Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dag
    • Online Proefstuderen
    • Meelopen
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Journalistiek & Communicatie
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg

Publicatiedatum

  • 2020 (1)
  • (-) 2019 (3)
  • 2018 (8)
  • (-) 2017 (12)
  • (-) 2016 (4)
  • 2014 (11)
  • 2013 (2)
  • 2012 (14)
1 - 6 van 19

Spreken, luisteren, handelen

  • Journalistiek & Communicatie
  • Jan van der Stoep
  • Gepubliceerd op 01 september 2019

De laatste paar jaar richt ik me als lector journalistiek en communicatie vooral op organisatieverhalen. Welk verhaal vertellen organisaties over zichzelf en welk gereedschap kun je ontwikkelen om ervoor te zorgen dat de verhalen die verteld worden ook deugen en deugd doen? Door deze vraag steeds te stellen, probeer ik een brug te slaan tussen filosofie en communicatie. Beide vakgebieden houden zich immers – zij het op een andere manier – bezig met zingeving. ‘Waartoe zijt gij op aarde?’ is de eerste vraag die ze allebei stellen. Dit levert me veel op.

Corporate Communication

  • Journalistiek & Communicatie
  • Jan van der Stoep
  • Peter Jansen
  • Gepubliceerd op 01 april 2019

In September 2015, it appeared that the Volkswagen Group had circumvented the rules for testing diesel car exhaust gases. Although the organization presents itself as eco-friendly, it used a “default device” for diesel cars to produce less CO2 during test situations. Due to this kind of scandal, corporate communication is often associated with greenwashing and the manipulation of minds.

Zonder pijn gaat het niet

  • Journalistiek & Communicatie
  • Jan van der Stoep
  • Gepubliceerd op 01 april 2019

De wereld is niet perfect. We weten het allemaal. Als mensen lopen we dikwijls tegen onze grenzen aan. Toch schemert daarvan maar weinig door in de verhalen die bedrijven, organisaties en politiek leiders ons vertellen. Ze spiegelen ons een werkelijkheid voor waarin we zelf niet hoeven te veranderen of waarin het ongemak van beperkte duur is.

Notions of the Sublime

  • Journalistiek & Communicatie
  • Henk Jochemsen
  • Jan van der Stoep
  • Jozef Keulartz
  • Peter Jansen
  • Gepubliceerd op 22 december 2017

A re-experiencing of the wilderness ideal is taking place in the Netherlands. This is expressed in the attention that is being devoted to projects in which agricultural land is transformed into nature. One of these projects is central to this article: the island Tiengemeten. We aim to study the experiences of visitors to this project in order to gain insight into the extent to which there are layers of depth visible in these experiences.

Government Communication as a Normative Practice

  • Journalistiek & Communicatie
  • Jan van der Stoep
  • Henk Jochemsen
  • Peter Jansen
  • Gepubliceerd op 12 december 2017

The network society is generally challenging for today’s communication practitioners because they are no longer the sole entities responsible for communication processes. This is a major change for many of them. In this paper, it will be contended that the normative practice model as developed within reformational philosophy is beneficial for clarifying the structure of communication practices.

In search of religious elements in the dutch nature policy

  • Journalistiek & Communicatie
  • Jan van der Stoep
  • Peter Jansen
  • Jozef Keulartz
  • Henk Jochemsen
  • Gepubliceerd op 01 december 2017

The way people or organizations describe or depict nature conveys their view of nature. In the Dutch discourse, views of nature are mostly conceived as socio-cultural constructs regarding the character, value, and appreciation of nature. Views of nature tell us how we perceive nature and how we want to relate to it. Likewise, they shape our preferences for

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Open Dag
  • Online Proefstuderen
  • Online meet & greet
  • Studeren op de CHE

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws
  • SCHERP
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • snapchat
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven
  • Informatie coronavirus