Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Bezieling en Professionaliteit
  • Christelijke Professie
  • (-) Informele netwerken en laatmoderniteit
  • (-) Jeugd en Gezin
  • Journalistiek & Communicatie
  • Mens en Organisatie
  • Samen Divers
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Zorg voor Voeding en Gezondheid
  • (-) Docent en Talent
  • Geestelijk Leiderschap
  • Geloven in Context
  • Sociale Innovatie
  • Talenten en Opbrengsten
  • (-) Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg

Publicatiedatum

  • (-) 2022 (8)
  • 2021 (6)
  • 2020 (12)
  • 2019 (8)
  • 2018 (14)
  • (-) 2017 (11)
  • (-) 2016 (4)
  • 2015 (1)
  • (-) 2014 (11)
  • 2013 (3)
  • (-) 2012 (12)
  • (-) 2011 (17)
  • 2010 (1)
  • 2009 (1)
  • 2006 (1)
1 - 6 van 63

Onderzoek naar de inzet van ervaringsdeskundige ouders als buddy’s in het onderwijs

  • Informele netwerken en laatmoderniteit
  • Wim Dekker
  • Ellen Aanen-Zilvold
  • Gepubliceerd op 05 juli 2022

Het lectoraat Informele netwerken en laatmoderniteit van de Christelijke Hogeschool Ede (CHE) deed onderzoek naar bestaande praktijken waarin ouders door ervaringsdeskundige ouders (ook wel buddy’s genoemd) worden ondersteund. Uit dit onderzoek blijkt de meerwaarde van een buddysysteem voor zowel ouders als voor het onderwijs. Een andere les is dat het buddysysteem zodanig moet worden opgezet dat 't het vertrouwen van het onderwijs krijgt en dat het dichtbij de ouders staat.

Betrouwbare partners

  • Informele netwerken en laatmoderniteit
  • Maria Jonker
  • Annemieke Pungu-Wibbelink
  • Robert van Putten
  • Geert Jan Spijker
  • Gepubliceerd op 01 juni 2022

In Ede zijn er nogal wat organisaties die zijn opgezet vanuit religieuze inspiratie met activiteiten die bijdragen aan de opbouw van de samenleving. Soms worden die gesubsidieerd. Dan ontstaat er samenwerking tussen lokaal bestuur en levensbeschouwelijke organisaties. In dit onderzoek wordt de samenwerking verkend tussen de gemeente Ede en die levensbeschouwelijke organisaties in het sociaal domein.

Verplicht, maar toch vrijblijvend

  • Jeugd en Gezin
  • Wim van Ieperen
  • Martine Noordegraaf
  • Mark Zanin
  • Gepubliceerd op 01 mei 2022

In dit verkennende onderzoek is zicht gekregen op de meerwaarde van intervisie voor gezinshuisouders. Er is een literatuuronderzoek gehouden naar de werkzame bestanddelen voor intervisiegroepen. Daarnaast is er er een enquête gehouden over het nut van intervisienetwerken voor gezinshuisouders. Hier hebben 70 gezinshuisouders aan meegewerkt. En tenslotte zijn er vervolgens diepte-interviews gehouden met 8 gezinshuisouders.

Bijgevoegd is ook een visuele samenvatting van het rapport.

Pasen in de klas

  • Samen Divers
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Informele netwerken en laatmoderniteit
  • Anneke Meester-van Laar
  • Wim Dekker
  • Sake Stoppels
  • Gert-Jan Veerman
  • Gepubliceerd op 08 april 2022

Jaarlijks staan leerkrachten in het basisonderwijs voor de vraag hoe dit jaar Goede Vrijdag en Pasen vorm te geven in het onderwijs. Vertel ik het verhaal? Laat ik stukken van de ‘Passion’ zien? Doen we een paasontbijt? Dat hoeft niet per se een moeilijk te beantwoorden vraag te zijn. Op tal van scholen is een praktijk ontwikkeld waar leerkrachten een eigen weg in hebben gevonden. Maar hoe vieren zij het dan? En wat zegt deze vormgeving over de school, de leerkracht, de leerlingen?

‘When it comes to relational trauma, you need people at the table’

  • Jeugd en Gezin
  • Aletta Simons
  • Martine Noordegraaf
  • Tine Van Regenmortel
  • Gepubliceerd op 24 maart 2022

This study aims to contribute to the evaluation of online therapy during Covid-19 pandemic lockdowns, by exploring family therapists’ experiences of therapy for twelve Sibling Sexual Abuse (SSA) families in the Netherlands. Seven transcripts of interviews with highly specialised Dutch family therapists were analysed using thematic analysis (TA). Two main findings emerged from this study. First, the Dutch therapists reported no acute worries about their clients’ sexual safety during the pandemic lockdowns.

Combining different activities in family-style group care

  • Jeugd en Gezin
  • Ellen Schep
  • Martine Noordegraaf
  • Gepubliceerd op 08 maart 2022

This research focuses on dinner conversations in family-style group care. Children, who cannot live with their biological families anymore, are given shelter in these family-style group care settings. For the development of an attachment relationship between children and their Professional Foster Parents (PFPs), it is important that the children feel that they are listened to in order to get an affective and intimate relationship with the parents.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Pagina 6
  • …
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Update Coronavirus
  • Beste Hogeschool van NL

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • SCHERP magazine
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven
  • Informatie coronavirus