Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • Jan Luyken Instituut
  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Mens en Organisatie (2)
  • (-) Christelijke Professie (1)
  • Informele netwerken en laatmoderniteit (1)
  • Jeugd en Gezin (8)
  • Journalistiek & Communicatie (25)
  • (-) Docent en Talent (13)
  • Geestelijk Leiderschap (1)
  • Geloven in Context (3)
  • Talenten en Opbrengsten (5)
  • (-) Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg (2)

Publicatiedatum

  • 2023 (14)
  • 2022 (18)
  • 2021 (18)
  • 2020 (14)
  • 2019 (11)
  • 2018 (6)
  • (-) 2017 (2)
  • 2016 (4)
  • (-) 2015 (2)
  • 2014 (11)
  • 2013 (3)
  • (-) 2012 (12)
  • 2006 (1)
1 - 6 van 16

Persoonsgericht afstemmen in de verpleegkundige zorgpraktijk

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Ria den Hertog-Voortman
  • Theo Niessen
  • Gepubliceerd op 09 oktober 2017

Protocollair gestuurde zorg en individuele afstemming van verpleegkundige zorg lijken op gespannen voet te staan met elkaar, maar is dit ook zo? In de evidence-based practice (EBP) zijn drie componenten belangrijk voor een zorgvuldige besluitvorming: bewijs uit wetenschappelijk onderzoek, kennis over best practices en kennis over voorkeuren en waarden van zorgvragers. Veel belang wordt toegekend aan bewijs uit wetenschappelijk onderzoek dat vooral zichtbaar is in de toepassing in richtlijnen en protocollen.

Welke factoren beïnvloeden het registreren van kwaliteitsindicatoren?

  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg
  • Bart Cusveller
  • Marlies van Hell-Cromwijk
  • Gepubliceerd op 21 augustus 2017

Verpleegkundigen hebben de verantwoordelijkheid om gegevens te registreren over de kwaliteit van zorg. Potentiele verpleegproblemen als ondervoeding, valincidenten, decubitus, pijn, en delier zijn daarvoor indicatoren. Verpleegkundigen en verzorgenden vinden dit weliswaar belangrijk, maar ervaren het scoren van zulke complicatierisico’s vaak ook als een administratieve last. Welke factoren er nu precies voor zorgen dat ze meer of minder geneigd zijn om die kwaliteitsgegevens te verzamelen, was onbekend. Dit onderzoek moet daar meer licht op werpen.

Geloofwaardige zorg. De meerwaarde van christelijk onderscheidingsvermogen.

  • Christelijke Professie
  • Simon Polinder
  • Gepubliceerd op 16 april 2015

Dit is de publieke presentatie van het associate lectoraat Christelijke Professie. Dit associate lectoraat werkt aan een theologische doordenking van beroepspraktijken in christelijke zorgorganisaties en Lelie zorggroep in het bijzonder. Het associate lectoraat is een strategische samenwerking tussen Lelie zorggroep en de Christelijke Hogeschool Ede (CHE) en maakt deel uit van het CHE-lectoraat Geloven in context.

Praten over onderwijs met behulp van een gespreksprotocol in een leergemeenschap

  • Docent en Talent
  • Ellen Aanen-Zilvold
  • drs. Christine de Heer-Booij
  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • Gepubliceerd op 07 april 2015

Dit onderzoek geeft een inkijkje in hoe een professionele leergemeenschap vorm gegeven kan worden en biedt een instrument om de kwaliteit van de gesprekken tussen leraren te bevorderen met behulp van een gespreksprotocol. De leergemeenschap is geïnspireerd op de kennisspiraal van Nonaka en Takeuchi waarbij wordt uitgegaan van een gezamenlijke leervraag.

Voorwaarden voor gezamenlijk leren vanuit het perspectief van de leerkracht

  • Docent en Talent
  • drs. Christine de Heer-Booij
  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • Gepubliceerd op 24 oktober 2012

Op bovenschools niveau hebben leerkrachten binnen een scholenvereniging voor primair onderwijs, een jaar lang een kennisgemeenschap gevormd, rondom het implementeren van handelingsgericht werken. De kennisspiraal van Nonaka en Takeuchi (1995), was het uitgangspunt, voor deze vorm van gezamenlijk leren. Middels het open interview is er onderzoek gedaan naar de aspecten die leerkrachten aangeven als zijnde voorwaardelijk om het gezamenlijk leren binnen een kennisgemeenschap als zinvol te ervaren.

Conversations with children to identify educational needs

  • Docent en Talent
  • Ellen Aanen-Zilvold
  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • Gepubliceerd op 12 oktober 2012

Presently, many primary education schools in the Netherlands are in the middle of implementing a new way of dealing with diversiy (HGW), which tries to avoid the labeling of deficiencies, but emphasizes the cooperation between all parties involved (parents, teachers, students) to encourage student learning. The teacher is supposed to first identify the educational needs of all students and then cluster them. Conversations with children is recommended as one of the ways in which educational needs can be identified (Pameijer, Van Beukering & De Lange, 2009).

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Topopleidingen en tevredenheid

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • Duurzaamheid
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • facebook
  • twitter
  • Instagram
  • whatsapp
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven