Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dag
    • Online Proefstuderen
    • Meelopen
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Samen Divers
  • Bezieling en Professionaliteit
  • Jeugd en Gezin
  • Journalistiek & Communicatie
  • Mens en Organisatie
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Zorg voor Voeding en Gezondheid
  • Docent en Talent
  • Geestelijk Leiderschap
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Media, Religie en Cultuur
  • Sociale Innovatie

Publicatiedatum

  • (-) 2021 (3)
  • (-) 2020 (16)
  • 2019 (27)
  • 2018 (33)
  • 2017 (22)
  • 2016 (10)
  • 2015 (7)
  • 2014 (15)
  • (-) 2013 (7)
  • 2012 (29)
  • (-) 2011 (23)
  • 2010 (3)
  • 2009 (23)
  • 2008 (1)
  • 2006 (2)
  • 2005 (2)
  • 2004 (1)
  • 2001 (2)
  • 2000 (4)
  • 1999 (2)
  • 1998 (2)
  • 1997 (1)
  • (-) 1995 (1)
  • (-) 1994 (1)
  • 1970 (45)
1 - 6 van 51

School composition and multiple ethnic identities of migrant-origin adolescents in the Netherlands

  • Samen Divers
  • Gert-Jan Veerman
  • Lucinda Platt
  • Gepubliceerd op 15 maart 2021

Ethnic identity is central to many contemporary discussions of belonging and assimilation of migrant-origin youth. Studies typically focus on a single minority identity. Identity theory implies, however, that individuals may hold multiple ethnic identities, or none, and these may find expression to a greater or less extent depending on context. Using a nationally representative, longitudinal study of Dutch teenagers, we investigate the role of classroom ethnic composition in shaping multiple ethnic identity expression.

Bezinning tijdens de overgang van studie naar werk

  • Evelien Gardebroek
  • Kees Verduijn
  • Gepubliceerd op 01 maart 2021

Jonge professionals kunnen in hun laatste studiejaar monastieke inspiratie opdoen in de minor ‘Expeditie Benedictus’. Ook maken ze kennis met meditatietechnieken. Na afloop beschrijven ze hun spirituele reis en geven ze aan wat deze in gang heeft gezet. Ze doen dat in de vorm van een ‘persoonlijke levensregel’. Hun docenten over wat er gebeurt: ‘Ze zijn niet meer thuis maar ook nog niet aangekomen in het nieuwe gebied.’

Klink / Een kerk van mondige makers

  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Dirk van Schepen
  • Sake Stoppels
  • Nadine van Hierden
  • Gepubliceerd op 01 januari 2021

Klink is een kleine, pionierende geloofsgemeenschap in Veenendaal. Ze zoekt naar een interactieve invulling van gemeente-zijn. Een van de oprichter, Dirk van Schepen (verbonden aan de CHE) beschrijft de wording en het eigene van de gemeenschap. Vervolgens reflecteren Nadine van Hierden (PThU) en Sake Stoppels (CHE) op deze casus. Beide artikelen zijn gepubliceerd in Inspirare. Tijdschrift voor charismatische & evangelische theologie, jrg. 3 (2021), nr.1 als aflevering 27 in de rubriek ’Wegen tot vernieuwing. Praktijk berichten uit gemeenten en parochies.

Samen divers

  • Samen Divers
  • Gert-Jan Veerman
  • Gepubliceerd op 26 oktober 2020

26 oktober 2020 vond de installatie van het CHE-lectoraat Samen Divers plaats. Tijdens de lectorale rede schetste Gert-Jan Veerman de route naar het gezamenlijke onderzoeksthema van de Academische basisscholen van de opleiding leraar basisonderwijs: versterken van sociale cohesie bij diversiteit. Ingegaan werd op hoe dit kan in een samenleving die steeds verder polariseert en of je dit als leerkracht eigenlijk wel wilt vanuit je onderliggende kernwaarden.

Een relationele route tot gedeeld ouderschap

  • Jeugd en Gezin
  • Martine Noordegraaf
  • Ellen Schep
  • Daan Andriessen
  • Harmke Bergenhenegouwen
  • Roy Otten
  • Carolus van Nijnatten
  • Gepubliceerd op 15 oktober 2020

In dit artikel presenteren we de uitkomsten van een grootschalig praktijkgericht onderzoek naar de relatie tussen gezinshuisouders en ouders van jeugdigen die niet meer thuis kunnen wonen. De volgende onderzoeksvraag was daarbij leidend: Welke aanpak om tot een constructieve samenwerkingsrelatie te komen tussen ouders en gezinshuisouders, in de zorg en opvoeding van een jongere die niet meer thuis kan wonen, kan worden ontleend aan theorie en praktijk?

Samen opvoeden

  • Jeugd en Gezin
  • Kees Verduijn
  • Martine Noordegraaf
  • Gepubliceerd op 01 oktober 2020

De resultaten die in dit artikel gepresenteerd worden, zijn afkomstig van een grootschalig praktijkgericht onderzoek naar de samenwerking tussen ouders en gezinshuisouders rondom het opvoeden van jongeren die in een gezinshuis wonen en daar met een langdurig perspectief geplaatst zijn. In een gezinshuis zorgt een daarvoor opgeleide opvoeder voor een aantal pleegkinderen die professionele aandacht nodig hebben. Het gaat om jongeren met diverse vormen van persoonlijke problematiek waarvan het merendeel lijdt onder de gevolgen van posttraumatische stress en problemen in de hechting.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Pagina 6
  • …
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Open Dag
  • Online Proefstuderen
  • Online meet & greet
  • Studeren op de CHE

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws
  • SCHERP
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • snapchat
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven
  • Informatie coronavirus