Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Alumni
  • Contact
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Kruimelpad

  • Home
  • Opleidingen
  • Voltijd
  • Bachelor
  • Leraar basisonderwijs
  • Minors pabo

Minors Pabo

Opleiding Leraar basisonderwijs

In het derde leerjaar van opleiding Leraar Basisonderwijs kun je verschillende minoren volgen.

Minor Educational Designer

Als je een creatieve en nieuwsgierige persoon bent die energie krijgt van het bedenken van innovatieve, uitdagende, leerrijke, betekenisvolle onderwijsarrangementen, dan past de minor ED goed bij jou.

Je leert binnen deze minor samen met collega’s uit jouw basisschool vernieuwend en toekomstbestendig onderwijs te ontwerpen. In de rol van Educational Designer help je in een onderwijs- en/of schoolontwikkelproject ideeën te ontwikkelen voor onderwijs dat prikkelt, uitdaagt en plezier oplevert. Je ontwikkelt binnen deze minor de durf om in bepaalde gevallen lesmethodes los te laten en verder te denken dan de muren van het klaslokaal en de school; een concept als ‘outdoor learning’ past daar bijvoorbeeld goed bij. Je leert kansen zien waar anderen die niet zien en die kansen praktisch te verbinden aan theoretische visies op leren die aansluiten bij de onderwijsvisie van jouw basisschool. Je verkent wat als Educational Designer jouw rol in de professionele leergemeenschap waar jou school deel van uitmaakt is. We gaan aan de slag met vraagstukken als; hoe draag je ideeën over op je teamleden en creëer je draagkracht, hoe geef je educatief partnerschap vorm bij het ontwerpen van vernieuwende onderwijsarrangementen en hoe werk je daarin samen met externe educatieve instanties.


Minor Teacher Special Needs

Ervaar jij het als een uitdaging om samen met anderen binnen je basisschool kwalitatief passend onderwijs, innovatief en effectief te organiseren op schoolniveau in lijn met de onderwijsvisie van de school, dan is de minor TEN iets voor jou.

In de rol van Teacher Educational Needs ben je in een onderwijs- en/of schoolontwikkelproject innovatief bezig met passend onderwijs. Je leert binnen deze minor in die rol oog te hebben voor alle betrokkenen en goed zicht te krijgen op de mogelijkheden binnen jouw basisschool wat betreft passend aanbod. Je leert daarin samen te werken met de IB’er, teamleden mee te nemen in nieuwe aanpakken/werkwijzen door deze met hen te delen en waar nodig met hen mee te denken in de praktische uitvoering. Je leert vorm te geven aan educatief partnerschap; passend aanbod heeft alleen kans van slagen als er sprake is van een co-creatie. We gaan aan de slag met vraagstukken als; hoe gebruik je nieuwe inzichten en ontwikkelingen op het vlak van passend aanbod binnen een ontwikkelproject,  hoe ga je kritisch om met (nieuwe) pedagogisch-didactische aanpakken en hoe onderzoek je hoe ze goed afgestemd op een doelgroep ingezet kunnen worden.  


Minor Educational Leader

Als het jou een uitdaging lijkt om in het kader van een onderwijs- en/of schoolontwikkelproject te leren hoe je de participanten in het project kunt inspireren op inhoud en van een team een team kunt maken, dan is de minor EL misschien iets voor jou.

In de rol van Educational Leader leer je binnen een ontwikkelproject sensitief te zijn, oog te hebben voor talenten en gevoeligheden van collega’s waarmee je samen het project vormgeeft en  dat wat er speelt in de onderwijswereld mee te nemen in het komen tot een onderbouwde visie m.b.t. de inhoud van het project. Daarbij is het belangrijk dat je leert om op basis van argumenten van anderen grenzen op te zoeken waarbij de onderwijsvisie van de school jullie ankerpunt blijft. We gaan aan de slag met vraagstukken als: hoe betrek je ook ouders en externen binnen een ontwikkelproject en hoe stuur je op kwaliteit door het inzetten van de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act).

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Opleidingen
  • Voltijd
  • Bachelor
  • Leraar basisonderwijs
  • Minors pabo

Direct naar

  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Topopleidingen en tevredenheid

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • SCHERP magazine
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,
6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • facebook
  • twitter
  • Instagram
  • whatsapp
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Alumni
  • Nieuwsbrieven