Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
  • Studiekeuze
    • Open Dag
    • Proefstudeerdag
    • Meelopen
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Docent en Talent (1)
  • Geloven in Context (4)
  • Mens en Organisatie (1)
  • Talenten en Opbrengsten (5)
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg (6)

Publicatiedatum

  • 2019 (22)
  • 2018 (31)
  • 2017 (25)
  • (-) 2016 (15)
  • 2015 (6)
  • 2014 (16)
  • (-) 2013 (6)
  • 2012 (29)
  • 2011 (8)
  • 2009 (9)
  • 2008 (1)
  • 2006 (2)
  • 2005 (2)
  • 2004 (1)
  • 2001 (2)
  • 2000 (4)
  • 1999 (2)
  • 1998 (2)
  • 1997 (1)
  • (-) 1995 (1)
  • (-) 1994 (1)
1 - 6 van 23

De ICT-Arbeidsmarkt

  • Mens en Organisatie
  • Bertineke Boon - Bart
  • Gepubliceerd op 01 januari 2016

Het doel van dit onderzoek is om de vraag vanuit de FoodValley naar gekwalificeerd ICT-personeel naar opleidingsniveau voor de jaren 2016 – 2018 in kaart te brengen, de uitstroom van gediplomeerden op mbo-niveau 3/ 4 en hbo-niveau in of in de nabijheid van de FoodValley vast te stellen en aan de hand van deze gegevens te kijken hoe vraag en aanbod op elkaar afgestemd zijn.

Afstemmen op de patiënt

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Dr. Ria den Hertog-Voortman
  • Gepubliceerd op 01 oktober 2016

Ria den Hertog onderzocht hoe verpleegkundigen in het ziekenhuis in hun besluitvorming rekening houden met de voorkeuren van patiënten. Welke kennis zetten zij daarvoor in? En wat zegt de bestaande literatuur erover?

Verbondenheid: de betekenis van een (zorg)relatie

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Dr. Ria den Hertog-Voortman
  • Gepubliceerd op 01 januari 2016

Afstemmingskennis is een nieuw begrip in de professionele kennis van verpleegkundigen en moet in elke nieuwe situatie actief opgehaald worden. Dit onderzoek naar afstemmingskennis geeft een impuls binnen de opleiding Hbov om nader vorm te geven aan de vorming van moreel sensitieve competenties van verpleegkundigen (in opleiding).

Leesgesprekken

  • Talenten en Opbrengsten
  • M. Zaat
  • Derjan Havinga - Heijs
  • J. Prenger
  • Gepubliceerd op 16 november 2016

Leesgesprekken zijn gesprekken over lezen die je als leraar voert met individuele leerlingen of met (kleine) groepjes leerlingen. Doel van deze gesprekken is meer zicht te krijgen op de leesontwikkeling van kinderen. Wat vertellen leerlingen over lezen en hoe zien zij zichzelf als lezer? In deze gesprekken vertelt de leerling hoe hij leest, over hoe hij leert lezen, over hoe de leerkracht leesonderwijs geeft, en over hoe de leerling dat leesonderwijs ervaart.

Dwalen in het sprookjesbos

  • dr. Michiel de Ronde
  • Gepubliceerd op 25 april 2016

Als moderne mensen van (na)
de Verlichting is het ons onmogelijk om nog
één te zijn met de natuur, zoals onze voorouders
dat ooit waren. Diezelfde voorouders
hebben ons echter in hun sprookjes en mythen
een schat aan symbolische vertellingen
nagelaten, die ons aanspreken in de taal van
zintuigelijke beelden, aan de natuur ontleende
metaforen en van gevoelens gevulde fantasieën.
De werkvorm van het dwalen in het sprookjesbos
laat zien dat het ons in de verbinding
van het wandelen in de natuur en het opgaan

Gebruik filmpjes in de pedagogische proefpraktijk

  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • Henk Rietdijk
  • Thona Klaasssen
  • drs. Ellen Aanen-Zilvold
  • Gepubliceerd op 10 april 2013

De pedagogische proefpraktijk is een samenwerkingsverband tussen de Christelijke school Ede (CHE) en het werkveld. Door middel van dit PPP-model wordt vormgegeven aan een professionele leergemeenschap. Leraren van diverse scholen van schoolvereniging CNS putten komen samen om meer te leren over over handelingsgericht werken (HGW). De CHE zorgt voor theoretische input, leraren proberen HGW uit in de praktijk en delen hun ervaringen met elkaar. Door middel van filmpjes die ze maken van hun eigen praktijk, vindt collegiale consultatie plaats. Wat vinden leraren het meest leerzaam?

Pagination

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Volgende pagina
  • Last page

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Open Dag
  • Proefstudeerdag
  • Meeloopdag
  • Studeren op de CHE

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws
  • SCHERP
  • Identiteit en missie

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • snapchat
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven