Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dag
    • Online Proefstuderen
    • Meelopen
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Samen Divers
  • Jeugd en Gezin
  • Journalistiek & Communicatie
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Docent en Talent
  • Geestelijk Leiderschap
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Media, Religie en Cultuur
  • Sociale Innovatie

Publicatiedatum

  • (-) 2021 (3)
  • 2020 (16)
  • 2019 (27)
  • 2018 (33)
  • 2017 (22)
  • 2016 (10)
  • 2015 (7)
  • 2014 (15)
  • (-) 2013 (7)
  • (-) 2012 (29)
  • (-) 2011 (23)
  • 2010 (3)
  • 2009 (23)
  • 2008 (1)
  • 2006 (2)
  • 2005 (2)
  • 2004 (1)
  • 2001 (2)
  • 2000 (4)
  • 1999 (2)
  • 1998 (2)
  • 1997 (1)
  • (-) 1995 (1)
  • (-) 1994 (1)
  • 1970 (45)
1 - 6 van 64

School composition and multiple ethnic identities of migrant-origin adolescents in the Netherlands

  • Samen Divers
  • Gert-Jan Veerman
  • Lucinda Platt
  • Gepubliceerd op 15 maart 2021

Ethnic identity is central to many contemporary discussions of belonging and assimilation of migrant-origin youth. Studies typically focus on a single minority identity. Identity theory implies, however, that individuals may hold multiple ethnic identities, or none, and these may find expression to a greater or less extent depending on context. Using a nationally representative, longitudinal study of Dutch teenagers, we investigate the role of classroom ethnic composition in shaping multiple ethnic identity expression.

Bezinning tijdens de overgang van studie naar werk

  • Evelien Gardebroek
  • Kees Verduijn
  • Gepubliceerd op 01 maart 2021

Jonge professionals kunnen in hun laatste studiejaar monastieke inspiratie opdoen in de minor ‘Expeditie Benedictus’. Ook maken ze kennis met meditatietechnieken. Na afloop beschrijven ze hun spirituele reis en geven ze aan wat deze in gang heeft gezet. Ze doen dat in de vorm van een ‘persoonlijke levensregel’. Hun docenten over wat er gebeurt: ‘Ze zijn niet meer thuis maar ook nog niet aangekomen in het nieuwe gebied.’

Klink / Een kerk van mondige makers

  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Dirk van Schepen
  • Sake Stoppels
  • Nadine van Hierden
  • Gepubliceerd op 01 januari 2021

Klink is een kleine, pionierende geloofsgemeenschap in Veenendaal. Ze zoekt naar een interactieve invulling van gemeente-zijn. Een van de oprichter, Dirk van Schepen (verbonden aan de CHE) beschrijft de wording en het eigene van de gemeenschap. Vervolgens reflecteren Nadine van Hierden (PThU) en Sake Stoppels (CHE) op deze casus. Beide artikelen zijn gepubliceerd in Inspirare. Tijdschrift voor charismatische & evangelische theologie, jrg. 3 (2021), nr.1 als aflevering 27 in de rubriek ’Wegen tot vernieuwing. Praktijk berichten uit gemeenten en parochies.

Ethiek in overleg

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Bart Cusveller
  • Gepubliceerd op 05 november 2013

Er is weinig bekend over verpleegkundigen die participeren in ethische commissies of andere georganiseerde vormen van ethisch overleg. Toch fungeren er in Nederlandse zorginstellingen naar schatting enkele honderden ethische commissies met enkele verpleegkundige leden die om de zoveel jaar rouleren. De schatting is dat er, naast incidenteel overleg, duizenden verpleegkundigen per jaar deelnemen aan structureel ethisch overleg. Intussen ontbreken elementaire gegevens zoals: om hoeveel overleg en hoeveel verpleegkundigen gaat het? Of: wat hebben zij er aan? En: wat hebben ze er voor nodig?

Bestemming als spirituele ervaring

  • drs. Eelco van den Dool
  • Gepubliceerd op 20 september 2013

In dit artikel wil de auteur ‘bestemming’ benaderen vanuit spiritualiteitonderzoek.
In spiritualiteitonderzoek staan spirituele
ervaringen en spirituele vorming centraal. Hij doet
onderzoek naar business spiritualiteit. Hij is geïnteresseerd in ‘werk-ervaringen’ van bijvoorbeeld:
zin, verbijstering, totaliteit, verdriet, verbondenheid,
verwondering en appèl. Hij onderzoekt hoe we
dit soort ervaringen kunnen inzetten ten bate van het
functioneren van mensen in organisaties.
Spiritualiteit ontsluit een brede waaier aan invulling van

Van ‘meetlast’ naar eigenaarschap : Verpleegkundige Kwaliteitsindicatoren

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Tineke Holwerda MScN
  • Bart Cusveller
  • Marlies van Hell-Cromwijk
  • Gepubliceerd op 13 september 2013

Van verpleegkundigen wordt verwacht dat zij de kwaliteit van hun zorgverlening objectief meten aan de hand van kwaliteitsindicatoren.
Het scoren van de kwaliteitsindicatoren ervaren veel verpleegkundigen als een last.
Deze meetlast wordt doorbroken wanneer verpleegkundigen weten en ervaren wat het nut is van een kwaliteitsindicator en wanneer zij de ruimte hebben om zelf te bepalen wanneer meten relevant is.
Ondertussen is het van belang om oog te hebben voor de niet of moeilijk meetbare kwaliteit van de verpleegkundige zorg, zoals bejegening, luisteren en observeren.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Pagina 6
  • …
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Open Dag
  • Online Proefstuderen
  • Online meet & greet
  • Studeren op de CHE

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws
  • SCHERP
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • snapchat
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven
  • Informatie coronavirus