Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Bezieling en Professionaliteit
  • Christelijke Professie
  • Informele netwerken en laatmoderniteit
  • Jeugd en Gezin
  • Journalistiek & Communicatie
  • (-) Mens en Organisatie
  • (-) Samen Divers
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen
  • Zorg voor Voeding en Gezondheid
  • Geloven in Context
  • (-) Talenten en Opbrengsten
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg

Publicatiedatum

  • 2022 (5)
  • 2021 (2)
  • (-) 2020 (4)
  • (-) 2019 (11)
  • 2018 (16)
  • (-) 2017 (2)
  • 2016 (5)
  • 2015 (5)
  • 2014 (1)
1 - 6 van 17

Samen divers

  • Samen Divers
  • Gert-Jan Veerman
  • Gepubliceerd op 26 oktober 2020

26 oktober 2020 vond de installatie van het CHE-lectoraat Samen Divers plaats. Tijdens de lectorale rede schetste Gert-Jan Veerman de route naar het gezamenlijke onderzoeksthema van de Academische basisscholen van de opleiding leraar basisonderwijs: versterken van sociale cohesie bij diversiteit. Ingegaan werd op hoe dit kan in een samenleving die steeds verder polariseert en of je dit als leerkracht eigenlijk wel wilt vanuit je onderliggende kernwaarden.

Regio Foodvalley: naar een toekomstbestendige arbeidsmarkt

  • Mens en Organisatie
  • Bertineke Boon - Bart
  • Henk Kievit
  • Gepubliceerd op 01 juli 2020

De centrale vraag in dit onderzoek is hoe het reguliere opleidingsaanbod op mbo-, en hbo-niveau (en voor de aandachtsector ICT ook op wo-niveau) aansluit bij de vraag vanuit de arbeidsmarkt Regio Foodvalley voor de periode van 2020 -2022? In dit rapport bekijken we de structuur van Regio Foodvalley en schetsen we waar de grootste onzekerheden met betrekking tot de aansluiting van het onderwijs op de arbeidsmarkt zitten. Er wordt gekeken naar welke langetermijneffecten de coronacrisis mogelijk in versnelling zal brengen.

Shaping Sustainable Business through Living Labs

  • Mens en Organisatie
  • Robert van der Linden
  • Gepubliceerd op 22 juni 2020

In the last decade, the number of living labs focusing on environmental sustainability has risen in order to cope with the need for environmentally sustainable innovation. Although these multi-actor approaches allow for innovation, this alone does not suffice a society’s transition to becoming environmentally sustainable. Organizations should focus on innovation internally as well, but in practice, this lacks often because environmentally sustainable values are not integrated into the organizational policy.

Cross-sectorale circulaire innovatie

  • Mens en Organisatie
  • Bertineke Boon - Bart
  • Henk Kievit
  • Gepubliceerd op 01 januari 2020

Het doel van het whitepaper is tweeledig:
- Een bijdrage leveren aan de visievorming rondom regionale ontwikkeling door middel van innovatie. Dit vanuit het perspectief van de transitie van een lineaire naar een circulaire economie.
- Een kader te schetsen waarbinnen praktijkonderzoek en plaats kan vinden rondom de vraag: ‘Hoe organiseren we concreet samenwerking rondom innovatie die dienstbaar is aan en zorgt voor impact op de circulaire economie’?

Talenten en Opbrengsten

  • Talenten en Opbrengsten
  • Hans Bakker
  • Jan Kaldeway
  • Gert-Jan Veerman
  • Derjan Havinga - Heijs
  • Gepubliceerd op 04 november 2019

In dit magazine worden de ontdekkingen van het lectoraat Talenten en Opbrengsten van de afgelopen vier jaar gepresenteerd. Daarnaast worden de Pedagogisch-didactische toepassingen waaraan is gewerkt beschreven.

Nieuw curriculum biedt kansen voor sociale cohesie in de klas

  • Samen Divers
  • Gert-Jan Veerman
  • Gepubliceerd op 01 september 2019

Volgens Gert-Jan Veerman verdient tolerantie een duidelijke plek in het onderwijs van de toekomst. Hij pleit ervoor dat leerkrachten samen met leerlingen misvattingen over tolerantie opsporen in bijvoorbeeld nieuwsitems. En door dialogen in de les kunnen leerkrachten aandacht besteden aan misvattingen die leerlingen misschien zelf hebben over tolerantie. ‘Onderwijs is een soort minisamenleving waarin leerlingen kunnen oefenen om tolerant samen te leven,’ vindt Veerman.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Update Coronavirus
  • Beste Hogeschool van NL

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • SCHERP magazine
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven
  • Informatie coronavirus