Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dag
    • Online Proefstuderen
    • Meelopen
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Mens en Organisatie
  • (-) Docent en Talent

Publicatiedatum

  • 2015 (1)
  • (-) 2014 (2)
  • 2013 (1)
  • (-) 2012 (12)
  • 2006 (1)
1 - 6 van 14

Rekenen in een combinatieklas

  • Docent en Talent
  • Eward Cozijnsen
  • Henk Rietdijk
  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • Gepubliceerd op 05 juni 2014

Omgaan met combinatieklassen en dan óók nog recht doen aan de onderwijsbehoeften rekenen is een hele toer. Eward Cozijnsen, leerkracht in groep 7/8 en Henk Rietdijk, opleidingsdocent reken-wiskunde, doen verslag van de werkwijze die zij ontwikkelden in een Pedagogische Proefpraktijk waarin mentoren, studenten en opleidingsdocenten samenwerken. Vanuit Handelingsgerichtwerken en inzichten uit de rekendidactiek hebben de auteurs een aanpak ontwikkeld voor combinatieklassen.

Opbrengstgericht of talentgericht werken?

  • Docent en Talent
  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • drs. Christine de Heer - Booij
  • drs. Jan Kaldeway
  • Gepubliceerd op 13 mei 2014

Zoals veel opleidingen is ook de pabo van de Christelijke Hogeschool Ede (CHE-Pabo) een proces ingegaan van bezinning op de onderwijsvisie: waar staan we voor en hoe willen we

Voorwaarden voor gezamenlijk leren vanuit het perspectief van de leerkracht

  • Docent en Talent
  • drs. Christine de Heer-Booij
  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • Gepubliceerd op 24 oktober 2012

Op bovenschools niveau hebben leerkrachten binnen een scholenvereniging voor primair onderwijs, een jaar lang een kennisgemeenschap gevormd, rondom het implementeren van handelingsgericht werken. De kennisspiraal van Nonaka en Takeuchi (1995), was het uitgangspunt, voor deze vorm van gezamenlijk leren. Middels het open interview is er onderzoek gedaan naar de aspecten die leerkrachten aangeven als zijnde voorwaardelijk om het gezamenlijk leren binnen een kennisgemeenschap als zinvol te ervaren.

Conversations with children to identify educational needs

  • Docent en Talent
  • drs. E.J. Aanen-Zilvold
  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • Gepubliceerd op 12 oktober 2012

Presently, many primary education schools in the Netherlands are in the middle of implementing a new way of dealing with diversiy (HGW), which tries to avoid the labeling of deficiencies, but emphasizes the cooperation between all parties involved (parents, teachers, students) to encourage student learning. The teacher is supposed to first identify the educational needs of all students and then cluster them. Conversations with children is recommended as one of the ways in which educational needs can be identified (Pameijer, Van Beukering & De Lange, 2009).

Leerstijlen in wisselwerking met omgevingsvereisten: een habitus-veldbenadering

  • Docent en Talent
  • drs. Jan Kaldeway
  • Gepubliceerd op 14 september 2012

In dit artikel staat de wisselwerking tussen leerstijl en omgeving voorop: verondersteld wordt dat leerstijl en omgeving meer of midner goed kunnen matchen, en dat dit mede van invloed is op de resultaten van het leren. Er worden vier habitus onderscheiden die aansluiten bij vier velden: het artistieke, het beroepen-, het wetenschappelijke en het letterenveld. Bij een aantal opleidingen werd onderzocht of inderdaad een relatie kon worden vastgesteld.

Diepte- en oppervlakteleren

  • Docent en Talent
  • drs. Jan Kaldeway
  • Gepubliceerd op 14 september 2012

In dit artikel wordt de diepte-/oppervlaktebenadering in het leerstijlonderzoek positief-kritisch besproken. Daarnaast wordt een pleidooi gehouden voor een ander accent als het gaat om leerstijlen. Een bepaalde leerstijl kan in de ene opleiding of voor het ene vak voldoen, maar tekortschieten in een andere opleiding of bij een ander vak.

Paginering

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Volgende pagina
  • Laatste pagina

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Open Dag
  • Online Proefstuderen
  • Online meet & greet
  • Studeren op de CHE

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws
  • SCHERP
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • snapchat
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven
  • Informatie coronavirus