Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Diversiteit en Professionaliteit
  • Christelijke Professie
  • Informele netwerken en laatmoderniteit
  • Jeugd en Gezin
  • Journalistiek & Communicatie
  • Mens en Organisatie
  • (-) Docent en Talent
  • Geestelijk Leiderschap
  • Geloven in Context
  • Sociale Innovatie
  • Talenten en Opbrengsten
  • (-) Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg

Publicatiedatum

  • (-) 2018 (2)
  • 2017 (2)
  • 2016 (4)
  • 2015 (1)
  • (-) 2014 (11)
  • 2013 (3)
  • (-) 2012 (12)
  • 2006 (1)
1 - 6 van 25

Bewegen als interventie voor het bevorderen van zelfredzaamheid

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Ria den Hertog-Voortman
  • Gepubliceerd op 01 januari 2018

In dit praktijkonderzoek is gebleken dat bewegen door patiënten in het ziekenhuis een eenvoudige interventie is die hen een welkom rendement oplevert. Waar mogelijk wordt functieverlies voorkomen en wordt de weg naar herstel actief gestimuleerd. Voor de beroepspraktijk is het van belang dat niet langer heen en weer geschoven wordt met verwachtingen wie dit gaat oppakken, maar dat dit een gedeelde verantwoording is in het multidisciplinaire overleg.

Excellente zorg en eigenaarschap van kwaliteitsindicatoren

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Marlies van Hell-Cromwijk
  • Ria den Hertog-Voortman
  • Gert Schaaij
  • Gepubliceerd op 01 januari 2018

Eigenaarschap van de verpleegkundige kwaliteitsindicatoren is een belangrijke voorwaarde om de kwaliteit van de verpleegkundige zorg te handhaven en verbeteren. Studenten hbo-v onderzochten in praktijkonderzoek in hoeverre een omgeving van ‘Excellente Zorg’ van invloed is op dit eigenaarschap.

Naar verpleegkundig eigenaarschap van kwaliteit

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • RN, MScN Tjitze Hoekstra
  • Marlies van Hell-Cromwijk
  • MScN Tineke Holwerda
  • dr. Bart Cusveller
  • Gepubliceerd op 02 september 2014

De Kwaliteitswet Zorginstellingen verplicht zorginstellingen om gegevens te verzamelen over de kwaliteit van de geleverde zorg. Verpleegkundigen vervullen een rol door registratie van complicatierisico’s. Wat hebben zij nodig om deze registratie goed uit te voeren? In dit artikel beschrijven wij een onderzoek naar de factoren die het registratiegedrag van verpleegkundigen beïnvloeden en houden wij een pleidooi om de motivatie van verpleegkundigen te vergroten.

A Calvinist account of nursing ethics

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • dr. Bart Cusveller
  • Gepubliceerd op 11 juni 2014

A relatively small but intellectually robust strand in the Christian religion is the Reformed tradition. Especially, its Calvinist sensibilities inform this Protestant stance towards human culture in general and vocations in particular. Correspondingly, there are some small but robust contributions to academic discourse in nursing ethics. So far there has been no attempt to bring those together as a distinct approach. This article suggests such a Reformed Christian, especially Calvinist, account of nursing ethics.

Rekenen in een combinatieklas

  • Docent en Talent
  • Eward Cozijnsen
  • Henk Rietdijk
  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • Gepubliceerd op 05 juni 2014

Omgaan met combinatieklassen en dan óók nog recht doen aan de onderwijsbehoeften rekenen is een hele toer. Eward Cozijnsen, leerkracht in groep 7/8 en Henk Rietdijk, opleidingsdocent reken-wiskunde, doen verslag van de werkwijze die zij ontwikkelden in een Pedagogische Proefpraktijk waarin mentoren, studenten en opleidingsdocenten samenwerken. Vanuit Handelingsgerichtwerken en inzichten uit de rekendidactiek hebben de auteurs een aanpak ontwikkeld voor combinatieklassen.

Beginnende verpleegkundige onder de loep!

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Jojanneke Briek
  • Drs. Auke Bos
  • Sanne Mulder
  • Gepubliceerd op 27 mei 2014

Binnen de Hogeschool Ede is een verkennend onderzoek onder beginnende en ervaren verpleegkundigen verricht. De onderzoeksvraag is als volgt: ‘Welke persoonlijke factoren van beginnende verpleegkundigen beïnvloeden positief of negatief het professioneel handelen?’ Het onderzoek heeft plaatsgevonden in het psychiatrisch werkveld.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Topopleidingen en tevredenheid

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • SCHERP magazine
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • facebook
  • twitter
  • Instagram
  • whatsapp
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven