Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Bezieling en Professionaliteit
  • Diversiteit en Professionaliteit
  • (-) Christelijke Professie
  • Informele netwerken en laatmoderniteit
  • Jeugd en Gezin
  • (-) Journalistiek & Communicatie
  • Mens en Organisatie
  • (-) Samen Divers
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • (-) Zorg voor Voeding en Gezondheid
  • Docent en Talent
  • Geestelijk Leiderschap
  • Geloven in Context
  • Sociale Innovatie
  • (-) Talenten en Opbrengsten
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg

Publicatiedatum

  • 2023 (1)
  • 2022 (11)
  • 2021 (13)
  • 2020 (12)
  • (-) 2019 (17)
  • (-) 2018 (13)
  • 2017 (12)
  • (-) 2016 (4)
  • (-) 2015 (5)
  • 2014 (3)
  • 2012 (14)
1 - 6 van 39

Talenten en Opbrengsten

  • Talenten en Opbrengsten
  • Hans Bakker
  • Jan Kaldeway
  • Gert-Jan Veerman
  • Derjan Havinga - Heijs
  • Gepubliceerd op 04 november 2019

In dit magazine worden de ontdekkingen van het lectoraat Talenten en Opbrengsten van de afgelopen vier jaar gepresenteerd. Daarnaast worden de Pedagogisch-didactische toepassingen waaraan is gewerkt beschreven.

Spreken, luisteren, handelen

  • Journalistiek & Communicatie
  • Jan van der Stoep
  • Gepubliceerd op 01 september 2019

De laatste paar jaar richt ik me als lector journalistiek en communicatie vooral op organisatieverhalen. Welk verhaal vertellen organisaties over zichzelf en welk gereedschap kun je ontwikkelen om ervoor te zorgen dat de verhalen die verteld worden ook deugen en deugd doen? Door deze vraag steeds te stellen, probeer ik een brug te slaan tussen filosofie en communicatie. Beide vakgebieden houden zich immers – zij het op een andere manier – bezig met zingeving. ‘Waartoe zijt gij op aarde?’ is de eerste vraag die ze allebei stellen. Dit levert me veel op.

Nieuw curriculum biedt kansen voor sociale cohesie in de klas

  • Samen Divers
  • Gert-Jan Veerman
  • Gepubliceerd op 01 september 2019

Volgens Gert-Jan Veerman verdient tolerantie een duidelijke plek in het onderwijs van de toekomst. Hij pleit ervoor dat leerkrachten samen met leerlingen misvattingen over tolerantie opsporen in bijvoorbeeld nieuwsitems. En door dialogen in de les kunnen leerkrachten aandacht besteden aan misvattingen die leerlingen misschien zelf hebben over tolerantie. ‘Onderwijs is een soort minisamenleving waarin leerlingen kunnen oefenen om tolerant samen te leven,’ vindt Veerman.

Zonde om het christelijke in de zorg op te geven

  • Christelijke Professie
  • Simon Polinder
  • Gepubliceerd op 27 juni 2019

Een interview met Simon Polinder naar aanleiding van een boek mede van zijn hand over christelijke zorg in een nieuwe context.

Burgerschap verrijkt christelijke zorg

  • Christelijke Professie
  • Simon Polinder
  • Bart Cusveller
  • Gepubliceerd op 26 juni 2019

Naastenliefde hoort bij het geven van christelijke zorg. Tegelijk weten christenen, als burgers van twee werelden, dat volmaakte ”shalom” wacht. Dat mag zorgmedewerkers inspireren om de vrede te zoeken voor de stad waarvan men nu burger is.

Aan de slag met zorg voor voeding en gezondheid

  • Zorg voor Voeding en Gezondheid
  • Willemieke Kroeze
  • Gepubliceerd op 06 juni 2019

Dit is de lectorale rede uitgesproken bij de installatie van het lectoraat Zorg voor Voeding en Gezondheid. Op 1 januari 2018 is dit lectoraat gestart aan de Christelijke Hogeschool Ede (CHE) met Willemieke Kroeze als lector. Dit lectoraat is verbonden aan de opleiding Verpleegkunde. Via praktijkgericht onderzoek wil dit lectoraat een bijdrage leveren aan de zoektocht naar hoe verpleegkundigen en praktijkondersteuners preventie in de zorg vorm kunnen geven, specifiek gericht op het bevorderen van gezond eten en drinken van thuiswonende zorgvragers.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Pagina 6
  • …
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Topopleidingen en tevredenheid

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • SCHERP magazine
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • facebook
  • twitter
  • Instagram
  • whatsapp
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven