Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • Jan Luyken Instituut
  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Mens en Organisatie (2)
  • Christelijke Professie (1)
  • Informele netwerken en laatmoderniteit (1)
  • Jeugd en Gezin (8)
  • Journalistiek & Communicatie (11)
  • (-) Docent en Talent (2)
  • Geloven in Context (3)
  • (-) Media, Religie en Cultuur (1)
  • (-) Talenten en Opbrengsten (5)
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg (4)

Publicatiedatum

  • 2019 (5)
  • 2018 (3)
  • (-) 2017 (1)
  • 2016 (4)
  • (-) 2015 (5)
  • 2014 (3)
  • (-) 2013 (2)
  • 2012 (12)
  • 2011 (1)
  • 2010 (2)
  • 2009 (4)
  • 2006 (1)
1 - 6 van 8

Leerstijlen en leerinhouden

  • Talenten en Opbrengsten
  • Jan Kaldeway
  • Gepubliceerd op 01 januari 2017

Leerstijlen staan ter discussie. Er lijkt geen coherent raamwerk voor leerstijlen te zijn en wetenschappelijk bewijs ontbreekt dat matching, het aanpassen van de didactiek aan de leerstijl, leidt tot betere leerresultaten. Bij nadere inspectie blijkt het bestaan van leerstijlen niet zozeer onderwerp van kritiek, maar wel het aanpassen van lessen aan leerstijlen. Wat betreft de matchinghypothese blijkt het te gaan om een specifieke variant van inspelen op leerstijlen.

Leer jij jouw leerlingen hun talenten kennen?… en levert dat ook wat op?

  • Talenten en Opbrengsten
  • dr. Hans Bakker
  • Gepubliceerd op 14 december 2015

Onderdeel van lectorale redes J.J.Bakker & J.Kaldeway, bij installatie Lectoraat ‘Talenten en Opbrengsten’

De vliegende tijd

  • Talenten en Opbrengsten
  • Jan Kaldeway
  • Gepubliceerd op 14 december 2015

Lectorale redes J.J.Bakker & J.Kaldeway, bij installatie Lectoraat ‘Talenten en opbrengsten’

Onderwijs tussen de speelse Kairos en de efficiënte Chronos

  • Talenten en Opbrengsten
  • Jan Kaldeway
  • Gepubliceerd op 20 oktober 2015

Dit is een verkorte en bewerkte weergave van de rede die op 28 oktober 2015 werd uitgesproken ter gelegenheid van de installatie van het lectoraat ‘Talenten en Opbrengsten’

Praten over onderwijs met behulp van een gespreksprotocol in een leergemeenschap

  • Docent en Talent
  • Ellen Aanen-Zilvold
  • drs. Christine de Heer-Booij
  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • Gepubliceerd op 07 april 2015

Dit onderzoek geeft een inkijkje in hoe een professionele leergemeenschap vorm gegeven kan worden en biedt een instrument om de kwaliteit van de gesprekken tussen leraren te bevorderen met behulp van een gespreksprotocol. De leergemeenschap is geïnspireerd op de kennisspiraal van Nonaka en Takeuchi waarbij wordt uitgegaan van een gezamenlijke leervraag.

OGO en beleid: laveren tussen ‘droom en daad’

  • Talenten en Opbrengsten
  • dr. Hans Bakker
  • Gepubliceerd op 01 januari 2015

In het schoolbeleid van veel OGO-scholen heerst
het streven om als schoolorganisatie een lerende
organisatie te zijn. Maar wat zijn nu kenmerken
van OGO-scholen als lerende organisaties?

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Start Studiejaar 2023
  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Topopleidingen en tevredenheid

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • SCHERP magazine
  • Green Office
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • facebook
  • twitter
  • Instagram
  • whatsapp
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven