Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Jeugd en Gezin
  • (-) Docent en Talent
  • Geestelijk Leiderschap
  • Gemeenteopbouw
  • (-) Media, Religie en Cultuur
  • (-) Sociale Innovatie
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg

Publicatiedatum

  • 2018 (3)
  • 2017 (3)
  • 2016 (4)
  • 2015 (1)
  • 2014 (4)
  • (-) 2013 (2)
  • 2012 (12)
  • (-) 2011 (1)
  • 2010 (2)
  • (-) 2009 (4)
  • 2006 (1)
1 - 6 van 7

Talentontwikkeling als speerpunt van opleidingsdidactiek?

  • Docent en Talent
  • drs. Christine de Heer-Booij
  • Jacquelien Bulterman-Bos
  • Jan Kaldeway
  • Gepubliceerd op 26 maart 2013

De centrale vraag voor dit onderzoek is: Wat is kenmerkend voor onderwijs dat is gericht op talentontwikkeling en hoe verhoudt dit onderwijs zich tot respectievelijk een meer opbrengstgerichte en een meer ontplooiingsgerichte onderwijsstijl?
Het onderzoek omvat een kwantitatieve analyse op basis van de tweedeling opbrengsgericht en ontplooiingsgericht werken, en een kwalitatieve analyse op het specifieke punt van talentontwikkeling.
Voorgesteld wordt in het onderwijs vorm te geven aan de dynamiek van leerkrachtaffiniteiten, onderwijsbehoeften en vragen vanuit de samenleving.

Media en religie

  • Media, Religie en Cultuur
  • Monique Ratheiser
  • Jan van der Stoep
  • Gepubliceerd op 01 januari 2013

Dagelijks worden we via kranten, radio, televisie en internet op de hoogte gehouden van wat er in Nederland en in de wereld speelt. Veel van de berichten hebben direct of indirect te maken met religie of religieuze gevoelens en uitingen van mensen. Dit is niet verwonderlijk, want religie is een belangrijk onderdeel van onze cultuur. In kunst, literatuur en architectuur, maar ook in waarden en normen, gewoontes en tradities zitten religieuze elementen verweven. Ondanks de dalende kerkelijkheid in Nederland is religie ook vandaag de dag nog een belangrijke maatschappelijke factor.

Spel en professie : Een collegiale gevalsbeschrijving

  • Sociale Innovatie
  • drs. Michiel de Ronde
  • Gepubliceerd op 01 juli 2011

In de praktijk van de begeleidingskunde wordt veel gewerkt met spel en spelmethodieken. De theoretische doordenking van het gebruik van deze werkvormen blijft daarbij achter. Er is weliswaar een grote hoeveelheid aan spelvormen beschikbaar, en er zijn veel publicaties over diverse methodieken, maar er is weinig literatuur over het gebruik van spel als zodanig in de begeleidingskunde. Dit artikel thematiseert de vraag hoe spelgebruik binnen het professioneel handelen van de supervisor en coach een theoretische basis kan krijgen.

Sociale innovatie en duurzaamheid

  • Sociale Innovatie
  • drs. Jack Crielaard
  • Gepubliceerd op 10 december 2009

Deze bijdrage beschrijft een ecologisch model voor de strategische fit van organisaties met hun omgeving, teneinde duurzame organisaties te creëren. Het koppelt ‘open innovatie’ aan participatieve concepten als mens-markt-combinatie, medewerkerschap en gedeeld leiderschap. Het beoogt een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van theorie en praktijk van bedrijfsmodellen, waar naast productiviteit ook andere waarden tellen.

Spiritualiteit werkt conservatief

  • Sociale Innovatie
  • drs. Jack Crielaard
  • Gepubliceerd op 10 december 2009

Het is mogelijk en interessant om allerlei beschouwingen te houden over hoe spiritualiteit een rol kan of zou moeten spelen op de werkvloer – en dat gebeurt in deze bundel ook. Maar het is ook goed om te zien op welke manier spiritualiteit in de praktijk werkt. Met subsidie van het Ministerie van Sociale Zaken heeft ForumC in samenwerking met de Christelijke Hogeschool Ede een onderzoek opgezet. Centrale vraag in dit onderzoek is in welke mate spiritualiteit een rol speelt in een organisatie.

Hoe mensen en organisaties veranderen

  • Sociale Innovatie
  • drs. Jack Crielaard
  • Gepubliceerd op 10 december 2009

Leiderschap heeft meer te maken met inzicht en beslissingen. Het gaat om leiding geven aan het systeem: de configuratie instellen. En de mensen vrijlaten. Rood organiseren is een structuur maken, die sturend en beperkend werkt. Groen organiseren is luisteren en de vrijheid en mogelijkheden van mensen beschermen. Structuren dienen slechts om te beschermen. Vrijheid is weten dat er iemand is die voor je zorgt.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Update Coronavirus
  • Beste Hogeschool van NL

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • SCHERP magazine
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven
  • Informatie coronavirus