Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • Jan Luyken Instituut
  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Mens en Organisatie (18)
  • Bezieling en Professionaliteit (4)
  • Diversiteit en Professionaliteit (1)
  • Christelijke Professie (5)
  • Informele netwerken en laatmoderniteit (1)
  • Jeugd en Gezin (14)
  • (-) Journalistiek & Communicatie (8)
  • (-) Samen Divers (3)
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen (2)
  • Zorg voor Voeding en Gezondheid (7)
  • Geloven in Context (3)
  • Talenten en Opbrengsten (11)
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg (4)

Publicatiedatum

  • 2023 (1)
  • 2022 (6)
  • 2021 (2)
  • (-) 2020 (5)
  • (-) 2019 (2)
  • (-) 2018 (4)
  • 2017 (10)
  • 2014 (2)
  • 2012 (14)
1 - 6 van 11

Stikstofdebat is niet gebaat bij wederzijds beschuldigen

  • Journalistiek & Communicatie
  • Korien van Vuuren - Verkerk
  • Gepubliceerd op 17 december 2020

Wegblokkades met trekkers, doodsverwensingen en bezoek bij een politicus aan huis. De kloof tussen boeren en politici in het stikstofdebat is groot. Dit artikel gaat over het onderzoek van Korien van Vuuren.

Samen divers

  • Samen Divers
  • Gert-Jan Veerman
  • Gepubliceerd op 26 oktober 2020

26 oktober 2020 vond de installatie van het CHE-lectoraat Samen Divers plaats. Tijdens de lectorale rede schetste Gert-Jan Veerman de route naar het gezamenlijke onderzoeksthema van de Academische basisscholen van de opleiding leraar basisonderwijs: versterken van sociale cohesie bij diversiteit. Ingegaan werd op hoe dit kan in een samenleving die steeds verder polariseert en of je dit als leerkracht eigenlijk wel wilt vanuit je onderliggende kernwaarden.

Artistic Journalism: Confluence in Forms, Values and Practices

  • Journalistiek & Communicatie
  • Stijn Postema
  • Mark Deuze
  • Gepubliceerd op 25 maart 2020

In the context of changing values, practices and working arrangements, the worlds of journalism and art converge. Evaluating these professions in conflux and beyond their (supposed) opposing ideologies and discourses, remains both controversial and complex. Through a critical hermeneutic analysis, this paper highlights key areas of tension regarding the confluence of journalism and arts. It is argued that journalism is and always has been inextricably interwoven with the arts, a shared existence not limited to Western democracies.

Aesthetic Truth Work: Mixing Architecture with Journalism

  • Journalistiek & Communicatie
  • Stijn Postema
  • Gepubliceerd op 01 januari 2020

Can architecture be journalism, and vice versa? This question is discussed in this article using different examples.

Een zwijgend eerbetoon

  • Journalistiek & Communicatie
  • drs. Johan Snel
  • Gepubliceerd op 01 januari 2020

In de bundel Abraham Kuyper en de dood, staat het einde van Kuypers veelbewogen leven centraal: zijn begrafenis en graf en de manier waarop hij werd en wordt herdacht. Ook wordt gekeken naar de manier waarop Kuyper gedurende zijn leven werd geconfronteerd met de dood. In dit hoofdstuk wordt het dodenmasker van Abraham Kuyper besproken.

Nieuw curriculum biedt kansen voor sociale cohesie in de klas

  • Samen Divers
  • Gert-Jan Veerman
  • Gepubliceerd op 01 september 2019

Volgens Gert-Jan Veerman verdient tolerantie een duidelijke plek in het onderwijs van de toekomst. Hij pleit ervoor dat leerkrachten samen met leerlingen misvattingen over tolerantie opsporen in bijvoorbeeld nieuwsitems. En door dialogen in de les kunnen leerkrachten aandacht besteden aan misvattingen die leerlingen misschien zelf hebben over tolerantie. ‘Onderwijs is een soort minisamenleving waarin leerlingen kunnen oefenen om tolerant samen te leven,’ vindt Veerman.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Topopleidingen en tevredenheid

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • Duurzaamheid
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • facebook
  • twitter
  • Instagram
  • whatsapp
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven