking met basisschool De Gielguorde en Stichting Taalvorming leesgesprekken opgenomen op vier basisscholen. Hieruit bleek dat leerlingen veel vertellen over hun leesproces en dat er vaak verrassende uitkomsten zijn voor de leerkracht. Leerkrachten kunnen door het voeren van leesgesprekken het leesonderwijs stimuleren. De gesprekken die binnen dit project verzameld zijn, zijn ontsloten op een website.

“Juf je hebt geen idee, ik doe zo mijn best!”

  • Talenten en Opbrengsten
  • Grethe Koster
  • Hans Bakker
  • Gepubliceerd op 08 november 2016

Op academische basisschool De Hoeksteen in Nijkerk heeft groep 5 een lastige loopbaan achter de rug. Er wordt angst en paniek gezaaid, waarbij er door rivaliteit een strijd om aandacht ontstaat. Het is ieder voor zich. Het vertrouwen in elkaar ontbreekt en de cohesie is ver te zoeken. Totdat er gezamenlijk een mission statement wordt opgesteld. Dit artikel is een weergave van wat er in het groepsproces gebeurt bij het opstellen van een mission statement.

Verschillen tussen pabostudenten in interesse, motivatie en denkstijlen

  • Talenten en Opbrengsten
  • Jan Kaldeway
  • Christine de Heer - Booij
  • Annelize van Tilburg - Takken
  • Gepubliceerd op 06 oktober 2016

Voorjaar 2014 werd van de pabostudenten van de Christelijke Hogeschool Ede (CHE) een
aantal studentkenmerken in kaart gebracht. Zowel tussen studenten met verschillende
vooropleidingen als tussen mannen en vrouwen konden opvallende verschillen worden
vastgesteld. Ook werd gezocht naar samenhangen tussen de verschillende kenmerken.
Op basis van de resultaten konden twee oriëntaties worden onderscheiden:
‘experimenters’, met een grotere interesse voor wereldoriëntatie, een sterkere extrinsieke

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Pagina 6
  • …
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Open Dag
  • Online Proefstuderen
  • Online meet & greet
  • Studeren op de CHE

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws
  • SCHERP
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • snapchat
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven
  • Informatie coronavirus