Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dag
    • Online Proefstuderen
    • Meelopen
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Samen Divers
  • Bezieling en Professionaliteit
  • Christelijke Professie
  • (-) Jeugd en Gezin
  • Journalistiek & Communicatie
  • Mens en Organisatie
  • Talenten en Opbrengsten
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Zorg voor Voeding en Gezondheid
  • Docent en Talent
  • Geestelijk Leiderschap
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Media, Religie en Cultuur
  • Sociale Innovatie

Publicatiedatum

  • 2020 (5)
  • (-) 2019 (2)
  • 2018 (8)
  • 2017 (5)
  • (-) 2011 (18)
  • 2010 (1)
  • 2009 (1)
  • 1970 (11)
1 - 6 van 20

Zin in Elke Dag (Samenvatting proefschrift)

  • Jeugd en Gezin
  • Gert Vierwind
  • Gepubliceerd op 31 december 2019

De studie ‘Zin in elke dag’ beschrijft de aard en het karakter van het leven en samenleven van adolescenten die wonen in de vrijwillige residentiële jeugdhulp. Als onderzoeksmethode is gebruik gemaakt van participerende observatie. Het perspectief van waaruit het onderzoek plaatsvond is dat van de ritual studies. Onderzocht is hoe in alledaags ritueel handelen zingevingsprocessen onder de jongeren vorm krijgen en welke de rol van pedagogisch medewerkers daarbij is.

Strengthening Connectedness in Close Relationships

  • Jeugd en Gezin
  • Jaap van der Meiden
  • Kees Verduijn
  • Martine Noordegraaf
  • Hans van Ewijk
  • Gepubliceerd op 07 januari 2019

This article presents a model for conducting contextual therapy with the aim of contributing to the further development of contextual therapy. Its founder, Ivan Boszormenyi-Nagy, introduced the core of this approach, relational ethics, as a new paradigm for family therapy, which has been received well. The authors presume that the training of (upcoming) contextual therapists and conducting contextual therapy itself can benefit from more concrete guidelines and a phased structure. It can also enhance the further development, research and accountability of this approach.

Een team..Ieder heeft zijn kleur...Hoe blijf je staande?

  • Jeugd en Gezin
  • Wieneke Mahanjna Baan
  • Eline de Jong
  • Gepubliceerd op 06 december 2011

Onderzoek gedaan naar de invloed van een team en de samenwerking op de uitval van startende professionals, die werkzaam zijn in de zorgsector. Om een effectief werkend team te verkrijgen en te behouden en de werkstress gezond te houden, zijn preventieve middelen nodig. Wij hebben ontdekt dat er niet één middel voor ingezet kan worden. Ook is ons duidelijk geworden dat preventies als intervisie en feedbacktrainingen een tijdelijk effect lijken te hebben. Daarom bevelen wij meerdere preventieve interventies aan richting een team zelf en verschillende disciplines rondom het team.

De beginnende social professional; competent genoeg om staande te blijven in het werkveld?

  • Jeugd en Gezin
  • Manon Boers
  • Wiantha Kastelijn
  • Gepubliceerd op 06 december 2011

Een onderzoek naar de invloed van ( ontbrekende ) competenties van beginnende professionals die werkzaam zijn in de sector Jeugd en Gezin op uitval en preventie daarvan.

De moraal in het verhaal

  • Jeugd en Gezin
  • Lianne Noordam
  • Gepubliceerd op 06 december 2011

In hoeverre zijn de supervisoren van de CHE zicht bewust van hun eigen morele referentiekader en in welke mate laten zij deze, bewust of onbewust, een rol spelen binnen de supervisiepraktijk.

Wie is de schuldige?

  • Jeugd en Gezin
  • Harm Schouten
  • Peter Hoogendijk
  • Gepubliceerd op 06 december 2011

In dit artikel wordt ingegaan op de vraag op welke manier cliëntfactoren samenhangen met uitval en burn out bij jonge professionals in de sector jeugd en gezin en welke mogelijkheden er zijn voor preventie.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Open Dag
  • Online Proefstuderen
  • Online meet & greet
  • Studeren op de CHE

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws
  • SCHERP
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • snapchat
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven
  • Informatie coronavirus