Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
  • Studiekeuze
    • Open Dag
    • Proefstudeerdag
    • Meelopen
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Publicaties

Op basis van praktijkgericht onderzoek

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Lectoraat

  • Christelijke Professie (2)
  • (-) Docent en Talent (17)
  • (-) Geestelijk Leiderschap (2)
  • Geloven in Context (9)
  • (-) Gemeenteopbouw (7)
  • Informele netwerken en laatmoderniteit (1)
  • Jeugd en Gezin (23)
  • Journalistiek & Communicatie (27)
  • Mens en Organisatie (20)
  • Talenten en Opbrengsten (20)
  • Verpleegkundige beroepsethiek, Reflectie op goede zorg (18)
  • Zingeving in nieuwe geloofsgemeenschappen (4)
  • Zorg voor Voeding en Gezondheid (4)

Publicatiedatum

  • 2015 (1)
  • 2014 (2)
  • 2013 (1)
  • 2012 (13)
  • 2011 (1)
  • 2009 (6)
  • 2008 (1)
  • 2006 (1)
1 - 6 van 26

Leerstijlen in wisselwerking met omgevingsvereisten: een habitus-veldbenadering

  • Docent en Talent
  • drs. Jan Kaldeway
  • Gepubliceerd op 14 september 2012

In dit artikel staat de wisselwerking tussen leerstijl en omgeving voorop: verondersteld wordt dat leerstijl en omgeving meer of midner goed kunnen matchen, en dat dit mede van invloed is op de resultaten van het leren. Er worden vier habitus onderscheiden die aansluiten bij vier velden: het artistieke, het beroepen-, het wetenschappelijke en het letterenveld. Bij een aantal opleidingen werd onderzocht of inderdaad een relatie kon worden vastgesteld.

Leerstijlen, dan wel denkstijlen als uitgangspunt voor vakdidactische ontwikkeling

  • Docent en Talent
  • drs. Jan Kaldeway
  • Gepubliceerd op 14 september 2012

Dit artikel gaat in op nut en noodzaak van een denkstijlvriendelijke didactiek. Het in kaart brengen van de precieze relaties tussen leerinhouden, werkvormen en de denkstijlen van leerlingen kan een impuls betekenen voor de inhoudelijke, vakdidactische ontwikkeling door vakdocenten: welke vakinhouden kunnen aan welke leerlingen op welke manier het beste worden onderwezen?

David Kolb: manieren van leren in verschillende discipline

  • Docent en Talent
  • drs. Jan Kaldeway
  • Gepubliceerd op 14 september 2012

Hoewel er wegens psychometrische bezwaren academische kritiek is op de Kolbtest zijn de ideeën die eraan ten grondslag liggen nog alleszins actueel. In deze bijdrage worden die achterliggende ideeën besproken.

Leerstijlen in organisaties

  • Docent en Talent
  • drs. Jan Kaldeway
  • Gepubliceerd op 01 januari 2006

In deze bijdrage gaat het om de vraag wat inzicht in leerstijlen kan bijdragen aan de opleiding en begeleiding van medewerkers in een organisatie. Het concept leerstijlen wordt besproken, een leerstijlmodel wordt geïntroduceerd en sterke en zwakke punten van elk type leerstijl en de consequenties voor opleiden, voor teams en voor loopbaanbegeleiding worden besproken.

Rekenen in een combinatieklas

  • Docent en Talent
  • Eward Cozijnsen
  • Henk Rietdijk
  • dr. Jacquelien Bulterman-Bos
  • Gepubliceerd op 05 juni 2014

Omgaan met combinatieklassen en dan óók nog recht doen aan de onderwijsbehoeften rekenen is een hele toer. Eward Cozijnsen, leerkracht in groep 7/8 en Henk Rietdijk, opleidingsdocent reken-wiskunde, doen verslag van de werkwijze die zij ontwikkelden in een Pedagogische Proefpraktijk waarin mentoren, studenten en opleidingsdocenten samenwerken. Vanuit Handelingsgerichtwerken en inzichten uit de rekendidactiek hebben de auteurs een aanpak ontwikkeld voor combinatieklassen.

Pionieren met passie - Reli-ondernemers in bedrijf

  • Geestelijk Leiderschap
  • dr. Leo van der Tuin
  • dr. Angela Stoof
  • dr. André Mulder
  • drs. Teus van de Lagemaat
  • Gepubliceerd op 12 maart 2012

Het rapport Pionieren met Passie bevat een onderzoek naar de praktijk van 66 zelfstandig ondernemende theologen en religiewetenschappers. Zij zijn door middel van een een uitgebreide digitale vragenlijst over hun werk onderzocht.

Pagination

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Pagina 3
  • Pagina 4
  • Pagina 5
  • Volgende pagina
  • Last page

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Publicaties

Direct naar

  • Open Dag
  • Proefstudeerdag
  • Meeloopdag
  • Studeren op de CHE

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws
  • SCHERP
  • Identiteit en missie

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • twitter
  • facebook
  • Instagram
  • snapchat
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven