Overslaan en naar de inhoud gaan
CHE
Contrast
  • International

Primair Menu

  • Opleidingen
    • Voltijd Bachelor
    • Deeltijd Bachelor
    • Associate degree
    • Master
    • Post-hbo
    • Post-mbo
    • Cursus
    • Minor
  • Studiekeuze
    • Open Dagen voltijd
    • Proefstuderen
    • Meeloopdag
    • Studiekeuze
    • Voor ouders
    • Voor decanen
    • Overstap mbo naar hbo
    • Werk en studie
  • Bedrijven en instellingen
    • Wat kan de CHE voor u betekenen?
    • Na-/bijscholing
    • Studenten in jouw bedrijf
    • Partners en netwerken
  • Onderzoek
    • Onderzoek bij de CHE
    • Lectoraten
    • Publicaties

Secundair Menu

  • Jan Luyken Instituut
  • International students
  • Studeren op de CHE
  • Over de CHE
  • Werken bij de CHE

Shortcut Menu

  • Privacyverklaring
  • Contact
  • Alumni
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven

Kennisagenda

Lectoraat: Bezieling & Professionaliteit

Kruimelpad

  • Home
  • Lectoraten
  • Bezieling en professionaliteit
  • Kennisagenda

Bezieling & Professionaliteit

  • Startpagina
  • Lector en kenniskring
  • Kennisagenda
  • Lopende onderzoeksprojecten
  • Afgeronde onderzoeksprojecten
  • Publicaties van het lectoraat
  • Nieuws van het lectoraat

Het onderzoek naar bezieling en professionaliteit speelt zich de komende jaren af tussen drie focuspunten, zie onderstaande figuur. In de kern is de redenering als volgt: Bezieling en professionaliteit versterken vraagt (1) om leren werken met inspiraiebronnen die aan bezieling in beroepsprakijken verdieping kunnen geven. Dat gaat echter niet vanzelf in onze cultuur en daarom is het van belang om (2) oog te hebben voor de barrières en voorwaarden bij het verbinden van bezieling en professionaliteit. Veel van die barrières of voorwaarden hebben te maken met de dominanie van de instrumentele raionaliteit. Het zijn vervolgens (3) de beleidsprofessionals die in organisaies een sleutelrol vervullen in het wegnemen van deze barrières en het creëren van voorwaarden voor bezieling in professionele prakijken. Aandacht voor de rol van bestuur en beleid is daarom nodig.

Figuur

 

Het lectoraat wil bijdragen aan kennisontwikkeling en kennisdeling binnen deze driehoek. De werkhypothese is dat deze drie focuspunten op elkaar inwerken en dat aandacht voor elk van deze focuspunten en hun onderlinge wisselwerking van belang is om tot een goede verbinding tussen bezieling en professionaliteit te komen in organisa􀆟es. Vanuit deze lens wil het lectoraat bijdragen aan de doordenking van professionele vraagstukken.

Deel deze pagina

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin

Kruimelpad

  • Home
  • Lectoraten
  • Bezieling en professionaliteit
  • Kennisagenda

Direct naar

  • Hulp bij studiekeuze
  • Aanmelden opleiding
  • CHE voorlichtingen
  • Alumni

Lesaanbod

  • Voltijd Bachelor
  • Deeltijd Bachelor
  • Associate degree
  • Post-hbo, Masters en Cursussen

Over CHE

  • Werken bij de CHE
  • Nieuws & verhalen
  • Duurzaamheid
  • Identiteit en missie
  • Nieuwsbrieven

CHE

Oude Kerkweg 100,

6717 JS Ede

Vragen? Neem contact met ons op. 

Sociale Links Menu

  • facebook
  • Instagram
  • whatsapp
  • youtube
  • linkedin

Onderzijde Menu

  • Privacyverklaring
  • Disclaimer
  • Nieuws
  • Inloggen
  • Nieuwsbrieven