Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Bezieling en Professionaliteit
  • Christelijke Professie
  • (-) Informele netwerken en laatmoderniteit
  • Jeugd en Gezin
  • Journalistiek & Communicatie
  • Mens en Organisatie
  • Samen Divers
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Zorg voor Voeding en Gezondheid
  • (-) Docent en Talent
  • Geestelijk Leiderschap
  • Geloven in Context
  • (-) Sociale Innovatie
  • Talenten en Opbrengsten
  • (-) Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg

Publicatiedatum

  • (-) 2022 (5)
  • 2021 (2)
  • 2020 (1)
  • 2019 (1)
  • 2018 (3)
  • (-) 2017 (3)
  • (-) 2016 (4)
  • 2015 (1)
  • (-) 2014 (11)
  • 2013 (3)
  • (-) 2012 (12)
  • (-) 2011 (1)
  • 2010 (2)
  • 2009 (4)
  • 2006 (1)
1 - 6 van 36

Onderzoek naar de inzet van ervaringsdeskundige ouders als buddy’s in het onderwijs

  • Informele netwerken en laatmoderniteit
  • Wim Dekker
  • Ellen Aanen-Zilvold
  • Gepubliceerd op 05 juli 2022

Het lectoraat Informele netwerken en laatmoderniteit van de Christelijke Hogeschool Ede (CHE) deed onderzoek naar bestaande praktijken waarin ouders door ervaringsdeskundige ouders (ook wel buddy’s genoemd) worden ondersteund. Uit dit onderzoek blijkt de meerwaarde van een buddysysteem voor zowel ouders als voor het onderwijs. Een andere les is dat het buddysysteem zodanig moet worden opgezet dat 't het vertrouwen van het onderwijs krijgt en dat het dichtbij de ouders staat.

Betrouwbare partners

  • Informele netwerken en laatmoderniteit
  • Maria Jonker
  • Annemieke Pungu-Wibbelink
  • Robert van Putten
  • Geert Jan Spijker
  • Gepubliceerd op 01 juni 2022

In Ede zijn er nogal wat organisaties die zijn opgezet vanuit religieuze inspiratie met activiteiten die bijdragen aan de opbouw van de samenleving. Soms worden die gesubsidieerd. Dan ontstaat er samenwerking tussen lokaal bestuur en levensbeschouwelijke organisaties. In dit onderzoek wordt de samenwerking verkend tussen de gemeente Ede en die levensbeschouwelijke organisaties in het sociaal domein.

Pasen in de klas

  • Samen Divers
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Informele netwerken en laatmoderniteit
  • Anneke Meester-van Laar
  • Wim Dekker
  • Sake Stoppels
  • Gert-Jan Veerman
  • Gepubliceerd op 08 april 2022

Jaarlijks staan leerkrachten in het basisonderwijs voor de vraag hoe dit jaar Goede Vrijdag en Pasen vorm te geven in het onderwijs. Vertel ik het verhaal? Laat ik stukken van de ‘Passion’ zien? Doen we een paasontbijt? Dat hoeft niet per se een moeilijk te beantwoorden vraag te zijn. Op tal van scholen is een praktijk ontwikkeld waar leerkrachten een eigen weg in hebben gevonden. Maar hoe vieren zij het dan? En wat zegt deze vormgeving over de school, de leerkracht, de leerlingen?

Buddy draagt bij aan goede samenwerking met school

  • Informele netwerken en laatmoderniteit
  • Wim Dekker
  • Ellen Aanen
  • Elize Lam
  • Gepubliceerd op 01 maart 2022

Dit onderzoeksrapport is onderdeel van het project ‘Voor Elkaar! Regionale steunpunten’, uitgevoerd door Oudervereniging Balans in samenwerking met Ervaringskenniscentrum (Sch)ouders. Met dit project wordt geleerd van de praktijk waarin ervaringsdeskundige ouders (vrijwilligers), ouders van kinderen met ontwikkelingsproblemen die vastlopen in het onderwijs ondersteunen door middel van een effectief buddysysteem. Naast dit onderzoek zijn onder andere vrijwilligers getraind en is er een uitgebreide kennisbank 3.0 ontwikkeld.

Dit kan echt niet meer!

  • Informele netwerken en laatmoderniteit
  • Bezieling en Professionaliteit
  • Jeugd en Gezin
  • Robert van Putten
  • Wim Dekker
  • Daniëlle van de Koot - Dees
  • Gepubliceerd op 01 februari 2022

De botsing tussen het Kamerlid Sylvana Simons (BIJ1) en de commissievoorzitter Ockje Tellegen, december 2021, vormt een treffende illustratie van het jaarthema van Wapenveld voor 2022. Simons beklaagde zich tijdens de vergadering van de Emancipatiecommissie over intimiderend gedrag van een commissielid. Zij had het woord niet en vroeg daarom ruimte voor een punt van orde waarin zij deze bejegening aan de kaak wilde stellen. De aanleiding tot dit jaarthema is het maatschappelijk beraad, of het ontbreken ervan, rond corona.

Persoonsgericht afstemmen in de verpleegkundige zorgpraktijk

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Ria den Hertog-Voortman
  • Theo Niessen
  • Gepubliceerd op 09 oktober 2017

Protocollair gestuurde zorg en individuele afstemming van verpleegkundige zorg lijken op gespannen voet te staan met elkaar, maar is dit ook zo? In de evidence-based practice (EBP) zijn drie componenten belangrijk voor een zorgvuldige besluitvorming: bewijs uit wetenschappelijk onderzoek, kennis over best practices en kennis over voorkeuren en waarden van zorgvragers. Veel belang wordt toegekend aan bewijs uit wetenschappelijk onderzoek dat vooral zichtbaar is in de toepassing in richtlijnen en protocollen.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Pagina 6
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Update Coronavirus
  • Beste Hogeschool van NL

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • SCHERP magazine
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven
  • Informatie coronavirus