Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Diversiteit en Professionaliteit
  • (-) Christelijke Professie
  • (-) Informele netwerken en laatmoderniteit
  • Jeugd en Gezin
  • Journalistiek & Communicatie
  • Mens en Organisatie
  • (-) Talenten en Opbrengsten
  • Docent en Talent
  • (-) Geestelijk Leiderschap
  • Geloven in Context
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Sociale Innovatie

Publicatiedatum

  • 2022 (1)
  • 2021 (4)
  • 2020 (1)
  • 2019 (8)
  • (-) 2018 (5)
  • 2017 (2)
  • (-) 2016 (4)
  • 2015 (5)
  • 2014 (1)
  • (-) 2012 (1)
  • (-) 2011 (1)
1 - 6 van 11

De kloof overbruggen

  • Informele netwerken en laatmoderniteit
  • Wim Dekker
  • Gepubliceerd op 01 april 2018

Toen grote groepen vluchtelingen in ons land aanklopten, werd in tal van gemeenten naarstig gezocht naar verblijfsplaatsen. De inzet om vluchtelingen te herbergen stuitte op grote weerstand. Het meest flagrant was het verzet in Geldermalsen. Burgers kwamen in opstand tegen de gemeentelijke overheid. Trouw publiceerde op de voorpagina een iconische foto van dit volksoproer. Een vrouw met een van woede vertrokken gezicht, mond wijd open. Het was een variant op De Schreeuw van Munch, waarbij nu niet de angst maar vooral de woede in het oog sprong.

Proces Communicatie Model (PCM) en SI (sensorische informatieverwerking), een waardevolle combinatie voor leerkrachten!

  • Talenten en Opbrengsten
  • Derjan Havinga - Heijs
  • Gepubliceerd op 01 januari 2018

In dit artikel worden twee modellen met elkaar verbonden die allebei ingaan op de werkelijkheid waarin mensen met elkaar samenwerken en op elkaar afstemmen. In onderwijscontexten is het van belang dat de omgeving is afgestemd op de behoeften van de lerende om optimaal tot leren te komen. Deze behoeften liggen zowel op fysiek als psychologisch vlak.

Het kind als toetssteen van het schoolsysteem

  • Talenten en Opbrengsten
  • Hans Bakker
  • Dorian de Haan
  • Gepubliceerd op 01 januari 2018

Dirk De Wachter is hoogleraar psychiatrie aan de KU in Leuven en expert in de wereld van het menselijk tekort. In dit interview maakt hij ons deelgenoot van zijn ideeën over omgaan met verschillen in een wereld waarin succes het ultieme doel lijkt.

Zonder relatie geen prestatie

  • Talenten en Opbrengsten
  • Hans Bakker
  • Hilbertine Bos
  • Gepubliceerd op 01 januari 2018

Op 6 maart 2018 nam prof. dr. Luc Stevens officieel afscheid als directeur van het NIVOZ (Nederlands Instituut voor Onderwijs- en opvoedingszaken). Hilbertine Bos en Hans Bakker hadden een gesprek met hem om te polsen hoe zijn gedachtegoed te verbinden is met de visie van Ontwikkelingsgericht Onderwijs.

‘Komt een verpleegkundige bij de kerk’

  • Christelijke Professie
  • Simon Polinder
  • Gepubliceerd op 01 januari 2018

Het introduceren van de diaconaal verpleegkundige in kerken biedt kansen om verbindingen te leggen met zorgorganisaties en meer expliciet oog te krijgen voor zingevingsvragen en sociale verbanden van de cliënt. Het zou een welkome innovatie zijn in de christelijke zorg maar introductie dient wel zorgvuldig en context sensitief te gebeuren.

Leesgesprekken

  • Talenten en Opbrengsten
  • M. Zaat
  • J. Prenger
  • Derjan Havinga - Heijs
  • Gepubliceerd op 16 november 2016

In 2013 zijn door SLO, in samenwerking met basisschool De Gielguorde en Stichting Taalvorming leesgesprekken opgenomen op vier basisscholen. Hieruit bleek dat leerlingen veel vertellen over hun leesproces en dat er vaak verrassende uitkomsten zijn voor de leerkracht. Leerkrachten kunnen door het voeren van leesgesprekken het leesonderwijs stimuleren. De gesprekken die binnen dit project verzameld zijn, zijn ontsloten op een website.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Update Coronavirus
  • Beste Hogeschool van NL

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • SCHERP magazine
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven
  • Informatie coronavirus