Publicaties Op basis van praktijkgericht onderzoek Kruimelpad Home Publicaties Lectoraat Mens en Organisatie (4) Bezieling en Professionaliteit (1) Christelijke Professie (1) (-) Informele netwerken en laatmoderniteit (1) Jeugd en Gezin (28) Journalistiek & Communicatie (7) Samen Divers (1) Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen (13) Zorg voor Voeding en Gezondheid (4) (-) Docent en Talent (1) Geestelijk Leiderschap (1) Sociale Innovatie (1) Talenten en Opbrengsten (4) Publicatiedatum 2024 (1) 2023 (4) 2022 (10) 2021 (2) (-) 2020 (1) 2019 (1) 2018 (4) 2017 (4) 2016 (4) (-) 2015 (1) 2014 (4) 2013 (2) 2012 (12) 2006 (1) 1 - 2 van 2 Sociaal werkers hebben te weinig oog voor het gezin Informele netwerken en laatmoderniteit Wim Dekker Gepubliceerd op 24 november 2020 Het sociaal werk ontbeert een helder gezinsconcept. Dat betoogt Wim Dekker, die op 24 november 2020 is gepromoveerd op dit onderwerp. Sociaal werkers spreken makkelijker over een informeel netwerk dan over gezin en familie. Bekijk de publicatie Praten over onderwijs met behulp van een gespreksprotocol in een leergemeenschap Docent en Talent Ellen Aanen-Zilvold drs. Christine de Heer-Booij dr. Jacquelien Bulterman-Bos Gepubliceerd op 07 april 2015 Dit onderzoek geeft een inkijkje in hoe een professionele leergemeenschap vorm gegeven kan worden en biedt een instrument om de kwaliteit van de gesprekken tussen leraren te bevorderen met behulp van een gespreksprotocol. De leergemeenschap is geïnspireerd op de kennisspiraal van Nonaka en Takeuchi waarbij wordt uitgegaan van een gezamenlijke leervraag. Bekijk de publicatie Deel deze pagina Twitter Facebook Linkedin
Sociaal werkers hebben te weinig oog voor het gezin Informele netwerken en laatmoderniteit Wim Dekker Gepubliceerd op 24 november 2020 Het sociaal werk ontbeert een helder gezinsconcept. Dat betoogt Wim Dekker, die op 24 november 2020 is gepromoveerd op dit onderwerp. Sociaal werkers spreken makkelijker over een informeel netwerk dan over gezin en familie. Bekijk de publicatie
Praten over onderwijs met behulp van een gespreksprotocol in een leergemeenschap Docent en Talent Ellen Aanen-Zilvold drs. Christine de Heer-Booij dr. Jacquelien Bulterman-Bos Gepubliceerd op 07 april 2015 Dit onderzoek geeft een inkijkje in hoe een professionele leergemeenschap vorm gegeven kan worden en biedt een instrument om de kwaliteit van de gesprekken tussen leraren te bevorderen met behulp van een gespreksprotocol. De leergemeenschap is geïnspireerd op de kennisspiraal van Nonaka en Takeuchi waarbij wordt uitgegaan van een gezamenlijke leervraag. Bekijk de publicatie