Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dag
    • Online Proefstuderen
    • Meelopen
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Journalistiek & Communicatie

Publicatiedatum

  • (-) 2020 (1)
  • (-) 2019 (3)
  • 2018 (6)
  • 2017 (10)
  • (-) 2014 (2)
  • (-) 2012 (14)
1 - 6 van 20

Artistic Journalism: Confluence in Forms, Values and Practices

  • Journalistiek & Communicatie
  • Mark Deuze
  • Stijn Postema
  • Gepubliceerd op 25 maart 2020

In the context of changing values, practices and working arrangements, the worlds of journalism and art converge. Evaluating these professions in conflux and beyond their (supposed) opposing ideologies and discourses, remains both controversial and complex. Through a critical hermeneutic analysis, this paper highlights key areas of tension regarding the confluence of journalism and arts. It is argued that journalism is and always has been inextricably interwoven with the arts, a shared existence not limited to Western democracies.

Spreken, luisteren, handelen

  • Journalistiek & Communicatie
  • Jan van der Stoep
  • Gepubliceerd op 01 september 2019

De laatste paar jaar richt ik me als lector journalistiek en communicatie vooral op organisatieverhalen. Welk verhaal vertellen organisaties over zichzelf en welk gereedschap kun je ontwikkelen om ervoor te zorgen dat de verhalen die verteld worden ook deugen en deugd doen? Door deze vraag steeds te stellen, probeer ik een brug te slaan tussen filosofie en communicatie. Beide vakgebieden houden zich immers – zij het op een andere manier – bezig met zingeving. ‘Waartoe zijt gij op aarde?’ is de eerste vraag die ze allebei stellen. Dit levert me veel op.

Corporate Communication

  • Journalistiek & Communicatie
  • Jan van der Stoep
  • Peter Jansen
  • Gepubliceerd op 01 april 2019

In September 2015, it appeared that the Volkswagen Group had circumvented the rules for testing diesel car exhaust gases. Although the organization presents itself as eco-friendly, it used a “default device” for diesel cars to produce less CO2 during test situations. Due to this kind of scandal, corporate communication is often associated with greenwashing and the manipulation of minds.

Zonder pijn gaat het niet

  • Journalistiek & Communicatie
  • Jan van der Stoep
  • Gepubliceerd op 01 april 2019

De wereld is niet perfect. We weten het allemaal. Als mensen lopen we dikwijls tegen onze grenzen aan. Toch schemert daarvan maar weinig door in de verhalen die bedrijven, organisaties en politiek leiders ons vertellen. Ze spiegelen ons een werkelijkheid voor waarin we zelf niet hoeven te veranderen of waarin het ongemak van beperkte duur is.

Sociale wetenschappen en geloof: een conceptuele analyse

  • Journalistiek & Communicatie
  • Jan van der Stoep
  • Gepubliceerd op 14 september 2014

Sociale wetenschappen worden door gelovigen
vaak met scepsis bekeken. Ze richten zich niet op de
inhoud van het geloof, maar op de manier waarop
mensen samen religieuze gemeenschappen vormen.
Daarmee zouden ze een seculariserend effect
hebben. In dit artikel heeft de auteur zoveel mogelijk recht proberen te doen aan de eigen inbreng van de sociale wetenschappen bij de bestudering van religieuze praktijken.
De sociale wetenschappen worden gekenmerkt door
een diversiteit aan disciplines en benaderingen en

Is de journalistiek de waakhond van de democratie?

  • Journalistiek & Communicatie
  • Jan van der Stoep
  • Gepubliceerd op 31 januari 2014

Journalistiek is de waakhond van de democratie. Dat is een ideaalbeeld dat je nogal eens tegenkomt als het gaat over de maatschappelijke functie die journalisten hebben. Maar hoe realistisch is dit beeld? En hoe wenselijk is het dat journalisten zich opstellen als controleurs van de macht? In dit artikel wordt een pleidooi gevoerd voor een betrokken journalistiek die weet heeft van de sociale en culturele verbanden waarbinnen zij functioneert.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Open Dag
  • Online Proefstuderen
  • Online meet & greet
  • Studeren op de CHE

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws
  • SCHERP
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • snapchat
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven
  • Informatie coronavirus