Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dag
    • Online Proefstuderen
    • Meelopen
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Bezieling en Professionaliteit
  • Samen Divers
  • Christelijke Professie
  • Jeugd en Gezin
  • Journalistiek & Communicatie
  • Mens en Organisatie
  • Talenten en Opbrengsten
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Zorg voor Voeding en Gezondheid
  • Docent en Talent
  • Geestelijk Leiderschap
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Media, Religie en Cultuur
  • Sociale Innovatie

Publicatiedatum

  • (-) 2021 (3)
  • 2020 (16)
  • (-) 2019 (27)
  • 2018 (33)
  • 2017 (22)
  • 2016 (10)
  • 2015 (7)
  • 2014 (15)
  • (-) 2013 (7)
  • 2012 (29)
  • (-) 2011 (23)
  • 2010 (3)
  • 2009 (23)
  • 2008 (1)
  • 2006 (2)
  • 2005 (2)
  • 2004 (1)
  • 2001 (2)
  • 2000 (4)
  • 1999 (2)
  • 1998 (2)
  • 1997 (1)
  • (-) 1995 (1)
  • (-) 1994 (1)
  • 1970 (45)
1 - 6 van 62

School composition and multiple ethnic identities of migrant-origin adolescents in the Netherlands

  • Samen Divers
  • Gert-Jan Veerman
  • Lucinda Platt
  • Gepubliceerd op 15 maart 2021

Ethnic identity is central to many contemporary discussions of belonging and assimilation of migrant-origin youth. Studies typically focus on a single minority identity. Identity theory implies, however, that individuals may hold multiple ethnic identities, or none, and these may find expression to a greater or less extent depending on context. Using a nationally representative, longitudinal study of Dutch teenagers, we investigate the role of classroom ethnic composition in shaping multiple ethnic identity expression.

Bezinning tijdens de overgang van studie naar werk

  • Evelien Gardebroek
  • Kees Verduijn
  • Gepubliceerd op 01 maart 2021

Jonge professionals kunnen in hun laatste studiejaar monastieke inspiratie opdoen in de minor ‘Expeditie Benedictus’. Ook maken ze kennis met meditatietechnieken. Na afloop beschrijven ze hun spirituele reis en geven ze aan wat deze in gang heeft gezet. Ze doen dat in de vorm van een ‘persoonlijke levensregel’. Hun docenten over wat er gebeurt: ‘Ze zijn niet meer thuis maar ook nog niet aangekomen in het nieuwe gebied.’

Klink / Een kerk van mondige makers

  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Dirk van Schepen
  • Sake Stoppels
  • Nadine van Hierden
  • Gepubliceerd op 01 januari 2021

Klink is een kleine, pionierende geloofsgemeenschap in Veenendaal. Ze zoekt naar een interactieve invulling van gemeente-zijn. Een van de oprichter, Dirk van Schepen (verbonden aan de CHE) beschrijft de wording en het eigene van de gemeenschap. Vervolgens reflecteren Nadine van Hierden (PThU) en Sake Stoppels (CHE) op deze casus. Beide artikelen zijn gepubliceerd in Inspirare. Tijdschrift voor charismatische & evangelische theologie, jrg. 3 (2021), nr.1 als aflevering 27 in de rubriek ’Wegen tot vernieuwing. Praktijk berichten uit gemeenten en parochies.

Zin in Elke Dag (Samenvatting proefschrift)

  • Jeugd en Gezin
  • Gert Vierwind
  • Gepubliceerd op 31 december 2019

De studie ‘Zin in elke dag’ beschrijft de aard en het karakter van het leven en samenleven van adolescenten die wonen in de vrijwillige residentiële jeugdhulp. Als onderzoeksmethode is gebruik gemaakt van participerende observatie. Het perspectief van waaruit het onderzoek plaatsvond is dat van de ritual studies. Onderzocht is hoe in alledaags ritueel handelen zingevingsprocessen onder de jongeren vorm krijgen en welke de rol van pedagogisch medewerkers daarbij is.

A context analysis on how oral care is delivered in hospitalised patients: A mixed‐methods study

  • Harm van Noort
  • Ben Witteman
  • Ria den Hertog-Voortman
  • Babette Everaars
  • Hester Vermeulen
  • Getty Huisman-de Waal
  • Gepubliceerd op 03 december 2019

Aims and Objectives:
To analyse oral care delivery in one hospital through exploring experiences from both nurses’ and patients’ perspectives and examining patients’ oral health.

Background:
Oral health problems are associated with undernutrition and other general health outcomes. Although oral care belongs to the essentials of nursing, it is often neglected. Improving oral health may require behaviour change of both nurses and patients. Defining tailored strategies need a clear view on the context.

Talenten en Opbrengsten

  • Talenten en Opbrengsten
  • Hans Bakker
  • Jan Kaldeway
  • Gert-Jan Veerman
  • Derjan Havinga - Heijs
  • Gepubliceerd op 04 november 2019

In dit magazine worden de ontdekkingen van het lectoraat Talenten en Opbrengsten van de afgelopen vier jaar gepresenteerd. Daarnaast worden de Pedagogisch-didactische toepassingen waaraan is gewerkt beschreven.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Pagina 6
  • …
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Open Dag
  • Online Proefstuderen
  • Online meet & greet
  • Studeren op de CHE

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws
  • SCHERP
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • snapchat
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven
  • Informatie coronavirus